Monday, February 18, 2008

Het bos in






Gisterenmorgen zagen we "het mannetje" dat in Route 66 huisde naar zijn auto schuifelen en vertrekken, gisterenavond was hij nog niet terug en omdat het morgen zijn "payday" zou zijn voor een eventuele komende periode wisten wij al genoeg: vertrokken zonder wat te zeggen.
Vanmorgen was hij er uiteraard nog steeds niet, de deur van de airstream was niet op slot dus maar eens voorzichtig naar binnen gekeken: alleen zijn wekker stond er nog maar die had hij waarschijnlijk niet meer nodig....het stonk alsof er een enorm bierfeest was gehouden en eigenlijk was dat ook zo, natuurlijk was er ook weer gerookt binnen maar dat is vrij normaal helaas ondanks het rookverbod in onze trailers en gebouwen. Dus de hele boel in de wasmachine gedaan en zelfs een emmer Mr Clean kon niet veel aan de stank verhelpen.
Dat wordt nog een paar dagen luchten en nog een paar keer goed schoonmaken.
Vanavond komt "het mannetje" bij de airstream kijken en kwam dus even vertellen dat hij niet meer terugkomt "maar dat haddel we al begrepen" en "sorry voor de bende, maar ja man alleen he, hij had nog wel erg zijn best gedaan om het netjes te houden" en.........hij is weer bij zijn vrouw terug ! Heeft een nieuwe baan maar geen geld om de extra schoonmaakkosten te betalen nu en dat komt hij deze week brengen! en ik geloof hem direct natuurlijk ;-)
Nou ja, laten we voor hem maar hopen dat het ook echt zo is wat hij verteld heeft en toch heel netjes dat hij even kwam vertellen dat hij niet meer terug zou komen.

Vanmiddag weer eens het bos ingeweest: zie bijgaande foto's. Gelukkig had ik deze keer niet per ongeluk de camera op zwart/wit of close-up gezet want ik heb totaal geen verstand van die dingen.
Clyde de rode kat is erger dan een hond, hij moet altijd mee en loopt dan constant achter me aan te schreeuwen omdat hij bang is dat hij verdwaald of - nog erger- loopt me constant voor de voeten zodat ik bijna op hem ga staan of over hem struikel. De koeieschedel kwam ik met takken snoeien ergens tegen, denk niet dat het beest ooit gemist is door de toenmalige eigenaar. De grote vreemd gevormde denneboom ( hij is echt reusachtig groot) is mijn lievelingsboom in het bos, zoals ooit wel eens (denk ik) in een vorig blog verteld heeft deze boom zijn vreemde vorm omdat hij waarschijnlijk ooit een markeringspunt is geweest voor de Kickapoo indianen die hier, jaren geleden, op het land van onze achterburen een winter- of zomerkamp hadden. Ook zijn er nogal wat dode bomen omgewaaid na het slechte weer dat we hier hadden maar ook dat ziet er heel mooi uit. In een van de bomen zag ik heel hoog een perfect ovaal gat, waarschijnlijk het huis van een paar eekhoorns. Dat is wel het leuke van foto's maken: er vallen totaal andere dingen op dan wanneer je gewoon door het bos aan het wandelen bent.

4 comments:

Anonymous said...

Aan de zon en de achaduw te zien is het weer weer helemaal goe dbij jullie. Leuk om allelei dingen in het bos te bekijken.

Ja gasten, echt boeken kun je er over schrijven.

gr petra

Anonymous said...

En wandelen door het bos is meteen ook gezond je krijgt daar door ook zuurstof...wat wil je nog meer. Is gewoon goed om te toefen met zonweertje.En je hebt altijd wel wat te kijken in de natuur, leerzaam gewoon.

Petra said...

Ben ik helemaal met je eens, die laatste opmerking! Dat is precies, waarom ik fotografie zo'n super hobby vind!

MissFluffy said...

Ze leven daar ook echt van moment tot moment he.Dan hebben ze geld en dan weer niet .
Wij zijn toch voorzichtiger in die zaken en proberen althans toch nog wat opzij te houden.


Clyde doet me denken aan mijn kat ,die liep ook steeds naast mij .Stond ik recht ,dan veerde hij ook overeind .Ik dacht dat dit echt wel uitzonderlijk gedrag was voor een kat ,dus niet Clyde heeft ook van die trekjes.Leuk!

Groetjes nancy