Friday, October 03, 2008

Gewoon een dagje


Vanmorgen zat ik achter de compuut en zag een van "onze" eekhoorns vrolijk over het hek huppelen bij de weg. Ik ben dol op eekhoorns maar ze hebben de akelige gewoonte te wachten tot er een auto aankomt met oversteken. Heb er zelf al meerdere overreden want ze wachten echt tot het laatste moment zodat je niet meer kunt remmen of uitwijken. Zo ook "onze" eekhoorn, ik zie hem even later op de oprit op de uitkijk staan om naar de overkant te huppelen en ik hoor een auto aankomen en denk nog bijna hardop NEE NEE NEE DOE HET NIET maar helaas....BENG eekhoorn over de kop en ligt op de weg. Ik dikke handschoenen aangedaan meteen en er naar toe gerend om te kijken of er nog iets te redden viel maar jammer genoeg zei het plasje bloed op de weg meer dan voldoende: echt stuk dus. En al zijn er veel ergere dingen op de wereld: ik vond het verschrikkelijk. Ik moest nog even denken aan meneer Postkantoor die op zijn 1e "Retirementdag" 2 eekhoorns geschoten heeft en met deze wel raad zou weten. Ik keek nog eens goed naar het zachte slappe lijfje en kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je daar een mes in zet om te slachten en later op te eten (maar ik heb dan ook niet genoeg honger om zoiets te doen natuurlijk)
Ik heb hem voorzichtig aan de kant gelegd voor de gieren maar die hebben blijkbaar genoeg van eekhoorntjes, onaangeraakt ligt ie er nu nog wat betekent dat ik hem morgen nog maar een stukje verderop moet leggen want hij ligt nu vlakbij onze brievenbus en dat wou ik met 30 graden gemiddeld overdag maar liever niet zo laten ;-)

Vanmorgen hebben we voor een klant een bestelling opgehaald bij Walmart, onze truck is bijna gemaakt maar nog niet helemaal. Omdat de doos wel groot zou zijn maar niet ZOOO groot gingen we maar even heen en weer met de PT Cruiser. Zie hier het resultaat.....
Viel me nog mee dat Pietietje 4 wielen op de grond kon houden bij het optrekken.

4 comments:

Anonymous said...

Snik snik..(pas op overstekend) wild!zou er moeten staan, maarja je weet nooit uit welke hoeken en kanten, er een levend beestje uit komt. Idee dood levend wezentje eten, yakkie nee dat zit er bij mij ook niet in.

Annemiek said...

Arme eekhoorntjes! Ze zijn nu ook zo druk in de weer en weten gewoon niet welke kant ze op moeten rennen.

Anonymous said...

Moet verschrikkelijk zijn ,je voelt en ziet het gewoon aankomen en je kan niets ondernemen .Ze zijn zo schattig en zitten vol met streken en het is een plezier om ze bezig te zien en dan op een fractie van een seconde is het allemaal voorbij .
Dan zitten ze bij jou veilig voor de kogels en dan geveld worden door verkeer dat daar neem ik aan toch niet al te druk zal zijn.

Erg spijtig dat zoiets moet gebeuren ,je hebt getracht het toch een goed leventje daar te geven .

Groetjes Nancy

Petra said...

Hier ook zoveel kamikaze eekhoorntjes. Gelukkig heb ik ze tot nu toe kunnen ontwijken, want sinds ik een ander eekhoorntje echt zielig bij zijn doodgereden maatje heb zien staan vind ik het helemaal zielig!