Saturday, March 29, 2008

het was weer zo'n dag grrrr maar.....2 ezels gered !



Gisterenavond kwamen een paar bejaarde gasten binnen via PP America, ze hadden geen problemen met de trailer achteruit inparkeren, zei hij......na 3 kwartier was die man nog bezig: 1. het was niet level genoeg voor hem, 2. de grond was te zanderig, 3. hij staat liever op asfalt (ga dan lekker naar een camping langs de snelweg) zijn trailer heeft levellers (volautomatisch) maar dan moet je wel die trailer loskoppelen van de auto en dat wilde hij niet. Beiden zagen eruit of ze zojuist een gallon azijn hadden gedronken en dat al jaren elke dag doen, vervolgens kwamen ze klagen over Cindy die losliep "straks loopt ze onze satellite omver" (de hoogbejaarde hond van onze vaste gast Rep, die stokoude dame doet geen vlieg kwaad en sjokt een beetje rond op de camping). Nu is Cindy inmiddels bijna een kind van ons: geen kwaad woord over Cindy, dus mevrouw weer terug naar de trailer, nog zuurder kijkend dan ze al deed. Op mijn vraag waarom ze dan niet ergens anders heen gingen "waar het veel beter is dan bij ons" (please please go ) was het antwoord dat die campings geen lid zijn van PP America en dat je toch zoveel mogelijk uit je geld probeert te halen. Dat zijn zo van die gasten die kun je missen als kiespijn.

Vandaag volop internetellende gehad met online bestellingen bij Apple, Apple doet voor elke creditcardtransactie een 1e afschrijving van $ 0.01, en omdat (zonder voorafgaand telefoontje aan Visa dat je meer dan 10 orders per dag gaat doen) Visa de creditcard blokkeert bij meer dan 10 bestellingen is dus de daglimiet al bereikt bij bestelling nummer 5. Dat schiet niet echt op dus. De creditcardlimiet moet nu dus ook verhoogd worden want meer dan 1 x per maand aflossen kan ook niet. Er staat voldoende geld op de rekening alleen moeten we dus nog meer creditcards hebben blijkbaar. American Express hebben we ook nog, dus die dan maar eens registreren online: creditcardnummer ingegeven en jawel: http//error 431 ofzo / de pagina kan niet weergegeven worden/, dus nog maar eens geprobeerd (die melding zie ik wel vaker op mijn windowscompuut tenslotte) en nog maar eens...........jawel we zijn nu geblokkeerd en ik mag de klantenservice gaan bellen. Hoera !
Dan maar online een businesscard aangevraagd bij de Bank of America, daar hebben we een priverekening lopen (op ons adres dus we zijn bekend). Dus alles ingevuld (naam, adres, inkomen etc etc etc), op submitbutton gedrukt en ..........ons adres bestaat niet ! Ik mag geen postbusnummer ingeven zegt het systeem. Dan maar FM 1618 voluit geschreven als Farmroad en dat lukt wel, hiep hiep. Volgende melding is dat we de card alleen kunnen aanvragen als we een businessaccount openen. Waarom staat dat niet bij vraag 1 ????!!!!
Morgen moet ik voortijdig mijn haar weer gaan verven denk ik want de grijze haren zijn vandaag bij bosjes uit mijn hoofd geschoten.

Maar !!! Gelukkig 2 ezels kunnen redden van een kogel vandaag, het is voor de lezers net zo min te begrijpen als voor mij maar er bestaan echt van die "mensen" hier: een man hier verderop heeft 2 ezels: een Jack en een Jenny (mannetje en vrouwtje dus) en die zitten ineens achter zijn fokgeiten aan. Nu moesten dus die ezels zsm weg van die man want anders zou hij ze doodschieten, dus toen ik dat vanmiddag hoorde heb ik direct Wes gebeld (wij kunnen er echt geen dieren meer bij hebben helaas) en laat Wes nu van plan zijn geweest om op de veiling vanavond een Jack te gaan kopen ! Dus met Wes ernaartoe (de eigenaar was ergens in Waco maar had het hek niet op slot gedaan) en Wes wil ze allebei hebben. Dat wordt dus morgen of overmorgen ezels vangen en in de trailer jagen. Dat maakt het allemaal toch weer meer dan helemaal goed toch ?

6 comments:

Annemiek said...

Wat fijn dat je die ezels kunt redden! Dat maakt zo'n rottige dag toch weer goed.

Anonymous said...

nogmaals helden zijn jullie..ben maar wat trots op mijn ( schoon- familie;-D)xT

MissFluffy said...

Oei vreselijk zo'n klanten !Ik vrees dat die altijd wel iets zullen vinden om op te vitten .

Die ezels zullen het zelf niet beseffen maar ze hebben enorm veel geluk dat jullie hen van de dood hebben gered.
Het moet een goed gevoel geven ,knap hoor!

Groetjes Nancy

Petra said...

He, jakkes, van die zuurpruimen ben je liever kwijt dan rijk inderdaad! Goed, dat jullie die ezels kunnen redden, wat heb je toch een vreemde mensen in de wereld!

Anonymous said...

Jeetje wat een mensen.. Hopelijk blijven ze toch maar 1 nachtje...?

Ezels afschieten omdat ze achter de geiten aanzitten?? Raar volk..

Wat een gezeik met die credit kaarten... Blij dat ik er maar 1 heb... Wij hebben die hier bij de plaatstelijke bank Sidney federal en ik kan net zo vaak aflossen als ik wil. Wel zo makkelijk omdat wij maar een kleine limiet hebben door het ontbreken van een credit history

gr petra

Anonymous said...

Zo heb je toch weer een steentje bij geleverd om een goede daad de doen, om de Ezels te redden.