Sunday, June 29, 2008

Leven in de wildernis



Voor degenen met een minder sterke maag: sla het eerste deel van dit blog maar over....

Gisteren was ik aan het onkruid trekken in het weiland vlak bij de bosrand en buiten dat het eigenlijk onbegonnen werk is besnuffelde ik een vieze lucht. Een dode beestenlucht, nou ja, dat kan met al die wasberen, coyotes, armadillo's en wat er nog meer huist in het bos, het zijn tenslotte niet allemaal vriendjes van elkaar.
Nog wat verder gesnuffeld kom ik bij het graf van het dode paard en jawel daar stonk het heel behoorlijk en er zoemden ook nogal wat vette aasvliegen rond. Nu heeft dus blijkbaar een of ander beest met een betere neus dan ik besnuffeld dat daar een dood beest begraven ligt (al een half jaar dus eigenlijk duurt dat best heel lang) en was dus een gat aan het graven gegaan daar. Het stomme is dan: je wilt het niet zien maar toch ga je heel voorzichtig in dat gat kijken ondertussen de adem inhoudend, gelukkig zag ik niets dan alleen een donker gat en dat was meer dan genoeg. Ik heb de boel met een heleboel zand weer dichtgegooid maar heb het niet aan durven stampen, had al visioenen dat je ineens met je laars door het zand schiet in een hoop smurrie brrrr Heb er nog een nachtmerrie van gehad ook vannacht.
Nog een bos takken eroverheen gedaan en gelukkig is het beestje niet meer terug geweest om de boel weer open te graven. Ben ik blij dat we dat paard ver van het huis hebben begraven. Toen ik het er vanmorgen met Wes overhad vertelde hij dat hij dat ook eens gehad heeft, waar ze gegraven hebben moet je verlopen motorolie rondom gieten en de aasvreters komen niet meer terug. Dus voortaan gaat de verlopen olie niet meer naar het dumpstation want zo zie je maar: je kunt hier echt alles gebruiken.

Vandaag op weg naar Buffalo lagen er weer een paar armedillo's (zo noemen wij ze als ze road kill zijn ipv armadillo) ik heb er nog nooit 1 levend gezien en ik vind ze zo leuk ! Hoewel je ze beter niet onder je huis kunt hebben of in de buurt want ze schijnen erg vernielzuchtig te zijn. Op de rechterfoto een Armadillo en op de linkerfoto een Armedillo (zo zien wij ze dus altijd)

In het douchegebouw is de vogel weer terug op het nest op de boekenplank en is nu blijkbaar nest 2 begonnen. Het beestje trekt zich er niets van aan dat in diezelfde ruimte de wasdroger en wasmachine staat en er heel regelmatig mensen binnenlopen.
De dirt doubers blijven hardnekkig hun kleinesten bouwen, ziet er heel grappig uit: ze bouwen dus een soort tunneltje tegen een deurpost aan met de opening aan de onderkant, daar kruipen ze dus telkens in en uit en ze bouwen het nest ook van boven naar beneden. Sammy (een van onze vaste gasten) stopt steevast een propje toiletpapier in de ingang en voila, tunnel 2 wordt gebouwd, we hebben nu op verschillende plekken 5 kleitunnels naast elkaar eindigend in een wit pluimpje toiletpapier. Maar dat die beesten nu ergens anders gaan bouwen....

Afgelopen weekend waren we nog even bij Terry waar onze haan vandaan kwam (die haan die pas doodgegaan is) volgens Terry heeft de haan geprobeerd een schorpioen op te eten en dat is dus niet goed gegaan want ja schorpioenen hebben we hier ook, weliswaar kleine lichtgekleurde en ook de kleine zwarte soort. Ik vind het afzichtelijke beesten in ieder geval, gelukkig kunnen ze slecht tegen cowboylaarzen.

5 comments:

Anonymous said...

Gatverdamme zeg. Inderdaad maar goed dat je hem ver van je huis begraven hebt. Het lijkt wel of sommige beesten dat gewoon door de grond heen ruiken.

Eigenaardig beest is dat zeg. Hier nog nooit gezien dus zal hij wel niet voorkomen denk ik.

Het is bij jullie weer een leuke beesten boel..

gr petra

Anonymous said...

Is toch wel leuk gezicht om zo weer andere dieren te leren kennen die wij hier in NL niet zien.

Kan me best wel voor stellen om er goed uit de buurt van te blijven je weet nooit niet wat ze gaan doen.

Tja... dieren hebben honger en dan eten ze elkaar op(moeder natuur) is het, maar is best wel verschrikkelijk om te zien. Maar goed dat ik net heb gegegten.

Annemiek said...

Ja, zoiets hebben we met een kip gehad. Bart was op schoolreisje toen de kip dood ging, en ik had hem begraven. Toen hij terug kwam wees ik waar ze begraven lag, hij ging er naar toe, "not any more" zei hij: overal lagen de veren en het gat was leeg! Nou, een paard is nog een beetje groter, brr.
Zielig die dode beesten op de weg.

Petra said...

Oh, zo'n armadillo, dat is een van de weinige wilde dieren, die ik nog niet heb gezien, zelfs niet als roadkill en ik ben toch een aantal keren in TX geweest. Brr, schorpioenen!

Anonymous said...

Zo heb ik ook nog nooit eentje gezien maar denk niet dat je die hebt waar ik al eens heen ga.
Wel leuk die nieuwe dieren te ontdekken ,alleen spijtig dat je ze alleen ziet aan de kant van de weg .

Grtjs Nancy