Thursday, January 29, 2009

Bij de dierenarts.....

Vanmorgen was Freekje (onze rode hond) ziek, zomaar ineens uit het niets vandaan, bloed in zijn ontlasting en overgeven. Dus dierenarts 1 gebeld en die zat in een kliniek 2 dorpen verderop en zei "bel morgenochtend maar voor een afspraak". Daar wilde ik dus echt niet op wachten dus dierenarts 2 gebeld en daar kon Freek vanmiddag terecht: hij is beklopt, bevoeld en beluisterd en gecontroleerd op parasieten (die hij niet heeft) en terwijl ze medicijnen staan uit te schrijven gaat hij zitten op de tegels en laat een plas bloed lopen waarvan de dierenarts zeer bedenkelijk ging kijken. Hij moest dus blijven daar voor onderzoek, bloedonderzoek, rontgenfoto's enz. en ze zouden bellen voor de uitslag, dat heb ik na een uur zeer zenuwachtig wachten zelf maar gedaan: Freek heeft HGE (en wat is engels dan ineens lastig te begrijpen als het over medische termen en vooral onze eigen hond gaat), een bijzonder akelige darminfectie waarvan de komende 12-20 uur beslissend zullen zijn of hij het red of niet. Voorlopig heeft hij daar infuus met medicatie en dat is het beste wat ze voor hem kunnen doen, er zijn niet veel honden die eraan sterven als ze op tijd behandeld worden (en ik hoop echt dat ik op tijd was) maar de dierenarts wil geen valse hoop geven. Het duurt nog heeeel erg lang nu voor het morgenochtend 8 uur is en we bij Freek kunnen gaan kijken.

8 comments:

TOG said...

Ik hoop dat hij het redt en weer helemaal beter wordt. Sterkte

Anonymous said...

Phh Arme Freek. En ben jij effe blij dat je niet een afspraak gemaakt hebt bij dierenarts 1. Bij ons zit er een kliniek hier 1km van ons huis en perfecto.

Inderdaad maar hopen dat je er op tijd bij was. Ik duim met je mee...

Hopen dat je he snel weer lekker mee naar huis kan nemen.

Gr petra

Anonymous said...

Oei wat slecht nieuws ,hopelijk slaagt de behandeling goed aan en wordt hij snel terug de oude .
Maar goed ook dat je zo alert zijt en direct ook naar de dierenarts mee bent gereden .
Ik zal meeduimen op goed nieuws !

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Ach, wat triest. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat komen!

Heel veel sterkte!

Petra said...

Oh wat erg zeg. Heel veel sterkte gewenst! Ik ga hier voor jullie duimen!

Annemiek said...

O jee! Sterkte!

Dizzymisslizzy said...

8 uur nu, ik ben benieuwd hoe het ermee is. Sterkte en beterschap voor Freek!

Anonymous said...

Spanned sterkte er mee.