Friday, January 09, 2009

Van kou, hitte, snot, kiespijn en toeval

Vandaag weer een lekker warm dagje, dik 25 graden, warme wind. In huis staat de airco even aan want het was net ruim 26 graden binnen pfff Nog een paar uur en het volgende koufront komt eraan, vannacht gaat het bijna vriezen en morgen veel kouder dan vandaag. In Nederland wordt volop geschaatst, een winter zoals ik me van vroeger herinner (oei wat klinkt dat oud), lekker schaatsen op de ringsloot bij pa en ma achter het huis en als er sneeuw lag met een slee de dijk af, superleuk was dat.
Schaatsen hebben we nu alleen nog voor decoratie ;-)en een slee heb ik hier nog niet gezien.

Het sterk wisselende weer en de stress van verkoop op een veiling heeft ons nieuwe paard (we noemen hem Boy want naar Eagle luistert hij echt niet) een stevige verkoudheid opgeleverd, snotneus, hoesten en ontzettend chagrijnig dus heeft hij vandaag een antibiotica injectie van Wes gekregen. Cherokee is inmiddels ook aan het hoesten gegaan dus die zal morgen of overmorgen wel aan de beurt zijn voor een injectie. Alleen Princess en de ezels hebben nog nergens last van (afkloppen !)

Op de paardenveiling waar Boy vandaan komt worden zeker 100 paarden verkocht en gekocht op 1 avond. De nieuwe eigenaren van "onze" Summer hadden dus ook eens op de papieren gekeken van het paard wat zij hadden gekocht om de vorige eigenaar te bellen voor wat meer informatie over het paard en dachten "heeft die mevrouw met die rare naam niet van de week hierheen gebeld voor Eagle?" jawel dus ! We hebben dus eigenlijk van paard geruild. Dat is toch wel een heel groot toeval, in ieder geval wordt Summer gebruikt als rijpaard en ze hebben een zwart/witte hengst met papieren waarmee ze met Summer een veulen willen fokken.

Gisterenochtend werd ik wakker ZONDER KIESPIJN ! Hoera ! geen gevoel meer alsof er een gopher mijn tandbeen aan het opeten was, en het is ook niet meer teruggekomen (en nog een keer afkloppen ;-) Nu weet ik uiteraard dat dat ook niet goed is want kiespijn verdwijnt nooit zomaar volgens mij zonder dat er iets ergers aan de hand is maar toch heb ik mijn afspraak met de tandarts afgezegd. Wie weet wat die nu ineens weer zou vinden, ik hoor hem/haar al zeggen "mmmmm daar kunnen we beter een kroon opzetten". Hoe dan ook, volgende keer bij de tandarts moet ik maar om een rubberen nachtgebitje vragen oid, want het nachtelijke tandenklemmen (ik zou echt niet weten wat ik daar verder tegen moet doen)heeft ervoor gezorgd dat eigenlijk al mijn vullingen barsten vertonen, zelfs een kroon mist stukjes. De buurman zou zeggen dat ik elke avond voor ik naar bed ga een flinke neut moet nemen ;-)

De Wild West trailer is verkocht, die wordt morgen opgehaald, daarna gaat de Dutchman in de verkoop en kopen we een Airstream trailer in goede staat ervoor terug. Zien er een stuk mooier uit, behouden hun waarde en bovendien: volgens de visumeisen moeten we investeren dus gaan we over een poosje maar eens kijken naar weer een Airstream.

Onze vaste gast D. wil wat aan zijn gezondheid gaan doen, meer bewegen, minder eten. Hartstikke goed van hem, hij wast tegenwoordig de handdoeken van de gasten (kreeg al beetje op mijn kop dat ik dat gisteren had gedaan want hij neemt zijn taak serieus en dat is voortaan zijn werk) en maakt het hele douchegebouw schoon. Hij doet zijn werk echt goed !

Morgen lekker zaterdag, en als het niet te koud is wil ik morgen weer wat jonge bomen uit het bos halen en op de campground planten.

4 comments:

Anonymous said...

Bijna vriezen.. BIJNA en dat noem je koud!!!!! Je moet hier eens komen. _18 vannacht en het worde de komende week echt niet veel beter. Ik hoor ze al praten below zero... brrrrrr

Wat een ongelooflijk toeval dat die oude eigenaar Summer heft gekocht. Echt bizar...

Uhh kiezpijn gaat inderdaad meestal neit vanzelf weg. Ik vrees dat je er nog wel een keer aan moet. O ja adviesje van Cal. Een extra sterke Genny of een tang.. Heeft hij ook gedaan en hij heeft er geen last meer van. Hij heeft er ook nog maar 3 ovr..

gr petra

Chuck and Anneke's RV travels said...

Bij de Wal-mart of een drugstore kan je een kit kopen en dan zelf je rubberen gebitje maken. Veel goedkoper dan de tandarts.
Hoop dat de kiespijn wegblijft.

Gr.
Anneke

Anonymous said...

Kiespijn is vervelend,zou toch voor de zekerheid een keer naar de tandarts gaan.In NL is het weer ook nog niet van lekker weer maar brr weer.

Annemiek said...

Wat grappig dat jullie van paard geruild hebben! Wel fijn om te weten dat ze een goed thuis heeft. Lijkt me voor zo'n dier een grote stress ja, om omeens zo'n verandering te ondergaan.
Konden we je maar iets van ons 'airco' sturen :)
Succes met je kies hoor! Tandpijn is vreselijk.