Saturday, September 06, 2008

Want het is lekker op de.......


Of het hier nog steeds zomer is of al nazomer valt moeilijk te bepalen, de zon wordt na 6 uur 's avonds (gelukkig) een stuk minder warm en dan wordt het weer hoog tijd om volop onkruid te trekken want om 8 uur is het al donker. Er komt geen eind aan dat onkruid: we hebben onkruid dat in struikjes laag boven de grond groeit tot onkruid met witte bloemen dat groeit tot je kin zo ongeveer en dan nog allerlei soorten er tussenin. Bovenaan op mijn verlanglijstje (6 pagina's ongeveer sinds we hier wonen) staat inmiddels een TRACTOR jawel. Dat had ik jaren geleden ook niet kunnen bedenken toen ik nog in mantelpakje, in leasewagen op opdracht ging ha ha
Tijden veranderen gelukkig. Het mag een oud tractorbeestje zijn (niet te duur uiteraard) zolang ie nog maar kan maaien en "bush hogen" een bush hog is een soort zwaardere uitvoering van een maaier waarmee je ook door struikgewas komt.
Tjonge wat moet dat heerlijk zijn niet meer uren voorovergebukt in het weiland hoeven staan, de paarden en herten denken dat ik een van hen ben en nog even en ik ga ook balken, hinneken of van gras een salade maken voor het avondeten.
Gustav heeft gelukkig geen windoverlast gebracht maar jammer genoeg ook niet de regen die we wel weer kunnen gebruiken, zie foto van net nadat de paarden aan het rennen waren geweest in het onkruidland, erg veel stof in het prachtige avondlicht dat we om deze tijd van het jaar hebben.

7 comments:

Anonymous said...

Foto ziet er wel heel mooi uit, maar wel heel droog inderdaad. O, je hebt geen idee hoe fijn zo;'n tractor is. Wij zouden niet meer zonder kunnen. Gras maaien, sneeuw schuiven en wat je er al niet meer aan kan hangen. Ik zou hem verplaatsten naar nummer 1 geloof ik..

Lert wel goed op wat je koopt. Wij hebben al een berg ellende met zo'n kreng gehad die hier stond.

gr petra

Anonymous said...

mooi plaatje!..hier regent het nog, alweer, steeds, gewoon;-(xt

Anonymous said...

Dat is wel een hele prachtige foto !
Ja onkruid wieden is niet zo leuk en zeker al helemaal niet als het om taaien delen gaat .Ik hoop dat je snel je dream kunt aanschaffen ,het zal je zeker wel werk besparen en met de grootte van jullie land is dit natuurlijk een must.
Groetjes Nancy

Annemiek said...

Wat een mooi plaatje!
Hier in de buurt staat een paar tractors te koop langs de weg.

Petra said...

Wat een mooie foto! Ik zal niet meer klagen over het vele onkruid hier, zo te lezen hebben jullie nog veel meer!

Anonymous said...

Adembenemend de foto.In NL is het ookal eerder donker, en onkruid wieden is zwaar alhoewel het wel mee en dan moet gebeuren.

Toi toi toi!!!

Anonymous said...

Wij hebben een McCormick-tractor uit 1961, netjes gerestaureerd, maar wel gewoon in gebruik.

Ideaal voor het onderhoud van het land. Maaien, slepen, bloten en kunstmest strooien en natuurlijk de mestkar wegbrengen.

O ja, ook om de rijbak te slepen. Het ding doet het gewoon altijd.