Saturday, March 01, 2008

Uit de serie "Geloof", hoofdstuk Oliebollen en Banjo



Vanmiddag belden onze nieuwe gasten op met de vraag of ik ook kookte voor gasten, ze dachten dat ze dat gelezen hadden op onze website. Uhhh nee dat verhaal over Turnips en Poke ging over verschillende groenten die men hier kweekt en eet, niet over koken voor onze gasten en bovendien wil ik mijn "kookkunsten" niemand aandoen. Ze hadden gedacht dat ze Dutch Food konden bestellen, uuhhh nee want daar ben ik zelf niet weg van. Hou meer van Texaans, Mexicaans, Sushi enz
Dus geen zuurkool met aardappels en worst helaas of stamppot boerenkool, maar om onze gasten dan toch een enorm plezier te doen heb ik oliebollen gebakken voor ze. Het gebaar werd zeer gewaardeerd en als dank heb ik het gesigneerde door onze gast zelf geschreven boekje "Hey God, There's a Bug in my Pew !" gekregen. Jammer dat ik sinds we hier wonen zo ontzettend weinig tijd heb om een boek te lezen.....

Ik heb me voorgenomen om als ik 50 ben (duurt nog even maar dat is een van de volgende alinea's) Banjo te kunnen spelen, dat hoort er tenslotte bij hier ;-)
Dus laatst bij de muziekwinkel op het dorp hier zag ik een Banjo hangen en sindsdien ben ik in de Ban van de Jo zeg maar. Vanmorgen maar weer eens binnengelopen daar om te vragen hoe lang het duurt voor je van "ik-kan-geen-noot-lezen"tot Banjospelen komt. Nu zijn daar 2 manieren voor: 1. een soort van drummen op de Banjo en dat is betrekkelijk eenvoudig te leren. en 2: Bluegrass (dat vind ik een stuk leuker natuurlijk) maar dat duurt jaaaaaaaaaaaaaaren voor je dat een beetje in de vingers hebt. Nu moet ik dus eerst nog een Banjo vinden voor een leuke prijs want die dingen kunnen akelig duur zijn, dus dat gaat allemaal van mijn "oefentijd" af maar gelukkig heb ik nog 8 jaar om het te leren ! Dat moet goed komen toch ? ;-)

7 comments:

Anonymous said...

Hey Bianca,

Leuk streven, het spelen op een banjo voor je vijftigste. Hou er wel rekening mee dat je, zeker in de begin periode, zelf weer eieren zal moeten kopen. De kippen raken aquut van de leg!!. Vergeet ook de oordopjes voor Hans niet. Maar als je eenmaal het instrument beheerst..... da's GAAF.

Hoe hollandser kan het.......
Oliebollen

succes
gr Wiebe

Anonymous said...

MMM olliebollen jammie jam, en vonden ze de Nederlandse Olliebollen lekker??? Tja je wilt zelf iets goeds reseveren voor je visite. Dus trek je, je stoute schoenen maar aan om iets te maken.

Annemiek said...

Super aardig van je dat je voor hun oliebollen gemaakt hebt! (daar kom ik ook een keer voor :)
Leuk, banjo leren. Misschien zijn daar ook instrumenten te huur als je het eerst wil proberen? Hier heeft DaSom een viool gehuurd, dat wilde ze leren.

MissFluffy said...

Die willen wij ook wel eens komen eten !
Ze zien er echt wel lekker uit dus met je kookkunsten is zeker niets mis mee .

En op 8 jaar zul je de banjo wel ingeoefend krijgen .

Groetjes Nancy

Petra said...

Lekker, die oliebollen, hebben ze gesmuld? En dat boek zal je vast blijven roepen, ha ha! Mijn broer speelde vroeger mandoline, lijkt wel wat op banjo. Ben benieuwd of het moeilijk te leren is.

Anonymous said...

jo met de banjo en mien met de mandolien , kaatje met het mondharmonicaaaaaaaaaaaaatje.......leuk bandje vormen samen met de reli's;-) no offence....en wat een mooie meid met oliebollen:-0 tziet er stralend uit;-) xT

Anonymous said...

Mhhh Oliebollen.. Ik kreeg net uit Nederland nog 2 pakken olieblloenmix, dus binnen kort ga ik er ook maar weer eens aan wagen.

gr petra