Monday, January 05, 2009

De bezem erdoor



Onze tijdelijke gast C. is dan gisteren eindelijk naar het ziekenhuis gebracht, met gillende sirenes en al want ook als er geen haast bij is rijd men hier met sirenes aan. Wat een opluchting dat hij weg is. Hij had gisteren zo'n 9 x bij ons aan de deur gestaan om te zeggen dat hij nu echt ging betalen "ik zweer het op mijn kinderen" enz enz. Nu geloven wij dat al lang niet meer natuurlijk (seeing is Believing hier) en dat zijn been zo'n VERSCHRIKKELIJKE pijn deed. Ik werd er zo ontzettend niet goed van dat ik hem heb verteld dat hij voor 4 uur 's middags de keus had: of naar het ziekenhuis of hier aan de weg staan met zijn spullen met een schop onder zijn kont toe, zeer been of niet, genoeg is genoeg tenslotte. Hij zal me vast een heks vinden. We hadden al zo'n vermoeden dat deze man een uiterst levendige fantasie had (is positieve uitdrukking voor een ziekelijke leugenaar ;-) De ene dag had hij een vrouw, de volgende dag een vriendin, telefoonnummers die hij gaf waren disconnected of not in use. "dat moet dan net gebeurd zijn want ik heb net dat nummer nog gebeld" Uiteraard heeft hij zijn spullen laten liggen in de trailer maar die liggen nu in 3 vuilniszakken buiten op een veranda, het zal er wel inzitten dat we die over een poosje gewoon weg kunnen gooien.

Onze andere vaste gaste K. hebben we ook verteld dat ze andere woonruimte mag gaan zoeken, ze krijgt hiervoor 1 week de tijd anders loopt ze straks weer 2 weken achter met de huur en daar hebben we dus geen zin meer in. De trailer gaat in de verkoop en komen we ooit nog eens een leuke Airstream tegen voor weinig geld dan zetten we die daar neer. We stoppen dan ook met verhuur aan workers en worksters, gaan van het voorjaar de camping meer een park maken (hopelijk krijgen we dit jaar wat meer regen anders kan ik beter cactustuintjes aan gaan leggen hier) en dan alleen nog verhuren aan vakantiegangers en zakelijke relaties.

Met de paarden gaat het heel erg goed, soms helpt moeder natuur een handje: stond Princess vanmorgen nog gemeen te happen naar Boy (daar luistert hij tenminste naar ;-) een paar uur later was ze hengstig geworden en voor haar is er geen liever paard op de wereld dan Boy op het moment.
Ze lopen dan ook allemaal lekker los op het weiland, de ezels zijn in ieder geval weer erg boos op mij dat ik weer zo'n "stinkpaard" bij ze heb gelaten. Vooral Louise en Thelma moeten niets van me hebben, vanmiddag liep ik even naar ze toe en met een lelijk proestend geluid en een minachtende blik keerden ze me beiden de kont toe en liepen weg. Komt wel weer goed ;-)

Vandaag hier een grauwe koude regenachtige dag (hoera, regen !), verder noordelijk in de buurt van Dallas heeft het zo'n beetje de hele dag geijzeld en dat was hier ook goed te voelen. Morgen nog 1 koude dag en dan weer lekker naar de 20 graden.

6 comments:

Annemiek said...

Met sommige werkers heb je wel pech gehad. Heb je dat been nog gezien of zou hij daar ook zo over overdreven hebben.
Mooi hoe de natuur je geholpen heeft.
(had ik verteld dat onze honden ook Thelma en Louise heetten toen ze uit het asiel kwamen?)

Anonymous said...

Wat heb je toch van z'n gekke mensen. Ook hier in NL hoor.Het weer is in NL sneeuw en koud weer,maar 20graden dat is beter geniet er maar van.

Monique (Nieuwen Oord) said...

De ruin heet dus Boy;-) Simpel en leuk!

Anonymous said...

Agghg Wat ben jij hard zeg..

Ik moet zeggen dat de workers die wij hier krijgen juist fijne lui zin over het algemeen. Oke het zijn en blijven mannen, maar ze betalen op tijd, zijn gezellgi en houden de kamer voor mannen dan, aardig netjes.

Ht zijn vaak werknemers van bouw bedrijven die hir in de omgeving aan het werk zijn.

Wij hebbe meer de eniging om niet meer aan alleen staande vrouwen te verhuren want die zijn hier altijd de leugenachtige, viespeuken die niet betalen of veel te laat.

Gr petra

Petra said...

Echt, gebruiken ze daar sirenes als het geen spoed is? Hier beslist niet, ik heb de afgelopen paar jaar twee keer in niet spoed ambulance meegereden (laatste keer met Saskia) en geen sirenes, leek me juist wel spannend ;).
Gelijk heb je, weg met profiteurs! Hier ook koude regen en verder naar het westen ijzel (gelukkig niet hier!).

Anonymous said...

20 graden ...gewoon zalig ,hier is het toch echt wel koud .Vannacht even -21,5 C°.

Groetjes Nancy