Monday, October 08, 2007

Wel water !

Neen, nog steeds geen regen, alle buien trekken hier aan alle kanten langs ons heen.
Achter het bos bliksemt het en horen we wat gerommel maar het blijft nog steeds droog. Gisterenavond kwam ineens Donald terug om een nachtje in zijn eigen trailer te slapen en zoals inmiddels gewoonlijk (ja we zijn verwend) heeft hij ons op zijn vrije dag geholpen met de waterwel. En.......ER KOMT WATER UIT !!! Dat het met de handpomp is maakt ons niets uit, het is goed voor de arm- en schouderspieren tenslotte ;-) We zijn er in ieder geval heel erg blij mee ! Het opvullen van het bijna lege pondje (was een heel klein meertje)laten we maar uit ons hoofd.
De paarden en ezels vinden dat koude water ook wel beter dan het lauwe water in hun drinkbak. De enige manier om dat buiten koud te houden is door er ijs in te gooien en zo erg willen we de dames maar niet verwennen. Volgende week gaan zowaar de temperaturen hier onder de 30 graden Celsius komen ! Blijft nog steeds wel zo'n 28 graden dus nog steeds volop zomer voor ons gevoel.
Zojuist email van Petra dat ze weer thuis is !! Die heeft dat hele stuk supersnel gereden maar fijn dat ze weer veilig thuis zijn aangekomen. Nu maar afwachten wanneer "ons" zwembad op hun blog gaat verschijnen ha ha

6 comments:

Anonymous said...

Ja duuu ik heb alle regen mee genomen uiteraard. Ik heb zat gehad de eerste 200 mile. Begon al in...ja echt Buffalo. ongelooflijk.

Gisteren bij de starbucks wilde ik betalen en wie zat er in mijn tas ? ja hoor Japie...Mijn tas vloog door de starbucks want ik schrok me rot omdat hij ineens te voorschijn kwam. Helaas heeft hij het niet overleefd!!

gr petra

Anonymous said...

Je hebt Japie om zeep geholpen ?! ;-)ik zal het zijn vele vrouwen vertellen hier ha ha
Wie weet zitten er wel baby-Japies in je tas.....

Groetjes !

Anonymous said...

Hmm dat moet toch te mechaniseren zijn? Ik denk aan een sterke elektromotor met daaraan een vliegwiel van een halve meter doorsnede. Daaraan maak je dan de handpomp aan vast... snap je?? Moet toch te doen zijn :)

MissFluffy said...

Misschien valt het met de tijd wel op te lossen en een electrische pomp ervoor te gebruiken .Opbouwen doe je stap voor stap en aldoende leert men ook .
En de te verwachte 28 graden ,daar kan ik alleen maar van dromen.
Groetjes Nancy

Annemiek said...

Wat? Geen ijsklontjes in het water voor de paardjes?

Anonymous said...

en n u die olie nog, toch?
( is japie de amerikaanse torrie, hans?)xxjeZus