Wednesday, October 24, 2007

Over gasten, rednecks en hillbillies


Het is hier inmiddels behoorlijk afgekoeld, de middagtemperatuur is inmiddels wel weer opgelopen tot zo'n 23 graden maar afgelopen maandag heb ik voor het eerst mijn winterjas aangehad: 13 graden celsius, regen en harde wind, de dag ervoor was het nog ruim 30 graden celsius. Dat zijn we echt niet meer gewend maar de regen was een zegen (rijmt nog ook) en dan te bedenken dat ze dat in Nederland maaaaaandenlang gaan hebben en nog kouder ook. Brrr.
Het waait hier inmiddels nog zo hard dat van onze vaste gast het zonnescherm van zijn trailer zo hard omhoog is gewaaid dat het ding dus vast zat in zijn vergrendeling, na een half uurtje duwen en trekken hadden we de boel weer recht. Op onze vraag of hij het zonnescherm wel uitgevouwen wilde hebben was het antwoord: "yeah, ik wil kijken hoeveel wind het kan hebben".....
Hij heeft wel 2 plantjes in zijn tuin staan en toen ik wegliep moest hij nog iets vertellen (hou je vast ! 2 plantjes meer zijn het er echt niet en het had nog geregend ook): hij had dus gisteren de tuinslang aangezet (je geeft dus 2 plantjes natuurlijk geen water met de hand aan de tuinslang dat snap je wel) dus toen hij 6 uur later terugkwam stond de kraan nog steeds aan......
Gelukkig is hij zo eerlijk het te vertellen en de kosten hiervan te betalen.

We hebben een nieuw project aangekocht, de trailer van een de workers die hier staat.
Hij blijft er nog 2 maanden in wonen en uiteraard hebben we nu een deposit/borg gevraagd. Zodra hij er uit is gaan we de trailer helemaal opknappen, schoonmaken, van nieuwe bekleding voorzien enz van binnen en buiten en kan deze ook de verhuur of eventueel verkoop in.

Ons Hollands bezoek heeft het erg naar de zin hier en geniet volop van de zon, morgen vertrekken ze naar Austin en daarna naar New Orleans voor een paar dagen.
Ze waren nogal verbaasd dat de vrouw van een van de workers de hele dag in de trailer zit en dat die man zo bazig is tegen haar, ze doet alles wat hij zegt zo'n beetje. Dat is nou 1 van de verschillen met Nederland en misschien andere delen van Amerika: dat is hier vrij normaal ! Vrouwen krijgen hier bijv. zelden een hand van een man bij een kennismaking, bij aankoop van onze trailer bijvoorbeeld wordt het woord voornamelijk gericht aan Hans, niet aan mij. Voor ons is dit geen probleem maar een kwestie van je aanpassen aan het land waar je bent gaan wonen.

Vooral rednecks schijnen nogal " ruw" te zijn richting het vrouwvolk (vlak de redneck dames ook niet uit ;-) maar er is nog een gradatie erger volgens de locals hier: de Hillbillies (zie foto, deze komt van internet en zijn geen gasten van ons ;-)! De manier waarop die met vrouwen omgaan is in 1 zin samen te vatten (hou je nu stevig vast want dit is ongecensureerd: " Keep them barefooted and pregnant ! " Sorry ! we hebben dit echt niet zelf bedacht.

5 comments:

Petra said...

Wow, nee, hoor, dat herken ik gelukkig helemaal niet hier! Hier krijg ik een hand of zelfs een kus (maar een, niet de drie verplichte Nederlandse) als het een vriend is. Maar ik heb me hier als vrouw nog nooit op de tweede rang gevoeld. In tegendeel, Rick zet me vaak in om dingen gedaan te krijgen ;).
Ik zou me er groen en geel aan ergeren, als het woord alleen aan hem gericht werd en er ook wat van zeggen. Knap van jou, dat je dat niet doet!

Anonymous said...

Vind je het erg dat ik er effe niet aan mee doe..Zwager, nou dank je mij niet gezien...

Valt me wel een beetje van je tegen hoor dat jij daar tegen kunt dat ze niet tegen joupraten maar tegen Hans...hihi

gr Petra en Wiebe

Anonymous said...

ik weet niet wat ik enger vind; de beestjes of de mannetjes daar bij jullie afgaande op jullie beschrijvingen;-9
Voor allemaal geldt Bianca, hou ze op afstand en anders...vermorzel ze! xx je(Schoon)Zus ( van de 2e feministiese golf;-)))))

Anonymous said...

Wat een heerlijk verhaal weer, deed mijn lachspieren goed! Ach t'is maar net welke gewoontes er door je mams met de paplepel zijn ingegoten... Geen zoenen... Drie... Neuzen als de eskimo's.. Het zegt gelukkig niets over je karakter. Ik heb er wel lol in, in al die cultuurverschilletjes.
Maar hou ze blootvoets? Schiet meteen het beeld van jullie camping in mijn hoofd met al die rode mieren en stekelplanten... JOUTS!

Anonymous said...

Begrijp nu helemaal waarom Erwin wel een hand kreeg van JR en ik niet!
Blijven toch rare gasten die Texanen!
Maar ik kom zo weer terug hoor, al was het alleen maar vanwege de temperatuur!