Thursday, January 01, 2009

Een goed begin van het nieuwe jaar


Allereerst natuurlijk iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !

De kop is eraf is wel een heel letterlijk begin van iets nieuws soms:

Vannacht hoorde ik de parelhoenders schreeuwen in de boom achter het huis, de "alarmroep".... die beesten roepen wel vaker om niets dus ik heb me nog eens omgedraaid, nog even gedacht om maar even buiten te gaan kijken en vervolgens weer in slaap gevallen. Vanmorgen ging ik de paarden eten geven en de kippen vrijlaten, het gebruikelijke ochtendritueel, alleen lag er nu onder de boom waar de parelhoenders in slapen een dood lijfje van een haan. 1 van onze hanen, kop en nek eraf en de binnenkant leeggegeten. Volgens de buurman is het een vos geweest en die hebben trek in MEER, dus krijg ik binnenkort schietles van hem want "zo'n beest wil je niet in je tuin, die roeien in 1 nacht al je kippen uit". Ik zie mezelf nog niet zo snel een vos doodschieten eerlijk gezegd midden in de nacht op mijn pantoffels en mijn bril op waarvan de glazen niet al te best meer zijn.....
Waarschijnlijk schiet ik in 1 schot 6 van onze eigen kippen dood en zo'n vos is toch best een heel mooi beest eigenlijk.

Onze tijdelijke worker/gast C. werkt op de koeienveiling en is afgelopen zaterdag door een koe tegen zijn onderbeen geschopt. Inmiddels kan hij er niet meer op staan, heeft verschrikkelijke pijn en zijn been begint zwart te worden. Na stevig aandringen (erg stevig aandringen) is hij met onze vaste gast D vanavond naar het ziekenhuis gegaan. Ze komen net terug en D. is woedend naar zijn trailer gebeend want C. moest namelijk in het ziekenhuis blijven: er is zo'n 5-6 cm van een van zijn aderen stuk geschopt en die ader lekt dus nu en er zit een groot bloedstolsel in zijn been.
C. loopt achter met de huur en heeft beloofd morgen te betalen, hij heeft een ziektekostenverzekering maar terwijl hij het polsbandje van het ziekenhuis nog om had verteld hij "doodleuk" dat hij geen zin heeft in een scan, operatie enz.
Hij gaat morgen gewoon weer aan het werk, hij krijgt dan zijn pay check en dan kan hij de huur betalen. (zo streng zijn we nou ook weer niet ;-) Hij heeft voor de zekerheid zijn vrouw in Colorado ook maar even gebeld en het e.e.a. geregeld voor als het niet goed zou gaan. Yeah right, dat is een hele geruststelling voor ons pfff
In het ziekenhuis hebben ze hem nadrukkelijk erop gewezen dat als hij zijn been verkeerd draait het stolsel los zal schieten en het met zo'n 15 minuten gedaan zal zijn met hem....hij heeft voor ontslag uit het ziekenhuis getekend. Dus als morgenochtend de auto van zijn baas hiervoor staat om hem op te halen en zijn trailerdeur gaat niet open zitten wij niet echt op ons gemak dat snap je.
Wordt vervolgd....

Morgenochtend om 9.00 uur komt Wes om Summer en Sugar in de trailer te laden, ik zie er als een berg tegenop want dat zal vast niet soepeltjes gaan om die 2 dames in de trailer te krijgen. Gelukkig wil onze buurman ook helpen met laden mocht het echt gevaarlijk worden, hij is een cowboy tot in zijn tenen. Aan de ene kant ben ik blij dat ze weggaan en er geen gevaar meer is dat ze ons of de andere paarden en ezels ongelukkig schopt een keer, maar aan de andere kant zal ik best een traantje laten als ik de trailer hier weg zie rijden met de 2 meisjes erin want het liefst hou ik ze allemaal natuurlijk. Maar wat niet gaat......dat gaat niet.

Morgenochtend vertrekken onze hollandse gasten weer naar een ijskoud Nederland, ze kijken er echt naar uit ;-) en onze nieuwe gasten zijn dan al bijna onderweg hierheen, die blijven 2 weken om aan hun auto's te sleutelen en ik zet mijn oude dierbare Ford Pickup er natuurlijk even tussen ;-) want die heeft dringend nieuwe bougies nodig en een luchtfilter en daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

7 comments:

Anonymous said...

Sterkte morgen! Het is altijd heel naar om dieren te moeten verkopen ...

Wat een eigenwijs figuur, met zijn bloedstolsel.

Groetjes,
Monique

Annemiek said...

Waar wie gaan Summer en Sugar naar toe?
Hopelijk gaat het goed met dat been van die man. Hoe je kunt gaan werken als je niet kunt lopen is een raadsel. AMA- against medical advise zie ik ook vaak genoeg, in sommige gevallen zijn ze de volgende dag weer terug...

Anonymous said...

nou fijn!
DIE hadden we nog niet voorbij zien komen in de categorie 'enge beesten in Texas'...zucht....
moet R. zijn dokterstas maar meenemen?
o nee , amputaties doen cojbos toch op zichzelf na een flesje whisky??!!!?, nog even...
sukkels hoor die mannen.... xT

Anonymous said...

Toch wel erg dat net die vos bij jouw zijn lunch ziet lopen.Ik vrees ook dat iets radicaal zal moeten doen want zolang hij weet dat dara wat lekkers zit ,zijn je kippen helemaal niet meer veilig.

Veel sterkte ,het zal niet prettig aanvoelen om je twee dieren weg te doen.

Medische hulp wordt hier ook veel vermeden ,ze vallen al flauw als ze horen dat ze een spuit moeten hebben 'lol'...misschien is hij ook zo'n type.Maar met zo/n letsel zou je er toch anders over nadenken he.

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Hoi,
Ik gebruik altijd het volgende als onze hond last heeft van zijn gewrichten. Veterinarian's Best Aches & Pains Formula.
Je kunt het bij PETCO kopen of online.
Het is een product dat erg goed werkt.
Groetjes,
Lena.

Anonymous said...

@ Lena, dank je voor de tip, ik ga het zeker bekijken op internet.
Groetjes
Bianca

Petra said...

Gelukkig Nieuwjaar voor jullie beiden! Wat een totaal ander leven leiden jullie toch, dan wij. Naar van jullie haan, maar een vos schieten zou ik ook niet echt leuk vinden, daarvoor vind ik ze ook te mooi.
Hopelijk val het met C. allemaal mee. En afscheid van een dier, hoe noodzakelijk ook, is altijd moeilijk, sterkte!