Wednesday, September 24, 2008

Meneer postkantoor


Toen wij begonnen met o.a. onze "pakketverzenddienst" kwamen wij regelmatig op het postkantoor en vroegen ons af hoe die norse oude man achter het loket oooooit een prijs gewonnen kon hebben voor meest vriendelijke en behulpzame employee van Buffalo.
Inmiddels zijn we honderden pakjes verder en rekenen we wekelijks voor honderden dollars verzendkosten af en steevast bedankt hij ons voor "onze business and we appreciate it a lot", we zien hem minstens 3 x per week en het is inderdaad een erg aardige man alleen moet hij blijkbaar wennen aan nieuwe gezichten. Hij vraagt hoe het met de kippen is, en of we ze allemaal nog hebben na de storm en vertelt me hoe ik slangen moet vangen (die van de vishaak maar dat heb ik niet uitgeprobeerd). Vandaag vertelt hij dat hij aankomende dinsdag met Retirement gaat, hij heeft er 32 jaar postkantoor opzitten en is dolgelukkig dat hij kan stoppen met werken nu maar ondertussen staan er bijna tranen in zijn ogen bij het aanstaande afscheid. Maar........squirrel season begint dan ook weer vertelt hij vol vreugde. Voorzichtig vraag ik wat ze dan met die squirrels gaan doen behalve doodschieten (moet je altijd mee oppassen hier want iedereen is jager in hart en nieren) het antwoord is eenvoudig: OPETEN NATUURLIJK ! De jonge eekhoorns eet je lekker van de BBQ en van de oudere die taai zijn maken ze squirrel dumplings (recept staat op internet mocht je interesse hebben) en nu hij toch tijd overheeft en wij zoiets lekkers nog nooit gegeten hebben zal hij bij ons een portie squirrel en squirrel dumplings komen brengen. Hoera ! ben ik blij dat iedereen hier heel gemakkelijk van alles belooft en zelden of nooit nakomt. Zul je net zien deze keer.......

5 comments:

Anonymous said...

arme knabbel en babbel (RIP);-( xT

Anonymous said...

Ik herken toch zoveel in je verhalen .Jagen is dan ook het belangrijkste wat er is in West Virginia .En ja daar kijken ze dan ook enorm naar uit want het wordt op alle soorten manier gedaan .Ook squirrelhunting ,alleen heb ik ze nog nooit horen zeggen dat zij ze opeten .Wel met reeen,beren enzo maar geen squirrels.Zo hebben wij ook eens een staart gekregen dus zij kwamen hun afspraak wel na .Hij is daar mooi gebleven ,zat vol vlooien en wie wil nu zo ding hebben ..Ik zie ze dan ook liever levend rondrennen.

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Haha, zul je net zien dat deze meneer er een is die wel zijn afspraken nakomt!
Van eekhoorntjes jagen hoor je hier niet, ik weet niet of het gedaan wordt.

Petra said...

Hier wordt vrijwel niet gejaagd, maar vinden de eekhoorntjes massaal de dood onder autowielen :(. Er zijn trouwens mensen, die serieus "road kill" eten, er bestaat zelfs een heel kookboek van. Ik zou het wel eten, als hij het komt brengen, lijkt me wel grappig om te kunnen zeggen eekhoorn gegeten te hebben ;).

Anonymous said...

Kan best lekker zijn maar het idee. Ik weet effe niet of ik dat zou proberen...

Hier wordt ook veel gejaagd, maar van ik heb van eekhoorns jagen nog nooit gehoord. Zal het eens aan Cal vragen.

gr petra