Monday, January 19, 2009

Kippen, gebitje en lekker druk



Van onze kippen (die hier als 1 dagskuikens gekomen zijn) zijn vooral de donkerbruine tam, heel erg tam, eigenlijk veel te tam.... Laatst kwam er 1 op mijn been zitten toen ik buiten aan de frisdrank zat en onlangs ben ik bijna op een kippepoot gaan staan omdat kip niet aan de kant ging. Een close up maken van een van de dames valt dan ook niet eens mee als een van de anderen aan je vingers zit te pikken. Vandaag met dozen overpakken kwam er een kip de blauwe schuur ingewandeld en ging op de doos zitten die ik aan het dichttapen was. Het moet eigenlijk niet gekker worden.
We hebben er nog zo'n 22 over (geloof ik want het is wat lastig tellen)van die lichting, hopelijk duurt het heel lang voor ze eieren gaan leggen en broeden want ik vrees een kippeninvasie t.z.t. Nu hebben de buren daar uiteraard een simpele en "smakelijke" oplossing voor maar ik zie mezelf niet 1 van onze kippen doodschieten en in de pan stoppen, bij de supermarkt koop ik een hele kip, geslacht en wel voor nog geen $ 5,-- ;-)

Gisteren heb ik mijn rubber gebitje - om mijn arme kroon en vullingen in de nachtelijke uren te beschermen tegen kaakklemmen en knarsen- van Walmart gekookt en passend gemaakt, de hapklare gebitten waren uitverkocht helaas. Een 6 stappenplan om het geheel goed passend te maken en ik ben trots op mezelf: het is gelukt ! in 1 x, ik heb niet de professionele hulplijn hoeven bellen (hoe doe je dat met met je kiezen op elkaar om het gebit passend te maken ?)en slapen ermee is geen probleem gelukkig. Vanmorgen zonder kies/wortelpijn uit bed, is dat heerlijk ! Voel me direct 10 jaar jonger, hoewel ik dat volgens de erg aardige buurmannen hier ook ben maar die zijn de 70 al gepasseerd dus ik ben realistisch genoeg om te denken dat het aan hun leeftijd ligt ;-)dat ik er "zo jong" uitzie ha ha

Verder weinig nieuws onder de brandende zon, we zijn gewoon lekker druk met bestellingen, auto's en onderdelen enz enz
woensdag laden we weer een container, het blauwe gebouw staat afgeladen vol met dozen die geinventariseerd, opgemeten, gewogen en geregistreerd zijn en meekunnen en zelfs in de rode barn staan dozen op het moment. Op onze website www.usa2ned.com
zijn we begonnen met het plaatsen van "de man en zijn auto (of de vrouwelijke variant hiervan) " want het is leuk om hier een set prachtige chromen velgen in onze handen te hebben, het is voor ons vooral ook leuk om te zien hoe het er aan de andere kant van de grote plas uitziet als ze onder de betreffende auto zitten en met welke projecten mensen daar bezig zijn. Ik vind het superknap om van een stel losse onderdelen (veel onderdelen) na vele uren werk en gesleutel weer een rijdende en glanzende bolide te maken, ons lukt het (nog) niet maar zeg nooit nooit toch ? ;-)

9 comments:

Anonymous said...

Fijn om te horen dat je geen pijn aan je gebitje hebt. Gewoon blijven door gaan met het proberen, en wie weet lukt het op een dag wel weer.

Annemiek said...

Leuk die kippen die daar lekker rond lopen. Die zijn echt tam zeg! Dat ze maar weten dat ze blij kunnen zijn dat ze bij jullie wonen! Ha, straks 22 eieren per dag. Hier wordt er in de winter minder gelegd maar straks moeten we echt wat kippen weg doen, breng dat maar eens aan Bart's verstand. Ik zou ook geen goede legkip in de pot stoppen hoor.
Mooi zoals die mensen van niks weer wat maken met die auto's.

Petra said...

Ha ha, die kippen! Wel lief, lijkt me. Succes met je gebitje!

Anonymous said...

nou zijn wij groot verbruiker van eiren maar 22 per dag.. Mhh dat wordt een beetje veel.

Lekker dat jullie het zo druk hebben. Die auto zou hier ook nooit in elkaar komen dat garandeer ik je..

gr uit de brandende kou Petra

Anonymous said...

Ik wil ook zo'n gebitje in...10 jaar jonger dat lijkt me wel wat ( en dat pijnloos;-D) xT

Anonymous said...

Ik zou mijn eigen kippen ook niet slachten hoor.Moet goed wonen zijn als er zo'n tamme gevallen tussenlopen .

Die rubbere omhulsels heb ik ook zien hangen in de walmart ,dan helpen ze toch .Hier betaal je algauw bij de tandarts 250€ voor eentje .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Hoi Petra. Ik lees net je stukje over het kaaklemmen. Ik heb al een tijd spanningshoofdpijn en heb ontdekt dat dit uit mijn nek komt maar ook door kaaklemmen. Als ik 's morgens wakker wordt zijn mijn kaken volledig verstijfd pijnlijk. Ik ben dus eens op internet gaan zoeken en kwam uit bij een onderwerp over Crafta therapie: http://www.manueel-therapie.nl/page.php?6

en Craniofaciale therapie http://www.fysiotherapie-velserbroek.nl/pages/default.asp?articleid=108313&token=120635477@cSahMieacMhbSa

Die laatste therapie wordt vlak bij mij gegeven dus ik ga binnenkort eens informeren.
Misschien is zoiets ook bij jullie te vinden? Het zou een oplossing kunnen zijn voor het kaaklemmen.

Wat is de benaming van zo'n rubberen gebitje trouwens bij de Walmart? Ik vraag me af of zoiets ook in Nederland te krijgen is.

Groetjes Marjon (vana AA forum)

Anonymous said...

@Hoi Marjon, zo'n gebitje bij Walmart kost zo'n 20 dollar geloof ik en degenen die "hapklaar" zijn (hoef je niet te koken) iets van $ 40,--
Als je er een wilt hebben laat maar weten dan stuur ik er wel 1 aan je op.

Groetjes
Bianca

Anonymous said...

Hoi Bianca(sorry dat ik je Petra noemde ik had net haar blog gelezen)

Ik zou heel graag zo'n gebitje willen proberen dus als je er één voor me wilt kopen heel graag.
Wil je me even mailen over de kosten e.d.?
marjonv@gmail.com
Bedankt alvast.

Groetjes Marjon