Monday, April 14, 2008

Auto duwen, kippenoorlog en een hoogzwangere merrie ??



Vandaag weer een container geladen, uiteraard was de truckchauffeur weer niet op tijd, slechts 1 uur vertraging dus dat viel mee. De Pickuptruck die als eerste geladen werd gaf geen problemen tot de logge Lincoln geladen moest worden.....gelukkig komt de wreckerservice met de hele familie tegenwoordig en dat was hard nodig vandaag. We hebben met 5 man/vrouw duwend en 2 trekkend aan de voorkant het loodzware geval de container in kunnen duwen want het oude bakbeest was met geen mogelijkheid motorisch meer aan de praat te krijgen. Maar het is gelukt dus weer 2 auto's en onderdelen zijn op weg naar Nederland.


Kippenoorlog:

In de "chickenbarn" waar dus de grote haan zit met 2 hennen was 1 van de hennen dus gaan nestelen. Nooit geweten dat kippen proberen elkaars "kids to be" af te pakken maar al 3 dagen was het oorlog daar in de schuur. De hen zonder nest probeerde de broedende kip van haar eieren af te duwen, gegrom en gegil van jewelste. Dus op aanraden van wat "kippenkenners" hier in de buurt vandaag dan maar dikke handschoenen aangedaan, lange mouwen en veiligheidsbril op om vrouw kip met nest en al te verhuizen. Dat beest was zo verschrikkelijk vals dat er van de 8 (!) eieren waar ze op zat er 2 gesneuveld zijn zo hard pikte ze in mijn handschoenen, ze broed nu 1 week ongeveer dus ik voelde me wel een beetje een moordenaar maar het kon niet anders. Inmiddels zitten er nu 2 hennen in hetzelfde broedhok gescheiden door een kartonnen schotje naast elkaar te broeden, of het met dit broedsel nog goed gaat komen vraag ik me ten zeerste af: het is me nl niet gelukt om de eieren in dezelfde positie te houden, dus met een beetje pech hebben we straks kuikens met 2 vleugels aan 1 kant of een snavel op een poot.


Vandaag is onze vriend Wes nog even komen kijken bij Summer (onze zwart/witte merrie die we gekocht hebben "as is" op een veiling), Summer is na een periode van zeer knuffelig nu ronduit chagrijnig en ze heeft een buik dat is niet normaal meer te noemen. Ze loopt zelfs regelmatig met de zijkant van haar buik ergens tegenaan. Het zadel past al maanden niet meer.

Dus Wes vanmiddag maar eens laten kijken want volgens ons moet ze toch een veulen gaan krijgen t.z.t, ook volgens Wes is ze echt hoogzwanger (vandaar ook haar stemmingswisselingen), hij denkt nog een week of 6 voor ze gaat bevallen. Spannend hoor want zeker weten doen we het nog steeds niet. De ezel bleek ook alleen maar "lucht" te zijn achteraf ;-)



6 comments:

Anonymous said...

Hahah ik moest hartelijk lachen om je kippen oorlog. Ik zie het helemaaal voor me...

Je kent summer ook bijna niet meer terug als je de eerste foto's er naast legd hoor!
Spannend...

gr petra

Petra said...

Never a dull moment, zeggen ze hier toch? Arme kipjes, helemaal door elkaar gehusseld. Maar de natuur kan wel wat hebben, dus die kuikentjes worden vast prima. Ik ben benieuwd wat voor veulen eruit komt, het zal toch niet dat twee ezels/paarden schijnzwanger zijn.

Anonymous said...

Volgens mij ziet Summer er toch wel erg drachtig uit hoor ... Dat die ezel uiteindelijk gust was, had ik nog niet meegekregen, zonde!

Gr,
Monique

MissFluffy said...

Die kloek zal de eieren wel weer gedraaid hebben zoals ze moeten liggen,ze hebben daar een neus voor .Venijn heeft ze wel als je al zo ingepakt haar moet benaderen.

Wat spannende tijden ,niet lang meer en Summer heeft wat moois naast zich lopen.

Groetjes Nancy

Annemiek said...

oh, nog een paardje erbij?
Ik heb nooit 2 kippen tegelijk broeds gehad, dus zo'n gevecht nog niet meegemaakt. Het overgebleven ei zal best goed komen, het is zelfs zo dat de eieren een paar keer per dag gedraaid moeten worden anders worden de kuikens vervormd. Moeder hen doet dat door af en toe te gaan verzitten.

Anonymous said...

Soms heb je alles in een, en soms zit het ook tegen.Jeej ai gehusselt de kipjes, hopelijk dat ze er niks van over hebben gehouden.