Sunday, September 21, 2008

Bail Bonds en wild hogs


Vandaag kregen we een telefoontje van iemand van een Bail Bondkantoor, ze hadden een man in de gevangenis zitten die $ 265,-- bond moest betalen om uit de gevangenis te komen, wat hij had gedaan om daar te komen weet ik niet (zij ook want hij wilde niet praten) maar ze belden ons dus omdat hij zich uit wilde bailen in..........euro's ! Dat is wel heel erg opmerkelijk hier want niemand die wij hier ontmoet hebben van de Amerikanen heeft ooit een euro gezien laat staan op zak, de locale banken wisselen ze ook niet om daarvoor moeten we naar Huntsville naar de Bank of America. Het bail bond kantoor vroeg dan ook of wij ze om wilden wisselen, ze waren naar ons doorverwezen door de locale bank hier in het dorp.
Op zich niet zo erg om euro's te wisselen voor dollars ware het niet dat deze man ook nog mexicaans is en een mexicaan in de gevangenis met euro's dat is toch wel heeeeel merkwaardig, het geld moet dan bijna 100% zeker of vals of gestolen zijn en omdat ook wij valse euro's niet van echte kunnen onderscheiden mag hij nog even een poosje "zitten" van de mevrouw van Bail Bonds; ze was toch echt niet van zin om voor zo'n bedrag minstens 2 uur heen en terug in de auto te gaan zitten naar Huntsville en zoals ze zelf zei: zolang hij hier zit kan ie in ieder geval niets stelen.

Ons hollands bezoek wat gisterenmiddag was aangekomen is vanmorgen weer vertrokken, jammer dat onze buurman Ed net iets te laat was maar hij kwam dus aanrijden met een grote vuilniszak met daarin een "Texas Field Mouse" om aan onze gasten te laten zien: een zojuist geschoten jonge wild hog (piglet) die de vriezer nog in moest. Op mijn: " als ze zo klein zijn zien ze er best schattig uit" volgenden een paar onvervalste texaanse vloeken die ik hier niet zal herhalen maar het kwam er dus op neer dat de familie van dit beestje zo ongeveer zijn hele hay field (en dat zijn heilige gronden hier) omgeploegd had. Denk dat we vandaag of morgen ook wel een hogje op de BBQ hebben ;-)

6 comments:

oneduts said...

Ik had net een paar dagen geleden een programma gezien op de history channel dat over de wild hogs in TX ging en hoe de ranchers ze probeerden te vangen daar ze veel schade aan het land richten.
Er blijken niet alleen wild hogs te zijn maar ook domesticated hogs rond te lopen.
Ik kan me voorstellen dat je buur daar geen goed woord over heeft.

Annemiek said...

Alles wat jong is ziet er schattig uit, nou ja, bijna alles, maar ik kan me voorstellen dat een farmer daar niet blij mee is.
Jee, dat wisselen van euro's zou ik ook niet doen!

Anonymous said...

Ik geloof dat ik ook niet happig zou zijn om zomaar die euro's om te wisselen. Wij hadden van de week een valse $20, ook bijna niet van echt te onderscheiden.

Kan me inderdaad helemaal voorstellen dat buurman niet zo blij is met die beestjes.

gr petra

Anonymous said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat een snoesje ( om te zien;-)
Zij jullie weer bck to normal na Ike? xT

Anonymous said...

Dat is zeker raar dat hij euro's had en denk dat je er goed aan hebt gedaan om niet op dat aanbod in te gaan .

Mijn opa slachten ook zo van tijd tot tijd een hog ,al was het geen wilde soort zoals die op de foto maar lekker zijn ze zeker wel .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

En zo zijn ze in eens weer weg de gasten,jammer maar niks aan te doen.In ieder geval ze weten wel de weg naar jullie, en dat is ook al wat. Maar bezoek hebben is het fijnste, dan weet je waar je het voor gedaan hebt om helemaal naar Texas te verhuzien.Tja het is allemaal wat.Ja dat is lekker warm 28 graden, in NL is het brr.