Tuesday, September 30, 2008

En ze leefden nog lang en gelukkig.....




Ha ha grapje, het gaat al wel een stuk beter met Susy's sarcoid maar helemaal weg is het nog niet. Ik moet nog steeds het hek zetten maar inmiddels zijn we dus een Barn rijker die zo mooi level staat zodat je aan de rechterkant eronder door kon kijken want we hebben hier nu eenmaal een beetje heuvels. Met het blote ook lijkt het mee te vallen totdat er zo'n groot gebouw ineens waterpas staat. Slimme mensen laten dat doen voor ze een barn laten bouwen, zo niet wij......Vanmiddag kwam Wes dus egaliseren rondom de barn en in de barn zelf ligt nu een menshoge zandhoop die nog weggeschept moet worden om ook de vloer van binnen level te krijgen. Dat is lekker scheppen, in een barn die in de volle zon staat, dus geen wind, graadje of 30 minimaal, nooit gedacht dat ik een blikje softdrink met prik in 2 minuten leeg kon slikken pfff. Na een paar blaren erbij en nauwelijks te zien dat die zandhoop aan het slinken was ondanks het flink scheppen met 1 man (Hans)/1 vrouw (ik) hebben we maar besloten onze vaste gast S en zijn broer te hulp te vragen c.q. "misbruiken" Erg denigrerend wellicht maar helaas dan maar: het zijn mexicanen(wel legaal geloven wij ;-)) die best een uur willen scheppen voor 2 x hun uurloon zijnde zo'n $ 8,-- gemiddeld en daar ook nog eens veel beter tegen kunnen dan wij: het is een feit, we zien het overal om ons heen.....ze zijn hittebestendiger dan wij zijn. Kunnen wij gewoon ons eigen werk doen want bij ons stapelen de emails zich in de tussentijd op, heeft UPS weer zo'n 8 dozen met spullen afgeleverd die geinventariseerd, gecontroleerd, gewogen en opgemeten moeten worden en dan willen we ook nog graag weten waar de containers zijn die we geladen hebben, wanneer de spullen gaan aankomen in de haven, de boel is ingeklaard en klanten hun spullen kunnen ophalen daar.
Morgen ga ik gewoon weer met mijn kwast het weiland in (een grote deze keer zodat ik maar 1 x hoef te dippen op de geslonken sarcoid)en dat "kleine lieve Susy" dan gaat proberen mij gericht te schoppen nemen we maar even voor lief, dat nog 4 dagen volhouden moet te doen zijn 1 x per dag. En na een hele lange tijd zal ze me waarschijnlijk weer net zo lieflijk aankijken als op de foto's

O ja, mocht ik het nog niet geschreven hebben: ik heb van de kippenleverancier van Annemiek 25 kuikens besteld + 1 bonus kuiken, ze moeten nog afgeleverd worden dus daarover volgende keer meer........

7 comments:

Anonymous said...

Ik zie jullie al staan scheppen met z'n tween. Moet er niet aan denken.

Hier is de 30 graden op dit moment ver te zoeken. Regen regen regen is het hier.

Wat een eigenwijs beest zeg..

Gr petra

Petra said...

Fijn zulke helpers in de buurt! Ik ben er ook van overtuigd, dat mensen aan weersomstandigheden wennen. Die Mexicanen hebben waarschijnlijk nooit airco of wat ook gehad. Ik weet dat nog uit Senegal, de hete temperaturen deden ons na een tijdje niets meer. Nu, met airco wel, of is het omdat ik zoveel ouder ben??? ;)

Annemiek said...

Vergeten te egaliseren, zoiets zou ons ook overkomen, oeps.
Leuke ezelfoto's. Ik ben ook benieuwd welke kippetjes je zal krijgen. Dat bonuskuiken wat ze erbij doen is bij ons altijd een haantje geweest. Ik verwacht dat die anders misschien niet verkocht worden en wie weet wat ze ermee doen.

Anonymous said...

Zo jullie hebben het er maar druk mee met al die dieren, en dadelijk met die kuikentjes.In ieder geval ze zijn wel dan op een goede plek terecht gekomen, bij dieren vrienden. En ze leven dan nog lang en gelukkig!!!

Anonymous said...

Lekkere eigenwijze ezelfoto's :-)

Anonymous said...

iabea boom....tis een schatje...lights up my day..donkey smile;-)))))) xt

Anonymous said...

Zo Suzy gaat er op vooruit maar ondertussen zal ze ook al weten waarom jij eraan komt 'lol' .Ik neem aan dat ze nog niet zo gewillig die behandeling ondergaat .

Het is wel een mooie barn ,hopelijk vordert het werk vlot met het egaliseren van de grond.

30C° ,wij weten onderhand allang niet meer hoe dat aanvoelt .Hier staat de chauffage lekker warm te draaien , buiten kan het niet guurder(wind,regen,hagel en maar amper 13C° ) zijn en het gaat nog even zo aanhouden dus van een zachte nazomer/herfst is er niets van te merken.Eigenlijk heeft dit jaar het weer het gewoon laten afweten.

Groetjes Nancy