Tuesday, June 03, 2008

Het is vakantie dus gooi de hond maar uit de auto !


Het "gooi-de-hond-maar-uit-de-auto" seizoen is weer aangebroken helaas. Ik kan er woedend om worden maar er valt niet veel tegen te doen. Vanmorgen was ik even bij de dierenarts om nieuw wel werkend vlooienspul te halen en daar hing een grappig bordje aan de muur: "children left unattended will receive a FREE KITTEN"
Het wemelde daar dan ook van de jonge katjes, gelukkig is de dierenarts die daar zit erg aardig voor alle beestjes, de assistente ook. Hun huizen zitten overvol met dieren die gedumpt zijn voor een zorgeloze vakantie zo ook het 4 maanden oude puppy (gevonden in een greppel langs de weg) dat ze even losliet omdat ze het kleine mormel aan mij wilde laten zien. Uiteraard was de bedoeling dat ik het beestje mee naar huis zou nemen (gratis, ingeent, ontwormd en gesteriliseerd al)en bijna, bijna (!) had ik het kleine mormel al meegenomen in mijn laars waar ze ingekropen was. Zo schattig zo'n klein beestje, al kon je nu al zien dat het een erg lelijk hondje zou worden maar dat maakt het wel zo leuk ;-) Heb nog even tegen Don gezegd dat het beter voor hem zou zijn als hij wat meer lichaamsbeweging zou hebben, hij is erg dik namelijk, dat was hij roerend met me eens maar hij wilde toch geen puppy jammer genoeg....hoewel hij toch een beetje twijfelde.
Thuisgekomen ging ik even de was in het douchegebouw doen, en wat zit er buiten: een grote broodmagere bruine kortharige hond met prachtige lichtblauwe ogen. Ik was al op weg om een bak brokken voor hem neer te zetten (ik weet dat het niet verstandig is maar kan ze niet laten verhongeren) toen hij toch ineens maar besloot weg te rennen, de bak met brokken staat buiten en hij komt vast wel weer terug, en anders komt er wel weer een andere hond met honger.
Hij was nl samen (de laatste keer dat ik ze zag en dacht dat honden van de buren waren) met een grote witte soort labrador. Ze blijken dus hier verderop uit een auto gezet te zijn, het is hier nl een vaste route om je hond(en) te dumpen.

We hebben droevig kippennieuws, of liever hanennieuws, de mooie haan die in het kippenhok zat maakte sinds gisteren ineens een raar piepend geluid, vanmorgen kon hij niet meer kraaien en zat naar lucht te happen, nog even gekeken of er iets in zijn keel zat maar niets, dus meteen maar even bij de dierenarts gevraagd wat het kon zijn. Die had dus werkelijk geen idee en hoe oud is de haan ? uhhhhh weet ik niet. In de tussentijd kwam hier nog een kennis aanwaaien, die keek even naar de haan en kwam met het lumineuze idee: "als je er nou een beetje op tijd bij bent (dus direct nadat hij zijn laatste adem uitgeblazen heeft)....en je snijdt hem daar en daar open dan hoef je hem niet te plukken.... Getver, ik eet niet mijn eigen beestjes op en zeker niet als ze ziek zijn.
Een paar uur later lag hij dood in het hok, we hebben hem dus maar in de achtertuin begraven, wel behoorlijk diep want er lopen nogal wat hongerige honden rond hier.....

4 comments:

Anonymous said...

Hier zie je dat niet zo veel gelukkig. Ik benijd je niks. Ik ben gelukkig iets nuchterder wat loslopende beesten betreft. Ik heb beesten zat en ik wil er niet meer. Heb nog 5 kittens in de aanbieding...

Ach gut die haan. Ik vertel Gj dat je haan dood is. Zijn reaktie, Heeft ze hem geslacht...mannen....

gr petra

MissFluffy said...

Zeer triest zowel voor die dieren die achtergelaten worden als voor je haan .
ik zal nooit zo'n mensen snappen die zoiets afdanken alsof het is oud vuil .Beschamend gedrag gewoon.

Grtjs Nancy

Anonymous said...

Het zijn ook personen(honden) die gevoel hebben, en toch denken sommige er anders over en laten die dan ergens achter...Het zou verboden moeten worden.Ook zelig voor je haan.

Annemiek said...

Die arme haan. Ik heb ook geen idee wat het geweest kan zijn.
Vreselijk die mensen die honden uit de auto zetten!