Thursday, June 05, 2008

Churro's en Dust Devils



Ik ben helemaal verzot op Churro's, een mexicaans zoet gerecht dat gefrituurd wordt en van binnen dan nog een beetje zacht is. Het is lowfat en lowcarb maar niet heus ;-) Het smaakt een beetje naar caramel, oliebollen en ehhh, weet eigenlijk niet maar het is VERSCHRIKKELIJK LEKKER. Vandaag waren in Woodstock de breakers geflipt en dus belde Sammy's moeder die daar deze week verblijft of ik dat kon oplossen. Geen probleem, gewoon breakers weer terugflippen en de boel doet het weer. Het was ook geen wonder dat ze geflipt waren want Woodstock ruikt nu naar een Mexicaans restaurant, op het aanrecht stond eten in een electrische skillet te koken, Airco voluit aan en dan ook de magnetron nog. Dat gaat niet goedkomen met maar 50 amp. Sammy's moeder ziet eruit als een meer dan struise mexicaanse dame dus maar eens aan haar gevraagd of ze me niet kan leren Churro's te maken. Dat was koren op de molen, ze heeft vanavond bij Walmart de spullen gekocht die we nodig hebben en morgen heb ik dus Churro-kookles ! Kun je het beter leren dan van een Mexicaanse zelf ?
Foto's volgen van de zelfgemaakte Churro's, je kunt ze ook nog dippen in chocoladesaus en slagroom om het nog "slanker" te maken.

We hebben vandaag dag 3 van de "wind advisory" en deze is nu weer verlengd tot morgenochtend, met bijna 40 graden Celsius en stormachtige wind is het buiten kurkdroog geworden. Heb vandaag dan ook meerdere malen kleine dust devils in het weiland gezien. Op de plekken waar de paarden rollen groeit geen sprietje gras meer en is het zo ongeveer vogelzand wat daar ligt zo wit en fijn. Toen ik vanmiddag de hoek van het huis omkwam richting weiland kwam er dus net weer zo'n stofvlaag aanwaaien. Ogen en neus dicht met stof. Het zand knarst in mijn haren dus zo maar even een poosje onder het warme water staan. Het is niet gelukt om er een foto van te maken want ze zijn heel snel weer verdwenen, dus maar even eentje geleend van internet. Vrijdag hebben we 20% kans op thunderstorms en regen, dus ik hoop van harte dat die 20% er nog een paar meer worden want we hebben het erg hard nodig hier.

7 comments:

Anonymous said...

Mhhh dat klinkt helemaa top Bianca.. Uhh die fudge van je heb ik onder laatst ook geprobeert dus kom maar op met het recepje. Ik ben er dol op.

Niet echt fijn dat opwaaiende zand. Zo lekker voor je lenzen.

Hier ook heet vandaag maar nu rommels het aan alle kanten van de bergen. en er is al wat regel gevallen.

gr petra

Petra said...

Ik heb hier 1 keer zo'n mini tornadootje mee gemaakt. Was met de hondjes aan het wandelen en de honden hadden het eerder door dan ik. Zo'n raar gevoel, met behoorlijk sterke wind. Grappige was om de haren van de hondjes recht om hoog te zien staan. En heel raar het ging net zo snel weer weg zo als hij kwam.

Anonymous said...

Tjonge, dat klinkt wel heel erg ongezond en lekker! Ik zie steeds meer redenen om toch eens naar Texas te komen;-)

Groetjes,
Monique

Anonymous said...

MMM krijg er gewoon zin in. Een troost in NL zit ook alles onder zand(van Shahara)..., is niet fijn maar we doen het er gewoon mee. Ik als een blog lezer vanuit NL' lees en reageer elke keer op je blog' bijdeze complimenten voor je blog en de foto's zien er indrukwekkend eruit.Groetjes en jullie ook een fijn weekend.

Annemiek said...

Leuk zeg, kookles van een Mexicaanse! Dan weet je precies hoe het moet.
Het ziet er lekker uit.

MissFluffy said...

Het ziet er wel smakelijk uit ,ben benieuwd of dat ook zo gemakkelijk te maken valt.

En wij hier maar om droogte vragen !Maar moet wel eerlijk zijn,die winden wil ik nu ook weer niet hebben .


Grtjs Nancy

Petra said...

Heerlijk, die churro's! Wij vinden ze ook moeilijk te weerstaan. Bah, opwaaiend zand, ik heb harde contactlenzen en dan is dat een ramp! Hopelijk komt er gauw wat regen!