Sunday, January 04, 2009

Hij is geweldig !


Na een slapeloze nacht (vanwege mij ;-) waren we vanmorgen om 8 uur bij Wes en daar stond ie dan.... nog mooier als op de foto's en veel belangrijker: een bijzonder vriendelijke uitstraling.
Dus op naar hier in de round penn waar hij kon kennismaken met Princess (mevrouw is erg jaloers maar dat gaat wel over weten we) en Cherokee (vind hem heel erg lief het is haar eerste ontmoeting met een paard van het andere geslacht al is het dan een ruin)die dus buiten de round penn in het weiland lopen om eventuele schop- en bijtpartijen te vermijden. Dus dat viel alles mee gelukkig, hij liep binnen een half uur al achter me aan, hij komt als je hem roept (moet nog een andere naam bedenken), is nergens bang voor eigenlijk, kortom een geweldig paard.
Vanmiddag kon ik bij Wes de papieren ophalen van de veiling en blijkt hij ook nog een registered APHA te zijn (American Paint Horse Association), alleen heeft hij een verschrikkelijke naam volgens zijn stamboom: Cutter McPoco, zo noem je een paard toch niet ? dan is Skippidi Doo Dah nog leuker (zo heette ook een paard op de veiling zag ik gisteren op internet). Hij luistert in ieder geval niet naar Cutter en niet naar Poco dus we bedenken er nog wel wat anders op, suggesties zijn welkom.
Hij blijkt ook goed te kunnen springen, vanmiddag liepen de andere paarden om de round penn heen te rennen en ineens was de round penn leeg. Alle hekken netjes overeind maar geen paard erin meer. Dus klusje voor morgen erbij ;-)
Vanavond vroeg naar bed want heb de piep helemaal leeg voor vandaag.

9 comments:

Anonymous said...

mr nice guy!
veel plezier ermee xt

Anonymous said...

Ben er maar zuinig erop op het paard, en vroeg naar bed is ook niet erg.weltrusten en slaapse.

Petra said...

Wat een leukerd!
Breeze is misschien een leuke naam, als in 'easy' ;-)

Kristel Holsbeek said...

Wat een lieverd is dat;-)
Wat vind je van Fiddibus of Zucca;-))

Anonymous said...

Leuk dier! Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt om erop te zitten.

Anonymous said...

Ziet er goed uit Bianca. Lekker dat de ontmoeting met de andere zo soepel verliep. Veel plezier ermee...

gr petra

Petra said...

Ziet er leuk uit! Ben benieuwd hoe jullie hem gaan noemen.

Anonymous said...

hey bianca,
Wat dacht je van ZORRA..
kwam in eens in me op.

gr. shirley

Anonymous said...

Hey Bianca,

Wat dacht je van Zorra,

Kwam in eens in me op toen ik er naar keek.

gr shirley