Friday, November 30, 2007

Rotzooi



Al bijna een jaar verbazen wij ons over de rotzooi die mensen maken, nu schijnt dat ook in Nederland inmiddels normaal te zijn om van alles en nog wat achter je neer te gooien op straat maar hier is dat al jaren gebruikelijk.
De workers die we hier hadden zijn zeer plotseling overgeplaatst naar een klus 260 mile verderop, ze hebben wel zelf de Airstreams schoongemaakt (zo goed als ze dat kunnen) dus erg aardig van ze. Alleen is hun idee van schoon en netjes wat anders dan het onze, van de troep die uit de kastjes en onder het bed vandaan kwam kon zo ongeveer een supermarkt gevuld worden (bijna volle verpakkingen cereals, chips en koek) zeker een 30 gallon vuilniszak vol ! Wat je al niet vind: geld, kinderspeelgoed, foto's, ziekenhuispasje nog meer persoonlijke spullen en een autosleutel.....
2 volwassen mensen die het voor elkaar krijgen om in 2 dagen tijd net zoveel afval te maken als wij samen in 1,5 week doen !maar zij eten dan ook vooral junkfood in GROTE verpakkingen, vaak en veel.

De vorige eigenaar van ons huis en land had 12 paarden hier lopen, we hebben meters losliggend prikkeldraad inmiddels al uit het bos geknipt, het lag in grote lussen her en der verspreid, glasscherven, nylontouw wat om hooirollen zit is in de grond begraven het is echt ongelooflijk! We hebben alles wat we hebben kunnen vinden aan troep al opgeruimd en dat was veel. Buiten de ellende voor het dier wat gewond raakt is de dierenarts hier niet minder duur dan in Nederland dus lijkt ons dat voorkomen beter dan genezen is.
Bij Wes is al eens eerder een paard gewond geraakt daardoor (ernstig) en kan gelukkig na maanden nu weer goed lopen.
Die troep kan dus voor ernstige snijwonden zorgen bij paarden en vandaag was dus onze Summer aan de beurt ! Ik zag haar met een bebloede hoef bij het hek staan, bloedspetters op haar achterbenen en onderkant buik, ik ben me een rolling geschrokken ! Toen ik zag dat ze nog goed kon lopen (pak van t hart) heb ik direct Wes gebeld en gelukkig was hij er binnen 10 minuten: hij heeft de snijwond (net boven haar hoef onder het gewricht)ontsmet en behandeld. Gelukkig geen pezen beschadigd maar het is een lelijke diepe snijwond. Voorlopig moet ze in de Round Penn blijven en elke dag moet de wond een paar keer schoongemaakt en behandeld worden. Dus vanmiddag nog maar eens een keer het hele bos doorgewandeld en weiland maar niets kunnen vinden, dus morgen maar weer aan de wandel (erg gezond zullen we maar zeggen).

Het kippenhok is klaar, ik had van resterend gaas van de vorige eigenaar (was ook als rotzooi achtergelaten door hem) een chickenvilla gemaakt, inclusief hooi en eieren, zitstokken op verschillende hoogtes zowel in het binnen- als buitenverblijf, en jawel ! Gisterenmiddag zit de haan in het hok bij het voer, dus ik sprint erheen, deurtje dicht en voila de haan gevangen! na een hoop gefladder van een kip die ook gevangen was zie ik tot mijn verbijstering de haan achter me in de tuin zitten, hij is dus ontsnapt door het gaas ! Hij heet nu Houdini....
Nu weet ik dus waarom kippengaas zulke kleine mazen heeft dat er nauwelijks een dikke muis doorheen kan, deze mazen waren ook klein maar niet klein genoeg dus. De haan wil niet meer in de buurt van het nieuwe kippenhok komen uiteraard, misschien moeten we toch maar soep van hem trekken binnenkort ;-)

7 comments:

Chuck and Anneke's RV travels said...

Ik heb nog wel een recept voor "chicken noodle soup" Mijn dochters bellen nog wel eens als ze ziek zijn . MOMMM, hoe maak ik die heerlijke soep.

Anonymous said...

Rotzooi maken? Gelukkig doen New Yorkers dat nooit. Dat zijn zulke nette mensen. Behalve degene die ik tegen kom dan...

Wat kl**te van die hoef zeg. Gelukkig dat het mee lijkt te vallen.

Wa voor gaas heb je dan gebruikt? Normaal kippe gaas heeft die gaten van ongeveer 4cm doorsnee. Hihi slimme haan...

gr petra

Annemiek said...

Hier vindt je ook van alles in het bos. Het is vroeger weiland geweest, en ik denk dat er in die tijd nog niet aan metaal recycling gedaan werd.
Inderdaad een Houdini die haan. Hij kan toch niet door het gaas zelf kruipen? Misschien er onder door of er over? Als je niet wilt dat ze eruit vliegen moet je de vleugels knippen. (Klinkt erg, maar je hoeft maar van 1 vleugel de penveren af te knippen).

MissFluffy said...

Jullie kunnen eigenlijk zeer goed een groot plakijzer gebruiken waarmee je de grond kan afgaan .Eigenlijk vreselijk dat mensen er zo rotzooi van hebben gemaakt en je moet het wel vinden want het zijn niet zomaar wonden die die paarden oplopen he.

Nu ik ken hun recycleren wel, bij mijn familie wordt het ook gewoon in het bos gedumd .Terwijl ze hun ijskasten en gasfornuizen ed. toch kunnen wegbrengen naar speciale plaatsen.

Slim beestje ,jou haan ! Maar misschien wint zijn curieusiteit het wel .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Och arme Haan, als die er aan gaat, maarja de mens wil toch wat te eten...het blijft toch zielig.Ja in NL word er dagelijks veel afval neer gegooid,dat eigenlijk in de prullenbak zou moeten.

Petra said...

Wat zielig voor Summer! Toen ons huis gebouwd werd verbaasden wij ons, wat er uit de grond kwam! Maar verder is het hier keurig schoon overal.
Hanensoep? Bestaat dat ook al? ;)

Dizzymisslizzy said...

Hoe zou dat smaken? Texaanse kippensoep...