Friday, September 12, 2008

Ike is HUGE !!! laatste updeetje voor hij komt


Ongelooflijk wat ENORM is die hurricane ! Ongeveer zo groot als Texas dus 20 x zo groot als Nederland ongeveer. Het is een wonder dat we na een paar uitvallen vandaag nog steeds internet hebben nu, de TV staat constant aan maar hoe lang we via de TV Ike nog zullen kunnen volgen is maar de vraag. Ben heel blij als ik morgenochtend via internet kan melden dat we vannacht goed achter de rug hebben en dat het meegevallen is.

Het is inmiddels avond en aardedonker buiten, we hebben op de campground alle buitenlampen aangedaan dan kunnen we vannacht nog wat zien als het niet goed gaat buiten. Hoewel we dan waarschijnlijk ook geen electriciteit zullen hebben.
Het is bijna windstil en vochtig warm, kan me niet voorstellen dat het over een paar uur totaal anders zal zijn. In Houston spookt het al heel behoorlijk en het komt toch echt onze kant op. Geen haar op ons hoofd die eraan denkt te vertrekken,we hebben 4 paarden en 3 ezels in het weiland en die laten we niet achter. Bovendien waar zouden we nu nog heen moeten en de buren durven ook thuis te blijven dus dat geeft een mens wat hoop ;-)
Ik ben in ieder geval erg blij als het morgenochtend weer licht is !
Onderstaand het weer wat we na middernacht zullen krijgen voor vannacht en zaterdag, daarna wordt alles hopelijk snel weer normaal.
Gelukkig zijn de gusts voor vannacht teruggegaan van 85 mph naar 70 mph en ik hoop van harte dat ze niet naar boven bijgesteld gaat worden.
Rest of Tonight
Cloudy. A chance of showers and thunderstorms in the evening...then showers likely and isolated thunderstorms after midnight. Strong winds. Lows in the upper 70s. Northeast winds 35 to 40 mph with gusts to around 55 mph increasing to 45 to 55 mph with gusts to around 70 mph after midnight. Chance of rain 70 percent.

Saturday
Showers and perhaps an isolated thunderstorm. Strong winds. Some thunderstorms may produce heavy rainfall. Highs in the lower 80s. Northeast winds 45 to 65 mph with gusts to around 85 mph shifting to the west 50 to 60 mph with gusts to around 75 mph in the afternoon. Chance of rain near 100 percent.

Saturday Night
Showers and perhaps an isolated thunderstorm in the evening...then showers likely and isolated thunderstorms after midnight. Windy. Some thunderstorms may produce heavy rainfall. Lows in the mid 70s. West winds 30 to 35 mph with gusts to around 45 mph decreasing to 15 to 20 mph after midnight. Chance of rain 80 percent.

Op het plaatje echter zitten we in categorie 1 gebied met gusts tot 95 mph
woehaaa, ik wil het helemaal niet meer weten eigenlijk.

7 comments:

MissFluffy said...

Dat kan ik geloven dat je het helemaal niet wil weten .
Pfff,ik leef met jullie mee hoor.
Ik zou ook niet vertrekken met al de dieren die je daar nog hebt rondlopen .Maar een veilig gevoel geeft het wel niet ,zeker niet als je dan naar het plaatje kijkt waar Ike komt.
Ik wens jullie veel sterkte en dat het snel weer voorbij mag zijn .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Heel veel sterkte! Ik hoop zo snel mogelijk te lezen dat alles goed is met jullie!

Anonymous said...

En hoop dat het voor jullie maar mee valt, ookal weet je dat nooit wat(Ike) gaat doen. Zal weer opgelucht zijn als je weer iets hebt gepost. Nou sterkte ermee.

Bianca said...

Heel veel sterkte! Op dit moment zitten jullie er middenin zie ik op de radar. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie, en jullie dieren, ongeschonden uit deze ellendige orkaan komen. Ik duim voor jullie!

Petra said...

Op het moment is het hier al licht en hoop dat het bij jullie ook snel licht wordt en alle schade zal mee vallen!

Petra said...

Op het moment is het hier al licht en hoop dat het bij jullie ook snel licht wordt en alle schade zal mee vallen!

Carola said...

Jeetje, wat spannend en eng allemaal. Heel veel sterkte, ik hoop dat het mee gaat vallen!