Saturday, March 22, 2008

mensen, hond, katten en olie



De afgelopen dagen zijn we weer eens van de ene verbazing in de andere gevallen:
Onze gasten (die van die watertank met het vieze oude water) hebben 2 langharige katten, erg mooie katten ook en ze zijn er zeer aan gehecht. Het is hier heel gebruikelijk dat ook katten mee gaan op vakantie en dan ook buiten gelaten worden hier, we hebben ruimte genoeg en de kans dat ze hier doodgereden worden is vrij klein. Dus Fluffy mocht gisteren ook naar buiten en was 10 minuten later spoorloos verdwenen naar het weiland/bos van de buurman, die heeft zo'n 100 acres dus kan wel even duren voor poes terug is. Gisterenavond dan ook maar even meegezocht, toen "Man des trailers" en ik buiten gehoorafstand waren van de "Vrouw des trailers" verzocht hij me dringend om als poes terug zou komen en zij waren al naar huis vooral NIET te bellen dat poes gevonden was en zeker niet aan zijn vrouw laten weten, ik moest poes maar houden ! Hij was blij dat ie van dat beest af was. Heb hem dus er maar even van verzekerd dat ik zeker zijn vrouw zal bellen en dat ze poes gewoon op kunnen komen halen, we hebben al 3 katten en dat is wel genoeg zo onderhand. Zal er wel op uit lopen dat we straks inderdaad 4 katten hebben dus hoop ik nu ook een beetje dat poes nooit meer terugkomt ;-)

De hond van onze gasten uit India luistert nu iets beter, het was niet aan te zien hoe ze zich lieten meesleuren door hun hond aan zijn riem en elke keer dat beest lieten ontsnappen. Hij heeft ook nog achter onze kippen aangezeten en toen was ik het echt zo zat dat ik ze een cursus "hoe leer ik mijn hond luisteren" heb gegeven. Ik ben geen hondentrainer maar we hebben wel wat resultaat geboekt. Dit was trouwens al hond nr 5 die ze hadden want "die andere honden gingen spullen slopen en werden vals" goh wat raar nu toch ! Inmiddels zit hun vakantie erop en zijn ze naar huis vertrokken. Ondanks de lekkere kebab die ze gemaakt hadden kun je toch heel blij zijn als sommige gasten weer weg zijn....

We hebben een man op bezoek gehad van een oliemaatschappij: ze willen hier een 3 tal proefboringen gaan doen om te kijken of ze olie vinden. Helaas hebben wij niet de mineraalrechten (schijnt niemand hier te hebben) maar royalties kunnen ook leuk zijn ;-)
Geen van onze buren wil hier aan meewerken dus dat betekent dat ze zo'n 3 mijl om ons heen geen gelegenheid hebben om olie te boren, volgens onze buurman zijn we hartstikke gek om die lui op ons land te laten (niemand wil hier vreemden op zijn land namelijk) maar eigenlijk zijn we best nieuwsgierig hoe zo'n seismografisch onderzoek in zijn werk gaat. En mocht er olie zitten kun je later altijd nog bepalen of je wilt dat ze het ook daadwerkelijk gaan opboren. Maar eerst maar eens zien of er wel olie onder de grond zit hier voor we visioenen van Dallas en Dynasty gaan krijgen ha ha

4 comments:

MissFluffy said...

Hoe kun je nu je dier zo achterlaten ? Zou ik nooit kunnen.

Wel veel succes met de mogelijke oliebronnen daar ! Het zou nogal wat zijn .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

ik heb zo'n donkerbruin vermoedde dat jou dieren bestand binnen kort uitgebreid wordt met een kat.. Gut wat een verhaal weer.

Leuk toch he al die huisdieren en dan maar hopen dat het beest binnen niets gesloopt heeft...

gr petra

Annemiek said...

Goed dat je die mensen nog wat over hondetraining hebt kunnen bij brengen. Sommigen denken dat het allemaal maar vanzelf gaat.
Bem benieuwd of jullie op olie zitten.

Petra said...

Zo ik ben weer helemaal bij gelezen, jullie vervelen je niet daar. Ik heb smakelijk gelachen om de verhalen! Bah, aansluiten aan grijswater of nooit je water verschonen. Nooit geweten, dat hanengevechten echt zo serieus zijn. Is poeslief al terug? Succes met het olieboren! Vrolijk Pasen!