Monday, September 22, 2008

Verwend kreng

Een gevoelig onderwerp....
We hebben ze hier al in vele soorten en maten gezien: verwende kinderen die werkelijk alles uitvreten en een vader en moeder die het teveel moeite vinden om er iets van te zeggen. We hebben kids hier gehad van een jaar of 5 die messen in bomen stonden te gooien (dat doen ze dus niet meer en paps en mams komen zeer waarschijnlijk ook niet meer terug hier want we hebben hier zo onze regels en aangezien ik vrij opvliegend van aard ben spreek ik me wel eens wat minder vriendelijk uit op dat soort momenten)
Vandaag hadden we er weer zo een: van vrienden van ons, dochterlief is een regelrechte tokkie: ze is ongeveer 20 jaar, heeft 2 kleine kinderen, werkt niet en haat werken, is minstens 40 kilo te zwaar want ze drinkt alleen softdrinks en ik heb haar nog nooit gezien zonder een zak chips in de hand. Ze denkt dat ze zangeres kan worden en heeft alle tijd om te oefenen want ze woont bij haar ouders in huis. Ik wens haar vooral veel succes.
Nu hebben haar ouders een stuk land gezien wat ze net aan kunnen betalen, die mensen werken zich echt krom en andersom en wij werken veel met ze samen. Erg aardige mensen, maar soms een beetje te aardig hoewel ze het nu ook een beetje zat gaan worden met dochterlief. Op het land wat ze willen kopen staat een oud mobil home (needs TLC) wat niet groot genoeg is voor pa en ma + dochterlief met haar 2 kids en volgens dochterlief past haar bed niet eens in de slaapkamer die ze dan krijgt (ze heeft met haar omvang dan ook een king size bed nodig). Het kind mag een trailer uitzoeken die wij in de verkoop hebben om in te gaan wonen. Ze komt dus hier het terrein op met een gezicht als een oorwurm want "ik slaap nog liever in mijn auto" dan in een trailer te wonen want dat is zo armoedig. Nou dat kun je beter niet tegen mij zeggen..... Heb haar dus even fijntjes "uitgelegd" dat als je 1. te beroerd bent om te werken, 2 dus geen inkomen hebt 3 weer bij je ouders woont die alles voor je betalen je dan helemaal NIETS te eisen hebt en blij mag zijn met een dak boven je hoofd, eten en gratis oppas voor de kids en als ze zou denken dat ze een prinses was die eigenlijk een paleis verdient met 12 lakeien en een verwarmd zwembad dat ze hier dan zeker niet aan het goede adres is. Ik heb verder nog wat bozig gemompeld over dat ze zelf iets aan een huis zou kunnen doen want tijd genoeg heeft ze: verfje doet al wonderen vaak, hout een hamer een zaag ook. Mevrouw verwaardigde zich dus alsnog om maar even bij 2 trailers te gaan kijken, we hebben er 1 in de verkoop die erg goedkoop is en een andere die 3 x zo duur is, de goedkope trailer zou groot genoeg zijn voor haar maar........mevrouw wil de duurdere trailer uiteraard en het volgende wat ik hoor is een dwingend maaaaaaaaaaammmm.....!
Geef mij maar 4 paarden, 3 ezels, 3 honden, 2 katten, 3 guinea's, 1 haan, 5 kippen en 2 kuikens. Heb je veel minder werk van ;-) kan er zelfs nog wel een aantal bij halen ha ha

6 comments:

Anonymous said...

of een tent;-)?xT

Annemiek said...

Dat is inderdaad een verwend kreng. Zolang de ouders het toelaten zal ze ook niet veranderen.

Anonymous said...

Is maar goed ook dat je regels hebt, is tenslotte ook nodig in de deze wereld want soms heb je personen die de baas willen spelen over je. Nou laat je eigen niet klein maken, maar kom op voor je eigen. Een ramp is het kinderen, ze kunnen letterlijk en figuurlijk het bloed onder je nagels halen.

Petra said...

Oei, tenenkrommend! En pa en ma gaan straks zeker de duurdere kopen.

Anonymous said...

Ik denk dat sommige ouders gewoon niet inzien hoe verwend ze hun eigen kinderen maken .En ja voor die dochter is dat allemaal mooi meegenomen he ,waarom zou ze zich uit de naad werken als ze het allemaal op een bordje aangereikt krijgt .En meestal krijgen ze nog hetgeen ze willen .
Ze zal wel raar hebben opgekeken naar jouw commentaar 'lol' .

Groetjes nancy

Anonymous said...

Ik denk dat ouders er ook vaak wel een beetje debit aan zijn. Als ik hier om me heen kijk, blagen van Aleysha haar leeftijd, die een laptop hebben, een telefoon (en elk jaar een nieuwe) een MP3 of 4 en weet ik wat allemaal niet meer.

Kinderen leren vaak helemaal niet meer hoeveel waarde dingen hebben en hebben geen idee wat het is om temoeten werken voor je geld omdat het ze altijd is aan komen waaien.

Zo'n tante zou eens een jaartje voor zich zelf moeten zorgen.

Gr petra