Thursday, January 17, 2008

foto's, nieuwe gasten en olie



Helaas een wat onscherpe foto van kip met 2 van haar kuikens, de rest zat warm ergens verstopt en aangezien kip nog steeds gromt als ik dichterbij kom....
En een foto van Cherokee en gewonde Patches, Cherokee is inmiddels bijna zo groot geworden als Patches en groeit nog gestaag door. In maart wordt ze pas 1 jaar.
Over 2 jaar hebben we waarschijnlijk een kolos van een paard rondlopen ;-) Patches zal voorlopig nog verband moeten dragen tot de wond helemaal dicht is, gelukkig heeft ze er weinig last van en kan nog als vanouds mee galopperen en spelen met de andere paarden.

Zojuist is er een stel aangekomen via Passport America (die krijgen 50% korting) en zijn doorgaans bejaarde mensen met een uiterst luxe trailer, die van vandaag zijn een leuke uitzondering: ze hebben een "eitje" achter de auto hangen. Is toch een wat vreemd gezicht om zo'n piepklein trailertje te zien maar heel grappig.

Hans is vandaag naar East Texas Auction Service geweest en heeft de helft van de spullen uit onze winkel meegenomen, de spullen zullen daar geveild gaan worden wat meer opbrengt dan een yard sale en......we krijgen weer ruimte ! Nog 1 vracht spullen moet er weg en dan kunnen we de gameroom in orde gaan maken, we zijn al op zoek naar een pooltafel.

Onze buren hebben een brief gekregen van een seismografisch bedrijf dat proefboringen wil verrichten op hun land, het bedrijf betaald daar een leuk bedrag voor: zo'n $ 600,-- Ze weten nog niet of ze dit zullen toestaan dus wie weet krijgen wij straks wel een brief ??? en stel je voor dat ze olie vinden ?? Volgens onze CPA (accountant) wonen er nogal wat (olie)miljonairs in Leon County.
Tjonge jonge, toch nog maar eens onze koopovereenkomst doorlezen hoe het zit met de minerale rechten hier ha ha

7 comments:

Anonymous said...

Heey,

Wow was is cherokee groot geworden.ik ken haar als een lief klein veulentje, die maar achter mama aan hobbelt. Maar daar is echt wel verandering in gekomen.

Groetjes shirley

Annemiek said...

Hartstikke leuk die kuikentjes!!
Ik wil er ook!

Ik kan je wel een heel klein beetje over mineraalrechten vertellen; de VS is het enige land waar je als eigenaar van het land ook eigenaar bent van wat er onder zit.
Hoewel ik ook ooit gelezen heb dat je als je je land verkoopt je ook je optie hebt om die mineraalrechten zelf te houden. Inderdaad maar eens in het contract kijken.

Aangrenzend aan ons stukje land is een jaar of 7 geleden naar gas geboord. Ze moeten iedereen binnen een bepaalde straal lease rechten betalen; wij zitten binnen die straal, maar die lease heeft ons maar zo'n $150 opgebracht. (degene waar op het land geboord is krijgt wel heel wat meer).
Er is wel gas gevonden volgens mij, want er zit een put, maar er is nog geen leiding aangelegd. Als dat wel ooit gebeurd krijgen wij ook een klein percentage van de gasopbrengst. Het bedrijf is inmiddels van eigenaar veranderd, ik heb geen idee wat ooit mee zal gebeuren. Ben benieuwd of ze bij jullie wat zullen vinden.

Anonymous said...

Oe een boze mevrouw kip...Wel schattig hoor!

Gelukkig dat ze weinig last van het been heeft.

Ik vrees dat enige dat hier ind e grond zit water is.. Maar goed ik hoef in elk geval geen water rekening te betalen..

gr petra

Petra said...

Nou, wie weet zijn jullie binnenkort Texas miljonairs, hi hi. Leuke foto's, ik benijd je die dieren wel, hoor, wat dat betreft is de "country" natuurlijk heerlijk.

Anonymous said...

Ow wat leuk... Heb je binnenkort zo'n levensgrote metalen ja-knikkert in je achtertuin. En wie wil dat nou niet!!!

Anonymous said...

Kleine levende wezentjes zijn lief, maar als ze groter worden dan worden ze een beetje lastiger(daarom heb ik mijn kuikentjes toen weg gedaan).Wat zijn het scheetjes.

MissFluffy said...

Moederkloek houd haar jongen goed verborgen .Geef ze nog een paar dagen en ze lopen al meer rond en krijg je ze zeker beter te zien.
De paarden zien er echt wel prachtig uit!

Groetjes Nancy