Friday, March 14, 2008

Eindelijk !

Na dagen vol vergeefse blijdschap UPS aan zien komen hier was het vandaag eindelijk zover.... Fendertje arrived ! het instructieboekje voor beginners was al binnen en in deze enorme doos zat dus mijn langverwachte (ben geen geduldig mens vandaar) Banjo. Voorzichtig haalde ik hem uit de doos, verwijderde de dik aanwezige verpakking en daar was ie dan........Fendertje ! Zielsgelukkig beroer ik met mijn onkundige vingers de snaren en het klonk zo ongeveer of ik of Freek ging staan, meer dan verschrikkelijk wat klonk dat ding vals. Dus Tommy maar even gebeld van de musicshop in Centerville en hij begreep me: ik mocht direct langskomen en hij zou Fendertje even tunen. Was een werkje wat niet al te lang duurde maar dus dringend nodig was, voor mij is die man een tovenaar nu ! Toen hij klaar was met tunen en een miniscule reparatie had gedaan deed hij zich de fingerpicks aan en liet even horen dat Fendertje toch echt als een goede banjo klonk nu. De Tovenaar had al jaren geen banjo meer gespeeld maar ik stond toch echt met open mond te kijken hoe je met 10 vingers zo snel een liedje uit zo'n apparaat kunt krijgen, geweldig ! Vanavond dus geoefend en zowaar, ik kan dus geen noot lezen maar bij oefening nr 3 klonk het ineens als een stukje (heel kort stukje wat een aantal keren wordt herhaald) uit de film Deliverance. Had verwacht dat ik dat pas over 3 weken zou kunnen ;-)
Dat gezicht van die jongen met de banjo op het einde van het filmpje vind ik echt prachtig !

Dus nog even buiten in de tuin geoefend en de cardinalbirds vinden het geloof ik ook wel leuk (ga ik maar even van uit ha ha), die zaten buitengewoon hard te schreeuwen in de bomen. Dus mocht iemand over een paar maanden een cardinalbird horen die een geluid maakt als het deuntje van deze film dan komt ie zeer waarschijnlijk uit dit deel van Texas......

5 comments:

Anonymous said...

Knap hoor! Ik begin er niet aan want ik zou er na 3 weken nog geen toon uitkrijgen. Ik heb geen enkel gevoel voor instrumente, maakt niet uit welke. Noten lezen begin ik niet eens aan.

Veel succes ermee..

gr petra

Petra said...

Grappig, gisteren bij het wassenbeeldenmuseum was er een jochie, die Leo Fender was, met gitaar.

MissFluffy said...

Dueling banjo's ,ongelooflijk hoe die de banjo bespeeld.Prachtig stukje.


Groetjes Nancy

Annemiek said...

Goed begin! Leuk dat je er nu al een stukje uit krijgt.

Anonymous said...

fotos!, fotos! fotos!, kom op bianca. laat zien! jij en de je banjo!!!;-p xT