Sunday, October 14, 2007

4 beestjes meer en een heleboel minder, hoe kan dat ?



Vanmorgen zijn we naar de maandelijkse markt in Jewitt gegaan, daar wordt van alles verkocht: nieuwe kleding, westernspullen, sieraden, planten, honden, katten enz enz
Omdat ik de laatste tijd vooral paardenvoer heb gekocht en graszaad en (wat heerlijk !)mijn nette Nederlandse "boekhouders en detacheringskleding" hier weinig nut hebben evenals naaldhakken, pumps en kunstnagels vond Hans dat ik nu toch eens wat "leuks voor mezelf moest gaan kopen" dus niet iets voor de paarden of de ranch maar echt voor mezelf ! Dat valt nog gans niet mee want zoveel hebben we hier niet nodig (behalve dan weer paardenvoer en graszaad ha ha).
Dus toen Hans even gezellig met iemand stond te kletsen liep ik toevallig langs de "kippenboer". Erg aardige man met veel kippen in ijzeren kooien, even praatje gemaakt en laat hij nou toch kippen hebben die geen nachthok nodig hebben (ze slapen gewoon in een boom of zoeken zelf een plek in een schuur) en graag sprinkhanen eten (daar hebben we er nog steeds een paar honderd duizend van). Dus de koop was snel beslist "doe er maar 4", dus grote soort jute zak en daar de kippen ingestopt. Best zielig maar het was maar voor even en daarna hebben ze alle ruimte en zoveel sprinkhanen als ze hebben willen. Hans was uiteraard ook heel blij met mijn aankoop (iets minder dan ik zullen we maar zeggen) maar toen de dames eenmaal hier op het terrein rondscharrelden en al fladderend de sprinkhanen uit de lucht haalden was het toch wel heel erg leuk om te zien. Ze eten dus ook crickets (de paar die dus niet met Petra zijn meegegaan ;-)) en ze schijnen ook slangen aan te vallen. Reuzehandig dus die kippen, volgende maand is er weer markt.....

7 comments:

Anonymous said...

Kijk, dat je daar nou niet eerder aan hebt gedacht! En maar 4 kippen, ik had er mooi een paar meer gekocht, ruimte zat en gratis voedsel ook.

Met een beetje mazzel nog eieren ook. Volgend maand weer naar de markt?

gr petra

Anonymous said...

Bianca , ze staan je enig;-)
xT

Anonymous said...

Geweldig. Iedere ochtend een vers eitje bij het ontbijt. Eet smakelijk!

Anonymous said...

Je was er als de kippen bij!

Annemiek said...

Leuk, kippen! Mijn oudste is met kippen begonnen toen hij in de 5e klas zat, en ik wist nooit hoe leuk het was. Ze hebben zelfs echt persoonlijkheden.
Haha, kippen zoeken altijd een hoog plekje om te slapen. Die van ons zouden ook vast in de bomen slapen als ze geen hok hadden, en het liefst slapen ze zelfs in hartje winter in het buitenhok.

Anonymous said...

Het blijft een erg leuk verhaal! Ben benieuwd naar het vervolg! "Bianca gaat iets voor haarzelf kopen DEEL 2!" Laat me niet te lang wachten...

Anonymous said...

En wanneer komt de haan???