Wednesday, June 11, 2008

Kleine beestjes GROTE beestjes




Met Summer en veulen is alles goed, ze blijft nog erg beschermend en dat is wel prima hier zo ongeveer in de wilde natuur, dus als ik met fototoestel in de hand naar haar toe loop gaan de oren plat in de nek en moet eerst even geinspecteerd worden wat ik daar bij me heb. We hebben geen idee wie "Sugar's" vader is maar het is vast een temperamentvolle hengst geweest, het kleine mormel bokt en steigert en kan erg hard rennen, vanmorgen zat ze achter Susy aan met een woedende Summer in haar kielzog want niemand mag bij haar baby komen, ook niet als die het zelf opzoekt.. Cherokee is in de kont gebeten omdat "Sugar" daar ook heen ging maar voor de rest gaat het allemaal prima want veulentjes hebben gelukkig veel slaap nodig.
We noemen haar waarschijnlijk Brown Sugar maar dat kan nog veranderen, hopelijk hoeven we haar niet over een paar dagen Thunderbolt of Damian te noemen of zo ;-)

Gisterenmiddag was het ook weer HEET, en omdat er zo af en toe toch wat geklust moet worden stond ik dus in de paardenvoerschuur waar ook al het gereedschap ligt. Terwijl ik voor de kast een nieuw bitje in de schroeftol sta te doen zie ik vanuit mijn ooghoek een enorm lijf vlak langs mijn laars schuiven en onder de kast verdwijnen. Ik heb met verbazing ernaar staan kijken, het lijf was zo'n 5 cm hoog.
Het duurde even voor alles voorbij gegleden was en de schubben kon ik heeeeeel duidelijk zien. Het geheel eindigde in een wat plompe zwarte staart.....dit moest dus de chicken snake zijn waar de buurman het over had. Hij had aan de overkant van de weg (dus erg dichtbij voor een slang) bij hem in de moestuin een enorme chicken snake gezien. Maar tegen de tijd dat hij zijn geweer had gehaald was de slang verdwenen. Nou we hebben enig idee waar die gebleven is. Maar om nou golfballetjes of gloeilampen (tip van locals) tussen de eieren van de kippen te gaan leggen (slang slikt ze dan ook gewoon in en gaat daarna niet erg fijn dood) gaat me toch wat te ver. Toen ik voorzichtig wat spullen van de vloer ging halen (moeten we ook niet zo'n bende maken daar) zag ik slang nr 2 ! (ook geen kleine jongen/dame, op de foto kun je er nog net een stukje van zien, maar deze was de helft van wat die andere slang was). Deze verdween dus snel onder de planken van de schuur en daar ligt nu ongeveer een pak mottenballen want ze zeggen dat slangen een hekel hebben aan de geur van mottenballen. Kan het me goed voorstellen, wat stinken die dingen ! We hebben dus nu zo ongeveer de hele schuur maar leeggeruimd. Die heel grote chicken snake heb ik niet meer gezien maar ik durf ook niet echt op mijn knieen voor dat kastje te gaan liggen om daar eens goed onder te kunnen kijken. Bovendien hebben we nog een groot ratten (?)nest gevonden, ook weer onder een kastje maar dat was verlaten of misschien wel schoon opgegeten door die chicken snakes ook wel rat snake genaamd hier. Ze kunnen trouwens langer dan 6 ft worden zo'n 2 meter en zijn gelukkig niet giftig. Behalve als ze het resultaat zijn van een kruising chicken snake en ratelslang maar daar wil ik even niet aan denken ;-)

7 comments:

Petra said...

Ah de grote beestjes zijn prachtig. Mooi plaatje van moeders en kind. De kleine glibbers, vindt ik zelf maar griezelig en zou inderdaad zekers niet voor het keukenkastje gaan zitten. Waarschijnlijk zou ik die hele schuur tot in de winter ontwijken ;-)

Anonymous said...

Leuke beestjes heb jij daar... brr wat een joekels van slangen zeg..

Lekker dat het veulen het zo goed doet.. Ik moest wel lachen om die beet in de ...

gr petra

Anonymous said...

Tja en ookal is het warm en moet toch klusjes worden gedaan, dan is even schaduw vinden in de schuur een goede optie.Gho wat is ie al gegroeit

Annemiek said...

Wat een pittige dame, dat veulen. Prachtig zo'n nieuw leven.

Die slangen zijn wat minder!

MissFluffy said...

Wat zal dat wel even schrikken zijn geweest .Ik zou die toch ook niet willen tegenkomen .

Leuke foto's van Summer en Sugar.

Grtjs Nancy

Petra said...

Schattig dat veulentje, die slang is minder!

Anonymous said...

Hoi Bianca,

Het is een super mooi veulen. Ik denk dat het bijna weer tijd word om op bezoek te komen:P.

gr. Shirley