Sunday, January 06, 2008

Handel




Het zal wel in het bloed zitten, want handelen doe ik (Hans) al bijna net zolang als ik volledige zinnen achter elkaar kan uitspreken. Mijn vader was vertegenwoordiger en kwam altijd met handeltjes thuis en zo vader, zo zoon. Ik heb altijd wel wat in- en verkoop gedaan, van tennisartikelen naar bootleg muziekartikelen, antiek en ander verzamelspul. We hadden dus ook een container vol handel meegenomen naar Amerika maar helaas is de handel in antiek kapot aan het gaan, vooral Ebay en de andere veilingsites zorgen ervoor dat er steeds meer en vooral ook goedkoper te krijgen is. Binnenkort veilen we de inhoud van de winkel en waarschijnlijk doe ik nog wel kleine aankopen en verkopen, want zoals gezegd, het zit in mijn bloed. Wes, onze paardenvriend heeft mij voorgesteld om hem te helpen met de verkoop van zijn paarden tegen provisie basis, tuurlijk, dat deden we nog niet. Dinsdag breng ik een partij auto onderdelen naar Houston voor de export handel ;-) Ondertussen blijf ik zoeken naar auto's, paarden, onderdelen en ......... handel.
Onze vriend Wes is trouwens weer een veulen rijker, hij wel, waar blijven de onze? ik vrees dat ik de nieuwe aanwinsten niet mag verkopen, Bianca krijgt al tranen in de ogen bij de gedachte, helaas bij haar geen handelsgevoel in haar bloed.

7 comments:

Anonymous said...

Zou je naam er ook van afgeleid zijn?

Wat gaan jullie nu met het winkeltje doen. Daar heb je vast alweer een bestemming voor?

Hier een stukje verder op zit een zaak die handeld in vanalles en nog wat. Daar is het elke dag bere druk. Mag er zelf ook graag snuffelen. Het stikt hier in de omgeving van de antiek zaken. Geen idee of dat een beetje handel is hier. Wij missen in elk geval ook het handelsbloed wat dat betreft.

Gr petra

Anonymous said...

Petra, we gaan van de winkel een gameroom maken. Een shuffleboard hebben we al gekregen, nu nog een pooltafel maar eerst moeten alle spullen verkocht worden zodat we ruimte hebben. Zal een lange veiling worden ;-)
Groets

Anonymous said...

Je kunt maar bezig zijn met iets, suc6 ermee.

Annemiek said...

Jammer dat dat antiek niet zo loopt.
Wat een schattig veulen! Kan me voorstellen dat Bianca straks die veulens niet weg wil doen.

MissFluffy said...

Ter plaatse krijg je natuurlijk veel beter inzicht in wat er leeft en op welke markt je beter kan inspelen .Spijtig van je winkeltje maar je gasten gaan zeker zeer content zijn met de gameroom .


Groetjes Nancy

Anonymous said...

Wow, nice car!!! Ik hou er wel van, die ouwe "troep". Kun je zo lekker melancholisch van worden.
Ik hoop dat al die handelsplannen als een speer zullen gaan lopen. Volgens mij zijn de eerste stappen als bekendheid krijgen en je weg vinden het meest energie en tijdrovende en duurt het even voor het een en ander loopt. Succes ermee. Dat het in je bloed zit en dat je kansen oppakt waar ze liggen en je het leuk vindt om de markt af te tasten... Da's meer dan duidelijk ;)

En wat een schitterend veulen zeg!!!

Petra said...

Wat vreemd, dat de antieken niet goed lopen, hier zijn aan de hoofdstraat wel drie winkels, die ze verkopen. Maar zo'n gameroom is veel leuker ;). Schattig, dat veulentje! Ik zou die ook niet willen verkopen, hoor, ben het helemaal met Bianca eens.