Wednesday, April 30, 2008

Ruim op tijd en veel te laat




Vandaag werden er 2 containers geladen, van 2 verschillende verschepers deze keer. We zijn over Verscheper 1 niet tevreden dus laten we eens een andere proberen.
Verscheper 1 waar wij al vaker mee gewerkt hebben komt ofwel helemaal niet opdagen of veel te laat en dat elke keer opnieuw. Wij zijn hun enige grote klant die internationaal verscheept en met minimaal 2 containers in de week zouden ze erg "zuinig" op ons zijn. Dat hebben we gemerkt: de container die vandaag om 10.00 uur zou komen bleek bij navraag gisteren helemaal niet ingeroosterd te zijn, die fout hebben ze dus weer gecorrigeerd en jawel: om 4.30 uur vanmiddag was ie er "al".
Verscheper 2 had ons gegarandeerd op tijd te zijn, we zouden vanmorgen om 8 uur gaan laden. Vannacht om 3.15 uur (!)ging de telefoon, nu ligt die niet naast ons bed dus tegen de tijd dat ik gevonden had waar dat ding lag was ik natuurlijk al veel te laat. Het was een texaans nummer dus gelukkig niets ernstigs met familie of vrienden in Nederland aan de hand. Maar al met al dus wel slaap weg, na even tegen Hans aangekletst te hebben (die kon dat zeer waarderen ahum) viel ik rond een uur of 4 bijna weer in slaap......Hoor ik buiten: brrooeeeemmm brooeeemmm, pssssttt. Ja hoor, onmiskenbaar het geluid van een vrachtwagen, en dat kan er dus maar 1 zijn die hier voor de deur stond: juist de truckchauffeur van de nieuwe verscheper.
Hij wist niet zeker waar het was en wilde niet te laat komen, dat is toch wel netjes.

Rep (onze vast) gast heeft gisteren voor het laatst afgesproken met een date, dit was echt de laatste keer na de vorige mislukkingen, aldus Rep. Toen hij gisterenmorgen al vrij vroeg Cindy (zijn hond) kwam brengen zei hij nog netjes dat hij misschien niet thuis zou komen 's avonds. Hij zou nog bellen, uiteraard niets gehoord, de andere mannen op de campground vroegen vandaag ook al waar Rep was, wat hij deed en hoe lang hij wegbleef. Uhhhh wij weten het ook niet dus heeft Hans Rep maar even gebeld: hij komt pas morgen thuis en had een "good time" en "hard time" daar. Daar willen we morgen natuurlijk wel even alles van weten ;-)

"De Valse Kip" was ook overtijd, ze had dagen geleden al kuikens moeten hebben uit de 6 eieren waar ze op zat. Gisteren had ze 3 kuikens en 1 had zich zodanig in het kippengaas gemanouvreerd dat ik de kippenren in moest om die te redden. Als dank werd ik ondertussen zwaar belaagd door moeder kip, nadat ze eerst mijn handen en armen had geprobeerd werd ze ineens een stuk gemener: ze vloog me recht in het gezicht en probeerde me de ogen uit te krabben. Het kuiken heb ik kunnen bevrijden na een emmer over kip heen gezet te hebben en vanmorgen was kuiken nr 3 weer kwijt, hoorde het nergens piepen en zag het ook nergens.Toen ik met de emmer het hok in probeerde te gaan vloog ze tegen de emmer op en probeerde me weer in het gezicht aan te vallen, ik heb het dus maar opgegeven. Liever een kuiken minder dan dat ik straks een glazen oog moet bovendien......die kippen die we hebben schijnen niet eens lekker te zijn om te eten ook nog ;-)

5 comments:

MissFluffy said...

Toch een venijnige tik die kip .Ik heb vroeger ook kloeken gehad maar nooit zijn ze me aangevlogen hoor .Zal eentje zijn met veel mannelijke hormonen hahaha .Wil je al eens goed doen en dan kom je zoiets tegen .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Ik ben mijn leven lang al bang voor kippen. Pa had van die krengen van krielkippen en die stomme haan vloog me altijd aan. Eng beest!

Groetjes,
Monique

Anonymous said...

Fijn zo'n moeder kip..Hahah.

Nou die ander kwam dus wel op tijd, uhm erg op tijd...

Gr petra

Anonymous said...

Het zijn beestjes maar ze kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen, lijken net kinderen.Doe anders een veiligheids bril op voor de zekerheid als je achter ze aan gaat.

Annemiek said...

Wat een gemene kip! We hebben wel eens een gemene haan gehad, maar nog geen kip die aanvalt.

Die container mensen waren goed op tijd zeg!