Friday, February 15, 2008

Slecht weer op komst

Even snel blogje schrijven, er komt een behoorlijk onweer deze kant op. Het flitst buiten al behoorlijk en omdat het vrijdag is zou het zomaar eens kunnen dat als internet uitvalt we pas maandag weer on-line zijn. Vannacht kans op severe thunderstorms met damaging hail, hopelijk trekt het net als de vorige keren netjes voorbij ;-) Morgen 80% kans op zware regenval dus met een beetje geluk loopt ons pondje ook weer goed vol.

Nog even op internet gekeken naar Pokeweed en daar gaan we dus echt niet aan beginnen, ik zou het niet eens eten als ik het zelf 5 x had gekookt zo giftig is dat spul.
Hier een paar vergiftingsverschijnselen als je een niet fatale dosis opeet: na 2 uur of meer overgeven, eventueel opgevolgd door zweten, spasmen, trillen en waterdiarrhee (meestal met bloed). Dat klinkt al fijn genoeg om het nooit te proberen en dan hebben we het nog niet over de fatale dosis: verlamming van je ademhalingssysteem en meer uitval van "systemen"tot de dood er op volgt. Denk dat we dit jaar dat plantje maar gewoon als onkruid uit de grond moeten trekken, vogels kunnen zelfs als ze de overrijpe bessen eten tegen muren en ramen aanvliegen.
En dan zijn er nog best veel oudere mensen die dat eten hier, maar die eten ook paddestoelen uit de bossen want hebben zo'n "handig" boekje in de keuken waar in staat waar je op moet letten.
Nou dan eten we nog steeds gewoon groenten uit blik tot we weer kunnen oogsten uit onze moestuin straks ;-)

5 comments:

Annemiek said...

Ik kende het spul nog niet, maar zie dat je het ook in blik kunt krijgen! Ik houdt het ook maar liever bij spinazie :)
Hopelijk trekt de storm voorbij zonder schade!

Petra said...

Tja, dat is dan een nadeel van dat warmere klimaat, want onweer vind ik maar zeer matig! Zeker als het stroomuitval tot gevolg heeft.
Ik denk, dat veel oudere mensen zulke dingen kunnen eten, omdat hun systeem daaraan is gewend. Zij hebben dat soort dingen waarschijnlijk al van jongs af aan voorgeschoteld gekregen.
Onze volwassen lichamen kunnen dat soort dingen gewoon niet aan.

Anonymous said...

Geef mijn portie ook maar aan fikkie. Ik houd het wel bij boerenkool. Is ook niet een beetje giftig als ik dat zo lees.

Hier weet het weer niet wat het wil. Dan weer zon en boven nu en dan weer -15C zoals nu.

gr petra

MissFluffy said...

Hou je safe daar in Texas !
En zonder al teveel schade :)

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Hopelijk dat alles mee valt, maar je weet het maar nooit hoe het (weer-beeld) in eens uit kan barsten. In NL is het zonnig, maar wel 1 graad.Is beter dan het slechte weer. Duim wel vanuit NL,dat het mee valt is te hopen.