Monday, March 31, 2008

Geluk of ongeluk ?

Vanmorgen was het dan eindelijk zover: mijn Jiepie kon gehaald worden bij de garage. Hij was al eerder klaar maar we hadden geen tijd om hem op te halen dus vandaag was dan de Grote Dag.
Bij de garage hebben ze nog even snel uitgelegd wat ze gedaan hadden, allemaal mooi en prachtig dus op naar de inspectie die daarnaast zit. Ik was nog even niet aan de beurt en omdat ik toch nog even boodschappen moest doen om de hoek en eigenlijk nog een testritje moest maken met de auto besloot ik dat meteen maar te combineren. Bij de boodschappenwinkel zit ook een benzinestation dus dacht: laat ik tuf eerst maar wat te drinken geven want dat was wel nodig. Tuurlijk sta ik aan de verkeerde kant van de pomp want ik wist bij deze auto nog niet waar de vuldop zit, dus stukje verder gereden op het parkeerterrein van de supermarkt, rondje maken en netjes naast de benzinepomp gereden, toen ik met de vuldop dan zo ongeveer bij de slang van de pomp kwam trapte in netjes op de rem en tuf reed gewoon door ! Totaal geen remmen meer ! Grote schrik ! pompend remmen dan maar terwijl de eerstvolgende geparkeerde auto al dichterbij kwam, dat hielp ook niet, dan maar met geweld in de parkinggear en motor afgezet + handrem erop. Het kreng stond eindelijk stil en nog net op tijd ! Ze hadden bij de garage zag ik even later ook de ruitewisser zo goed gemaakt dat die aan bleef staan met de motor uit en de sleutel uit het contactslot. Toch knap ;-(
De alom aanwezige politie heeft er niets van gemerkt, hij kwam het parkeerterrein oprijden toen ik net de motor had uitgezet, zou misschien hooguit gedacht hebben dat ik "weer zo'n vrouw achter het stuur was"
Wat was ik blij dat ik niet eerst naar Ace gegaan ben want ik zou zo de glazen winkelpui ingereden zijn. Dus teruggelopen naar de garage en enigzins verhit de mannen verteld dat ze die auto zelf op konden gaan halen, ik rijd geen yard meer in dat ding. Ze hebben het euvel gratis verholpen en vooral de eigenaar van de garage was duidelijk niet blij met de monteur die (niet meer mijn) tuf had "gerepareerd". Gelukkig was Hans nog in de buurt dus die hoefde niet speciaal van huis terug te rijden om mij op te komen halen. Inmiddels heeft tuf een nieuwe remslang want die was kapotgegaan en tuf gaat daarna in de verkoop, de liefde is voorgoed over.
Als ik voortaan een oude auto zie in mijn achteruitkijkspiegen en er nadert een stoplicht ga ik netjes aan de kant, je weet maar nooit met die dingen ;-)

8 comments:

Anonymous said...

Jeetje Bianca... Dat moet jou nou weer over komen.. Echt...
Fijne garage hoor. zou ik beslist vaker heen gaan...NOT...

gr petra

Annemiek said...

Wat een schrik zeg! Wauw, gelukkig dat het goed afgelopen is. Nou, die garage zou voor mij afgedaan zijn!

Anonymous said...

En anders gewoon blijven als je auto(als je die weer ooit hebt)hoe die word gemaakt in de garage.Dan weet je het ook zeker voor het on zekere.

MissFluffy said...

Dat zal wel even schrikken geweest zijn !
Kan het goed geloven dat je die wagen niet meer vertrouwd .
Wat een testritje ...

Groetjes Nancy

Bianca said...

Jeetje, wat een nachtmerrie!! Bij mij zou de liefde voor de auto ook meteen over zijn! Goed dat je niet totaal in paniek bent geraakt en niet meer wist wat je moest doen.

gr. Bianca

Anonymous said...

waarmee maar weer bewezen een held! een slimme meid is op der jeepie voorbereid...goede aktie en blijf heel..hoe gaat het met de ukelele??;-P xT

Anonymous said...

Wow, wat een eng verhaal. Het is daar af en toe echt 'hillybillyland', of niet?

Gr,
Monique

Petra said...

Zo, dat lijkt me echt doodeng! Gelukkig, dat je niet in paniek raakte en hem nog stop wist te zetten! Ik weet niet of ik zo koelbloedig zou zijn.