Tuesday, September 25, 2007

Welles of nietes




Onze bron is inmiddels een bekend verhaal voor al onze lezers. Het never ending project is in een laatste fase gekomen. Gisteren en vandaag met een compressor geprobeert de slang eruit te blazen die per ongeluk onlangs in het gat is gevallen, maar helaas niet gelukt. We hebben dus wel water, yihaa, er komt zo'n 20 liter per minuut uit, dus leuk om paarden water te geven, onze vijver langzaam vol te laten lopen en wat bewatering land. De druk is te laag om een jetpump of een andere sterkere pomp erin te hangen, dus wordt een handpomp, net zoals de originele pioniers. Morgen vertrekt onze hulp Donald en misschien zien we hem niet meer terug, we zullen hem missen, want zo handig zijn wij ook weer niet. Denk dat we onze gasten uit de Staat New York volgende week maar aan het pompen zetten, want daar zijn ze goed in, tenminste als ik hun Blog lees.

6 comments:

Anonymous said...

Jajaa Moet ik effen een pomp mee brengen. Wij zijn hier keien in water omhoog pompen. We doen de hele winter niet anders.

Gr petra

MissFluffy said...

20 liter/ per m. is toch al mooi ,je kan er zeker al heel wat mee doen .En ja pompen ,die handpomp laat het nooit afweten ,het heeft nog een voordeel ook.
Groetjes Nancy

Annemiek said...

Nou, het werkt, dat is het voornaamste. Je hebt water!

Anonymous said...

Hey Bianca,
Mij vind je niet bij die pomp ik ben bij de paarden. Dus ik ben alvast geflucht voor je. Morgen mijn eerste cheerleading game en dan is het zover zodat we kunnen beginnen met reizen naar paardjes..

Haha:p

Gr, Shirley

Anonymous said...

BIJ DE PAARDEN??? Laat ze maar werken hoor Bianca, Gras maaien, water pompen en Poetsen. Pas als er tijd over is even naar de paarden.........

Heel veel sterkte met het span...

gr
Wiebe

Anonymous said...

Hoi Wiebe,
moet een beetje oppassen met wat ik schrijf, als ze weten wat ze hier straks moeten doen gaan ze misschien na Memphis terug naar huis ha ha
We zullen foto's van de hardwerkende dames op het blog zetten ;-)

Groets
Bianca