Wednesday, March 26, 2008

Fencing, de buurman en de lange lijfjes



Het is tijd om aan de hele linkerkant van het weiland en bos het hek weer vrij te maken van bomen en struiken die erin gegroeid zijn de afgelopen jaren. Een flinke klus maar wel hard nodig, men noemt dat hier "fencing" waarbij ook gecontroleerd wordt of alle hekpalen nog wel goed zijn, het prikkeldraad nog vast zit enz. Het is een goede gewoonte dat buren aan weerszijden van het hek dit allebei doen.
Onze buurman aan de andere kant van dat hek valt hier in de categorie "city people" (dat is geen compliment hier) want hij woont (nog) in Houston en heeft hier land en wil daar later een huis gaan bouwen en koeien houden. Nu hadden andere buren al wat hinder ondervonden van dit beetje autoritair persoon en wij moeten ook nog een praatje met hem maken na vanmiddag:
Hij heeft het grootste deel van zijn 100 acres ontbost en het maakt hem dus totaal niet uit of omgeduwde bomen van hem op ons hek vallen en een stuk van het hek vernielen. (op de foto's kun je zien hoe ontbossing gedaan wordt: met veel geweld) Toen wij hier nog niet woonden maar dit al wel gekocht hadden is hier bijna brand geweest omdat hij een enorm vuur had gestookt (tja je moet toch wat met die omgezaagde bomen) dat overgeslagen was naar ons bos. Natuurlijk ga je gewoon naar huis als je zo'n "fikkie" aan het stoken bent, gelukkig hebben andere buren de brandweer gebeld en die heeft het boeltje kunnen blussen.
Terwijl ik niet zulke lieflijke bewoordingen uitkramend over deze "overal-poep-aan-hebbende-buurman wat overhangende takken stond weg te zagen zag ik zo'n 30 cm vanaf mijn voet (yes yes cowboylaarzen forever !) een lang egaal bruin lijf wegglijden in een stapeltje oud hout. Geen idee wat voor slang dit was, maar deze kleur had ik nog niet gezien. De lange lijfjes zijn dus ook weer wakker uit hun winterslaap, als ze nu maar een beetje in het bos willen blijven vind ik ze best aardig ;-)

7 comments:

Anonymous said...

Beter een goede buur dan...

Gelukkig is hier alles nog in diepe rust. De meeste lange lijfjes die hier tegen komt vallen wel mee. En meneer beer slaapt waarschijnlijk nog wel een poosje.

gr petra

Anonymous said...

Je ziet dat de seizoen gaat beginnen, de vogels komen weer van hun trektocht richting NL. Tja raar toch dat de meeste beestjes een winterslaap houden, zou ik ook wel willen. Zo te zien blijven ze in (Texas) ook net als in NL gewoon verbouwen.Je kunt maar ergens mee bezig zijn.

Annemiek said...

Leuke buurman.
Dacht laatst ook toen ik de schuurdeur open maakte dat ik binnenkort weer moet oppassen voor slangen die een dutje doen op de deur.

Petra said...

Klinkt als een gezelligerd die buurman.
Ieks, die lange lijfjes mogen van mij best een zomertje door blijven slapen hoor.

MissFluffy said...

Wat moet je met zo'n buurman ?Veel trekt hij zich blijkbaar niet aan van hoe en wat .Ik hoop dat je het toch aan zijn verstand krijgt dat dit niet de manier is .Helaas heb je die overal zitten maar je moet het toch maar treffen.

Ze zocht blijkbaar geen donker plekje die slang want die cowboy boots hadden best wel in trek kunnen zijn hahaha.
Ik zou ook geschrokken zijn om zo eentje kortbij te zien passeren hoor.

Groetjes Nancy

Anonymous said...

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeek 'het' begint weer ( dan heeft mooi weer toch ook zo zijn nadelen;-) laat mij maar lekker natregenen;-pxT

Petra said...

Wat een hork, die buurman! Hier werd een high school coach een paar dagen geleden gebeten door een ratelslang, die in zijn koffer uit South Carolina was meegereisd =:-O!