Wednesday, January 30, 2008

grrr wat een koopje die foosball table !




Vanmiddag was het moment aangebroken om die platte grote doos open te maken, blijkt het een bouwpakket te zijn waar je toch minstens een universitaire opleiding voor genoten moet hebben, een handleiding van 9 pagina's die zeer onduidelijk is en 500 losse onderdelen. Nu heb ik al een verschrikkelijke hekel aan bouwpakketten sinds een scherp randje aan een Ikea kastje mij ooit bijna een vingertop heeft gekost.
Nadat dat ellendige kastje eindelijk in elkaar stond moest de muur gewit worden.
Voor sommige bouwpakketten heb je na een tijdje een bijl, een doosje lucifers en wat aanmaakvloeistof nodig...

Deze foosball table is dus net zulk werk, schroefgaten op de verkeerde plaats voorgeboord zodat het allemaal net niet past. Onderdelen die zodra je een beetje druk uitoefent afbreken enz kortom: We zijn bijna de hele middag bezig geweest om het ding in elkaar te zetten, na 3 rookpauzes binnen 1 uur (was echt erg hard nodig) staat het gevaarte nu half in elkaar gezet. Morgen gaan we duct-tape halen, een grote doos lange schroeven en dan zetten we het ding met geweld en zonder verder de wazige handleiding te raadplegen in elkaar.

We hebben dus alvast besloten dat het minder werk is de nog aan te schaffen pooltable op een trailer te halen ipv weer een bouwpakket aan te schaffen, daar beginnen we nu toch echt niet meer aan. (het pooltable-bouwpakket van de Walmart heeft ook erg "lovende" kritieken zagen we op internet, gniffel, gedeelde smart is halve vreugd of hoe zat dat ook weer ;-))

5 comments:

Anonymous said...

Hahahaha Ik lig helemaal onder de tafel van het lachen. Ik zie het ook zo voor me...

Ik heb ook zo'n schurft aan dergelijke pakketten. Wij hadden ooit een linnekast van Wehkamp 20 jaar geleden. Zelfde verhaal..

succes morgen..

gr petra

Petra said...

Oh jee, dan was het floor model toch beter geweest, dat zat tenminste al in elkaar! Ikea krijgt inderdaad de prijs voor zulk soort pakketten!!

Anonymous said...

Fijnste zou het zijn als het dan wel als het zou kunnen, (kant en klaar afgeleverd) kan worden. Dan zit je er ook niet mee op gescheept, of het wel een 'bouw pakket' is dat wel helemaal klopt. Wat een poes pas toch. Daarom heet het ook "niet voor niets" een bouw pakket dat je zo wel bezig blijft.

Annemiek said...

Haha, wij hebben ook zo'n tafel. Nu je het zegt, het was ook zo'n bouwpakket. Het was voor ons toch niet zo erg als jij beschrijft. De computerkast waar ik nu aan zit heb ik ooit voor mijn man gekocht en was wel zo'n vreselijk bouwpakket. Hij zei toen om hem nooit meer zo'n kado te geven :)

MissFluffy said...

Gelijk heb je met dat ding even opzij te zetten .
Pfff , 9 blzdes ...je kan niet zeggen dat ze geen moeite hebben genomen met uitleg te geven . hahaha

Veel succes morgen !
Groetjes Nancy