Tuesday, February 12, 2008

Grote schoonmaak




Sinds ik vorige zomer heb gezien hoe een Copperhead (gifslang) zich in de dichte struiken voor ons huis friemelde op beenhoogte zijn die struiken ineens een stuk minder leuk geworden. Dus voordat het slangenseizoen begint de boel maar eens stevig onder handen genomen. Van de 10 struiken die er stonden heb ik er 3 met veel moeite uit de grond kunnen krijgen want ze waren gepoot (ooit) bovenop de afvoerpijp van ons septicsysteem, heel handig dus maar niet heus. Die 3 hebben een plaats gekregen elders op het terrein maar of ze het ooit willen gaan doen vraag ik me af. De andere struiken dus maar flink teruggesnoeid om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor nog meer nare beestjes om daarin of eronder te schuilen.
En toen bleek de muur van ons huis echt smerig algengroen te zijn, gelukkig is ons huis helemaal van plastic namaakplanken aan de buitenkant (verschrikkelijk maar het is even niet anders) maar het is wel afwasbaar, dat scheelt. Dus vanmiddag heb ik de hele voorkant van het huis gewassen, 4 emmers sop en uren werk maar het resultaat mag er zijn !
Vanmiddag kregen we de Sheriff weer eens op bezoek, hij was op zoek naar het mannetje in Route 66 : die was dus wel "thuis" maar heeft zich schuilgehouden terwijl de Sheriff op de deur stond te kloppen, alsof het probleem vanzelf verdwijnt als je je schuil houdt ! Vandaag heeft "het mannetje" de hele dag niet gewerkt dus we weten nu eigenlijk wel heel zeker dat hij de zak heeft gekregen. Als hij van de week hopelijk even weg is gaan we eens "stiekem"kijken hoe onze Airstream er aan de binnenkant uitziet voordat "het mannetje" ineens spoorloos verdwenen is.
We denken tenminste niet dat hij nog zal "bijboeken" als zijn tijd om is hier.

8 comments:

Anonymous said...

Bij jullie dus ook al sherrifs die naar je bewoners op zoek zijn. hahah

Ik denk dat ik ook effe ging spieken ja. Ben beniuwd wat je aan gaat treffen als hij weggaat.

Ik kan hier wel gaan soppn buiten maar ik vrees dat mijn sop bevriesd voor ik er iets mee kan.

Wat een zon bij jullie als ik de schaduw zo zie. Ik weet bijna niet meer hoe die zon eruit ziet.

Hier sneeuw, sneeuw sneeuw...nog effe en ik wil skies onder mijn auto.

gr petra

Petra said...

Hm, ik weet het niet, hoor. Als ik het zo lees komt het rif raf van de Amerikaanse samenleving af op campings e.d. Copperheads zijn hier ook actiever, omdat het droger is. Brr!! Maar ik heb er nog nooit een gezien, dus je bent bevoorrecht :-P.

Anonymous said...

Dat is mooi wit zeg!

Anonymous said...

Zo blijf je altijd wel bezig, je bent eigenlijk nooit niet afgewerkt.

Petra said...

Hoorde laatst een nuttige tip om Snakies op afstand te houden. Het schijnt dat ze de geur van mottenballen niet erg lekker vinden en hun heil dan ergens anders gaan zoeken.

Anonymous said...

schoenen van hans voor de deur ( zonder hans er in;-)beter dan mottenballen?8-P >>>>SSSSSSSS
xT

Annemiek said...

Dat ziet er weer mooi uit!
Die giftige slangen moet je maar goed op afstand houden. Ben blij dat ze hier niet zitten. Ik moet er niet aan denken dat een van hun op de deur van pnze schuur zou zitten!

MissFluffy said...

Is wel bijzonder handig dat je die plastic planken kunt afwassen ,scheelt je wel wat werk tegen dat je dat elke keer moet gaan verven.
Is het onder je huis volledig afgesloten want daar willen ook wel eens diertjes overnachten (overwinteren is bij jullie niet echt bij he).

En zo'n copperhead zijn wij ook al eens tegengekomen ,ergens onderweg op de baan .Mijn grootvader wilde gelijk die overrijden want hij kwam met vreselijke verhalen hoe gevaarlijk die slangen wel zijn.Ze zijn niet eens zo heel groot he.Dus kan aannemen dat je op velig wilt spelen .
Groetjes Nancy