Saturday, April 05, 2008

A ticket??




Vandaag voor een klant op pad om een mooie Corvette te bekijken en aan te kopen. Het was een mooie route door weidse velden vol met bloemen en de bomen weer mooi groen. Na de Corvette goedgekeurd te hebben en een vervolgafspraak gemaakt te hebben voor de overdracht weer lekker richting huis. De trip was maar 100 mijl, dus eigenlijk om de hoek. Ik rij veel op cruise control en rem af in de dorpen waar je maar 45 of 35 mag, mijlen dus. Ik had net een dorp verlaten en zag zwaailichten in mijn achteruitkijk spiegel en helaas was ik de pineut. Iedereen weet dat je je motor uit moet zetten en geen verdachte bewegingen moet maken want men grijpt vrij snel naar de revolver in Texas. Het was een aardige politieman en vroeg waarom ik 59 mijl in een 40 mijl zone reed en ik dacht dat ik alweer in de 70 mijl zone buiten de stad zat maar helaas, iets te vroeg het gaspedaal ingedrukt. Met mijn rijbewijs en verzekeringbewijs ging hij terug naar zijn politoewagen en na een minuut of 5 kwam hij terug met een bonnenboek, dus helaas, dokken. Je krijgt een bon mee en wat informatie en je kan dan betalen of voorkomen, ik ga voor de eerste optie. 19 mijl te hard is volgens de folder 180 Dollar, dus echt zonde geld en vandaag dus voor niets gewerkt, ach we zullen het wel overleven. De camping loopt vandaag weer lekker vol dus we hebben alweer een stukje terug verdient ;-) Bijgaand wat plaatjes van mijn avonturen, de cop staat er niet op, durfte ik niet te vragen.

6 comments:

Anonymous said...

Ajj. Dat is effe minder. Het grote nadeel van boetes hier is dat men het doorgeeft aan de verzekering en die dan vaak ook nog omhoog gaat. Is effe wat anders dan in Nederland, daar zou je onder de 70 euries wel klaar zijn...

gr petra

Anonymous said...

zeg broer dan ben jij toch niet he, tegen die truck aan geleund;-(???? of al helemaal op zijn amerikaans ' dichtgegroeid'?? mooie plaatjes verder en je zus zij kluste voort.......

Annemiek said...

Balen zeg dat je op de bon geslingerd werd!

Petra said...

Balen van die bon, altijd zonde geld.
Hier in NC krijg je als je boven de 15 mile te hard rijdt ook punten op je rijbewijs (en daarmee ook een verhoging op je verzekering)
Helaas ben ik ook een ervaringsdeskundige in dit....

MissFluffy said...

Oei,dat is niet nikske 180$.
Ze stellen zich ook soms op waar je ze totaal niet ziet staan en dan plots zie je hun zwaailicht op je afkomen.
Als je zoveel miles blijft rijden ,zal je wel een krak worden om de snelheidsbeperkingen op te merken.

Groetjes Nancy

Petra said...

Dan zat je waarschijnlijk gelukkig net 1 mijl onder "reckless driving", want dan baal je helemaal! Maar $180 blijft niet mis!