Saturday, January 03, 2009

En zo is dag 3 ook weer bijna om

Bedankt heren uit Nederland voor het heerlijke stuk kaas, de KAASSCHAAF (wat een luxe !) en al het andere lekkers. De hertenschouder ligt inmiddels te ontdooien dus die gaat morgen/overmorgen de oven in dus we zullen goed voor jullie zorgen ;-) We hebben ook een extra gallon melk gekocht ;-)

Onze vaste gaste K. zou gisteren de huur betalen, ze heeft de auto van Rep in gebruik voor noodgevallen en om naar haar werk te kunnen rijden. Ze heeft zich dus al een aantal dagen niet laten zien, Rep heeft haar vandaag maar eens gebeld wanneer ze denkt zijn auto terug te brengen. Omdat ze (natuurlijk) ook de huur weer niet op tijd heeft betaald (maar ik had toch al vooruit betaald toen ik kwam ? Oh is dat niet zo ?)ben ik maar eens in de trailer gaan kijken vandaag. Het resultaat mag er zijn, het ziet er van binnen uit als een ontplofte yard sale. Ik heb haar vanmiddag gebeld dat ze vandaag de huur moet betalen en anders morgen vertrekken, als ze vandaag betaald "mag" ze morgen de trailer helemaal schoonmaken en die wordt geinspecteerd. We denken niet dat ze nog lang zal blijven want schoonmaken is toch wel het laatste wat je wilt zeker. En mocht ze dat toch wel van plan zijn dan zijn wij er klaar mee, ze kan komende week op zijn laatst vertrekken. De trailer gaat (na uiteraard nog eens grondig schoongemaakt te zijn) de verkoop in. Opgeruimd staat netjes.
Onze tijdelijke gast C. (die met het nog steeds dikker wordende been) maakt het nog bonter: hij heeft nog steeds niet betaald en heeft nu uit eigen beweging zijn rijbewijs ingeleverd om te laten zien dat hij echt nergens heen gaat en hem zeker niet zal smeren zonder te betalen. Ik heb hem dus maar even fijntjes verteld dat hij nu niet moet denken dat door het inleveren van zijn rijbewijs en daardoor nergens heen kunnen hij hier gratis kan blijven wonen. Hij vertrekt ook morgen of volgende week voorgoed, afhankelijk van of hij vandaag wel zijn belofte nakomt om te betalen. Eerst zou het vanmiddag om 12 PM zijn, toen werd het 3 PM en volgens de laatste berichten vanavond. ja ja, we kennen het zo onderhand wel. Baas heeft zijn check niet gegeven, check kwijtgeraakt, iemand anders heeft zijn check meegenomen, vrouw heeft geen geld naar hem overgemaakt enz enz Maar hij maakt er tenminste nog een soort grappig verhaal van en om zijn uiterst "goede wil" te tonen heeft hij vandaag op 1 been blaadjes staan harken in de hele voortuin. Er is aan hem een groots acteur verloren gegaan. Hij klaagt inmiddels nog harder over zijn been en strompelt hier rond, dat is in ieder geval wel waar: zijn spijkerbroek staat strak om zijn onderbeen en hij wil steeds laten zien hoe het eruit ziet (ik wil het niet weten dus hou die broekspijp maar omlaag)nog 1 dag en er zitten vliegen op vrezen wij. We hebben hem geadviseerd morgen naar het ziekenhuis te gaan dan heeft hij tenminste eten en onderdak ;-)
Wordt vervolgd...

4 comments:

MissFluffy said...

Hygiene is soms ver zoek ,ook hier .

Ik sta er ook echt versteld van dat met elk uur je iets hoort vertellen ,een uur later het helemaal anders verteld wordt.
En het lijkt mij ontzettend moeilijk om zo zaken te doen want je kan nooit aan op wat ze zeggen.
Spijtig dat ze zo van jullie goedheid profiteren .Maar ik denk dat je er wel goed aan doet om zo kordaat mogelijk op te treden.
Ga je iets anders aankopen na de verkoop van de trailer ?

Ben benieuwd hoe dag 4 gaat zijn .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Waarom ben ik nou niet verbaasd.. Ook hier gooien wij zo 1x permaand zo ongeveer iemand er uit wegens wanbetalen. We zijn het leger des heils niet toch zeker.

Die smoesjes hebben we ook al allmaal gehoord. Je kan ze van te voren vast bedenken. Wij zijn er hard ingeworden. Niet betalen betekend gewoon vertrekken.

De enige slechte betalen die wij tolleren is Cal maar daar blijft het bij. Hij betaald wel maar slaat zo af en toe wel eens een weekje over. Maar Cal is een stukje interieur geworden en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem eruit te knikkeren. En hij betaald als hij kan.

Maar verder... move..

gr petra

Anonymous said...

Wat een gedoe met die lui die niet betalen. Je krijgt echt de pip van dat soort gasten denk ik ...

Petra said...

Tja, ergens is het zielig als mensen zo zijn. Dat betekent toch, dat ze ergens misgegaan zijn in hun sociale omgang, lijkt mij. Ik herken het absoluut niet, maar heb dan ook geen motel of camping. In ieder geval is het leven zo nooit saai ;).