Tuesday, April 08, 2008

Taxes delinquent



Ja, dat zijn wij ! In januari heb ik de tax assessor collectors van het schooldistrict en Leon County gebeld met de vraag of wij zo onderhand niet eens de nota's kregen voor de property tax want iedereen had ze al binnen.
Die waren dus naar Nederland gestuurd, ondanks diverse malen een adreswijziging doorgeven, dus per telefoon hebben beide dames doorgegeven dat we resp. $ 14,-- en $ 6,-- (of zoiets) moesten betalen, nog eens gevraagd of dit wel klopt want het bedrag is zo laag: jahaa dat klopt inderdaad. "dus dat is echt alles wat we hoeven te betalen ???"jahaa dat is alles wat er betaald moet worden, dat hebben we dan direct maar gedaan. Nou dat valt toch reuze mee nietwaar ?
Enige tijd geleden kregen we een herinnering van Leon County: we zijn taxes delinquent want we hebben de rekening van $ 147,-- dollar niet betaald en krijgen dus $ 20,-- penalty. Dus maar even langsgegaan daar.....o ja de adreswijziging is kwijtgeraakt of wat dan ook. We kregen daar wel "korting": de penalty werd kwijtgescholden en hebben ter plekke maar betaald.
Vandaag kregen we van het schooldistrict eenzelfde herinnering: we zijn weer taxes delinquent want we hebben de nota van $ 230,-- niet betaald (grrrrr ) gek he als die verstuurd is naar de vorige eigenaar die nu in Elkhart woont ! Dus die mevrouw van het schooldistrict maar eens gebeld, een azijndrinkster: "tja maakt niet uit, je MOET betalen of je de nota nu wel of niet krijgt" was geen goed garen mee te spinnen, ook dat het verstuurd was naar de vorige eigenaar op het verkeerde adres had ze geen boodschap aan. Het stond "nu wel" goed in hun systeem dus heeft ze de herinnering maar aan ons gestuurd. Geen korting dus bij het schooldistrict en in de agenda voor volgend jaar staat alvast dat ik ze in januari maar weer eens moet gaan bellen.....
Blijkt dus dat onze property hier is verdeeld in 24 acres farmland (het goedkope belastingtarief) + 1 acre homestead en die laatste hadden ze dus het adres nooit van gewijzigd, zucht.

Op de foto: het Leon County Courthouse (voor restauratie) met rechts de voormalige Leon County Prison, hier loop je tussendoor als je naar de tax office moet, de originele gevangenisdeuren (dik !) zitten er nog in. Op de bovenste foto het Leon County Courthouse na restauratie.

Iedereen zit hier aan te hikken tegen de belastingaangifte's die gedaan moeten worden (what's new ?), onze vaste gast Rep is er al 3 dagen zoet mee. Hij heeft me nog gevraagd of ik hem wil helpen daarbij maar jammer voor hem: daar begin ik niet (meer) aan. Moet nog BTW aangiftes in Nederland doen, inkomstenbelasting Nederland is net klaar voor onszelf, de hotel occupancy tax heb ik ook net ingevuld, de jaarrekeningen en tax returns van onze CPA (accountant) heb ik inmiddels gecontroleerd en dan moet de salestax nog gedaan worden, ook die van de "winkeldames" dus even genoeg belastingen gehad als ik hier mee klaar ben.
Zou het er warm van krijgen of zou dat komen omdat het nu om 10 uur in de avond nog dik 20 graden Celsius is buiten ? ;-)

6 comments:

Anonymous said...

Ik moet zeggen dat het hier aardig goed geregeld is. Ik krijg elke 3 maanden, een maand van te voren een herinnering voor de occupation tax en de sales tax. En ook de property tax zijn ze prima op de hoogte. Maar ik wil die van jullei wel betalen hoor. Altijd minder dan hier...

gr petra

Anonymous said...

nou ja het lijkt nederland wel!......behalve de temp dan!; keep smiling, keep shining! x`t

Anonymous said...

In ieder geval hopelijk dat alles klopt van (Belasting) en zo, dat zou wel fijner zijn.Van druk maken kun je ook warm van krijgen.Ookal zou je dat niet willen.

MissFluffy said...

Eigenlijk zou het best handig zijn als je direct bij het opstarten van een zaak alle gegevens kreeg waaraan je moet houden en kunt verwachten van taxes maar als die instanties dan nog half werken ,tja waar sta je dan.Zeker noteren zodat je voor komende jaren weet waaraan te houden en ook te verwachten .
Nu maar hopen dat je niets meer onverwachts hoort te betalen .

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Dat houdt je wel bezig op die manier. Hopelijk zit het nu werkelijk allemaal goed.

Petra said...

Pfff, praat me niet van belastingen! Ik zal maar niet schrijven, wat wij moeten betalen. Eigenlijk vind ik property taxes gewoon oneerlijk. Er zijn duizenden mensen, die huren, wiens kinderen bijvoorbeeld ook gratis scholing krijgen. Van onze belastingen. Maar goed, niemand houdt van belastingen, dat zal niets nieuws zijn.