Friday, January 11, 2008

De Carport

Vanmiddag om 4 uur maar eens gebeld of de carport vandaag nog geleverd zou worden...
Het is een 21x18 foot carport met 1 lange kant dicht. Ze waren onderweg zou nog 20 minuten duren. Om 5 uur kwamen ze er dan eindelijk aan, de vorige mexicaanse werknemers van de carportleverancier kregen het voor elkaar de carport binnen 3 kwartier af te hebben. Zo niet deze niet al te snuggere mexicaanse jongens, ze spraken zeer slecht engels, ik moest 3 x laten zien waar de carport moest komen en tegen de tijd dat het frame eindelijk stond begon het al behoorlijk te schemeren. Toen ik tegen een van die jongens zei dat ik een check zou uitschrijven maar het e.e.a. nog wel wilde zien voordat ze weggingen kreeg ik de vraag of ik cash wilde betalen. Nou nee dus want ik heb met de leverancier afgesproken dat ik met een check betaal, dat hebben we de vorige keer ook gedaan. Met moeite kon ik opmaken uit zijn verhaal dat die jongen dus zelf cash geld nodig had want zijn benzine was op en hij had geen geld meer ! Wel vroeg hij direct daarna nog of ik 1 van de ezels aan hem wilde verkopen ! Nou dacht het even niet zeker. Op mijn opmerking dat zijn baas toch zeker wel de benzine betaald in de bedrijfsauto met aanhanger vertelde hij dat gisteren zijn 1e dag was bij dat bedrijf. Toen bood hij even later ook nog een 21 foot metalen wandplaat aan voor maar $ 40,00 (klinkt toch wat dubieus: dat is 1/3 van de prijs die die dingen normaal kosten) hij had er echter maar 1 en het was nog een witte ook dus daar hebben wij niets aan. Toen ik nog eens een uur later ging kijken waren ze bijna klaar en tot mijn stomme verbazing is niet 1 wand van de carport dicht maar waren ze bezig de 2e lange wand dicht te maken ! De dakrand is nu wit ipv het bestelde barnred maar daar kan ik wel mee leven. Dus om een lang verhaal in te korten: we hebben nu dus voldoende metalen wandplaat om die andere carport die we al hadden ook dicht te maken en die lange wand hebben we helemaal gratis "gekregen". Normaal gesproken zouden we zo eerlijk zijn om te zeggen dat er ergens iets in het opnemen van de order niet goed is gegaan maar dit bedrijf belt niet terug na minstens 5 x boodschappen inspreken, geeft wijzigingen in orders niet door, levert verkeerde materialen, heeft slecht opgeleid personeel enz enz Dan vinden wij het ook wel goed met ze.

De reparatie van de auto viel erg mee gelukkig, er was een slang kapot of losgeraakt, voor $ 80,-- rijdt de tuf weer !

Patches doet het erg goed, ze loopt niet kreupel en heeft vanmiddag zelfs nog even gerend in de Round Penn (ze mag nog niet het weiland in)

2 comments:

Anonymous said...

Gut wat een gedoe weer zeg!

Maar het goede nieuws is dat ze gekomen zijn en je carport er staat.

pff ben je even blij geen mega reparatie aan de tuf nodig te hebben.

Goed teken (zou ik als niet paarden kenner denken ) dat ze niet meer kreupel loopt.

Fijn weekend!!!

gr petra

Anonymous said...

never a dull moment...lijkt je(schoon) zus wel..ieder nadeel heb zun voordeel maar het blijven rare jongens die amerikanen...mexicanen...xT