Thursday, June 19, 2008

Bloggen, container geladen en SPIN



Ben geloof ik echt nog kippiger aan het worden dan ik al was want ik zie nu pas staan dat er 19 (oude) comments "gemodereerd" moeten worden, daar zit uiteraard spam tussen maar uiteraard ook comments die we nooit hebben geplaatst omdat we daar geen emailmelding van gekregen hebben. Waarom we van die reacties niet een automatische email hebben gekregen is me een raadsel dus aan diegenen wiens reactie niet is geplaatst ooit : dat was geen censuur ;-)maar daar is iets misgegaan.

Gisteren hebben we weer een container geladen, deze keer zijn een corvette en een Chevrolet SSR meegegaan. Vooral de Corvette was een hele onderneming om te laden, we hebben een tijdelijke geimproviseerde houten ramp moeten bouwen want die auto lag zo ontzettend laag (aan de voorkant maar hooguit 5 cm boven de grond) maar het is gelukt !
We waren nog net op tijd om Bonnie de poes uit de container te halen want het leek erop of ze zin had in vakantie of weg wilde lopen van huis.
De truckchauffeur van het transportbedrijf heeft nu voor de 6e keer geladen hier en nog kan hij niet zonder problemen achteruit ons hek inrijden. En er is echt meer dan genoeg ruimte maar als je nog geen 3 meter recht achteruit kunt rijden wordt het lastig. Ook deze keer is hij gewoon weer over de watermeter heen gedenderd ondanks mijn gegil dat hij moest STOPPEN, als je daar zou staan zou hij je zo te pletter rijden de sukkel.
We hebben al om een andere chauffeur gevraagd maar hij is de enige die buiten de stad wil rijden, zucht. Misschien moet ik maar zo'n scheidsrechtersfluitje kopen en hoort hij dat fluitje wel als teken dat hij moet remmen.

Sheila van de Wrecker Service (zij zijn er altijd bij met laden) liet nog even op haar mobiele telefoon een foto zien waar zij gebeten was: door een brown recluse spider. Dat is mijn grootste schrik hier: geen gifslangen maar juist die akelige spin. Het schijnt een bijzonder onopvallende spin te zijn die gek is op donkere plekken en kledingkasten en gedijt hier in Texas dus ook goed want bijna bij iedereen zitten alle ramen dag en nacht potdicht met dikke gordijnen ervoor. Daarom hebben wij altijd alles licht in huis en alle kledingkastdeuren open (wel zon buiten houdend om deze tijd van het jaar) donkere kasten ga ik nooit in zonder handschoenen aan en bij voorkeur lange mouwen maar dan nog. En regelmatig een spuitbus gif erin is ook nodig. Sheila had een korte broek bij haar thuis uit de kast gehaald, voelde een soort wespensteek toen ze die broek aantrok en zag die DIE SPIN. Nu zit er een gat in haar been en als je een sterke maag hebt kun je hier ongeveer zien hoe dat eruit kan gaan zien:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=brown%20recluse%20spider%20bites&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Ook goed voor de lijn deze foto's: gewoon even kijken voor je aan tafel gaat brrr

Gisterenavond was Thelma de ezel ineens heel ziek, zomaar ineens stond ze verschrikkelijk te kwijlen in het weiland en heel diep te hoesten waarna er allemaal slijm uit haar mond kwam. Ik schrok me gek ! Haar oren waren koud ondanks de hitte buiten, dus Wes maar even gebeld maar voor hem was dit ook een totaal onbekend iets.
Ze kon niet meer eten en zag er zo miserabel uit, voorzichtig heb ik de hele binnenkant van haar mond gevoeld maar kon niets raars vinden, ook aan de buitenkant niet. De dierenarts bellen had geen zin want Thelma krijg je niet snel te pakken en het begon al donker te worden buiten, als zij een touw of halster ziet kijkt ze me een week niet meer aan en is zelfs met het lekkerste eten niet over te halen. Dus nog een aantal keren tot in de nacht met mijn zaklamp het weiland in om bij haar gaan kijken en wonder boven wonder: na een paar uur wat het helemaal over ! Blijkbaar iets verkeerds gegeten (hoewel ik me dat niet kan voorstellen bijna) of wat het dan ook geweest is. Ze is weer helemaal de oude inmiddels !

7 comments:

Anonymous said...

Gatver wat een wonden van zo'n spin..
Inderdaad zijn veel mensen hier bang voor dag licht. Alle gordijnen zitten bij de meeste mensen potdicht zomer en winter. Ook hier in het motel is het eerste wat iedereen doet, de gordijnen dicht. gelukkig komt dat schepsel hier niet voor (denk ik )

Lekker over de water meter rijden.Kon dat ding vast niet tegen, kneuter..

gr petra

MissFluffy said...

Ik dacht al even dat ik soms iets verkeerd deed .Maar bon,gaf het niet op he hahaha

Zeer lelijke wond van die beet .Ik dacht me te herinneren dat een copperhead ook zulke lelijke wonden nalaat .
Dan zou ik ook voor veel lichtinval zorgen maar tja als zo eentje dan tussen je kleren zich schuilhoud dan heb je daar ook weer niets aan.
Je kan alleen maar voorzichtig zijn en hopen dat het diertje jou huis niet aandoet .
Je bent al verwittigd en een verwittigd man is er twee waard he.

Grtjs Nancy

Anonymous said...

Gelukkig dat de Ezel is op geknapt, je weet soms niet waar door je ziek kan worden in eens.Het is wel knap lastig in ieder geval. Daar kan ik over mee praten, liefste zou je ze weg willen doen..maar ze komen toch weer terug SPAM.Snap niet dat er mensen zijn die het blijkbaar leuk vinden omdat te versturen als je er niet om hebt gevraagd.Is alleen ellende en ongewenst.

Annemiek said...

Dat is schrikken met Thelma! Gelukkig is het vanzelf weer over gegaan.
Ik heb eens de gevolgen van spinnebeten gezien, hoewel de mensen meestal niet eens weten waar ze door gebeten zijn. Het kunnen lelijke wonden zijn.

Bianca said...

Aaaaaaaaaah, dat ziet er eng uit, die foto's van die beetwonden!! Ik ben blij dat wij niet van zulke spinnetjes hebben hier. Ik zou panisch worden!

Mooie auto's!

Anonymous said...

Je kunt zonder erg de ziekte van 'Lyme' op lopen, door (ongedierte)dus goed ontsmetten dan maar.En een kleine troost voor je Bianca Spam heb daar ook last van, gewoon om gek van te worden Grrr!!!

Petra said...

De beet van een brown recluse zal zeker niet leuk zijn, maar ik las even verder en zulke wonden als op die plaatjes zijn vrij ongewoon. Hopelijk heeft die vrouw er dus ook niet zo'n last van!
Wat zielig voor het ezeltje, gelukkig leek het niets ernstigs