Saturday, September 08, 2007

van Court naar Kerk


Maandag de 24e september mogen wij bij het court verschijnen ! Dat hadden wij ook niet verwacht en de baliemedewerkster aldaar dacht ook dat het de 17e moest zijn.
Maar volgens de judge (en we gaan er maar van uit dat die het weet) tellen de zaterdagen en zondagen niet mee in de berekening van die 10 dagen en is het dus de 24e pas, zou handig zijn als ze vermelden op de citation dat het om werkdagen gaat.

Vanmiddag stond onze buurvrouw op de stoep met een schriftelijke uitnodiging om toch echt morgen de baptisten kerkdienst bij te komen wonen want er is een nieuwe dominee. Dit is niet de 1e uitnodiging die wij krijgen om kerkdiensten bij te wonen, ze doen hier zeer actief aan ledenwerving. Ik ben zelfs een tijdje geleden uitgenodigd om gezellig te komen quilten op een vaste damesavond in het kerkgebouw.
De uitnodiging was echt heel goed bedoeld en ik waardeer dat ook zeer maar zie mezelf dat nog niet doen. Dus geen quiltavonden tot op heden.
De folder van de buurvrouw ziet er heel leuk uit (zie foto): dominee met cowboyhoed, jeans en geruit overhemd op een painthorse, kortom een onvervalste echte cowboy. Nu zou het best leuk zijn om zo'n kerkdienst een keer bij te wonen ware het niet dat die hier zo'n beetje de hele zondagmorgen en een stuk van de middag in beslag nemen want het is vooral een sociaal gebeuren hier.
Dat is ons toch een beetje te lang en bovendien "mag" je (als je lid wordt van deze kerk) ook een percentage van je inkomen meebrengen. In ons geval zouden wij steun van de kerk krijgen ;-)
Ik weet niet hoe het in andere staten is maar hier struikel je bijna over de kerken, de een is mooi van steen en glas in lood, de baptistenkerk waar wij deze uitnodiging voor kregen lijkt een voormalige metalen opslagloods. Menige kerk hier heeft "wervende teksten" aan de weg staan, veelal vette zwarte plakletters op een oud bord die om de paar maanden weer veranderen, 1 ervan hebben we onthouden: "dusty bibles lead to dirty lives" het is maar dat je het weet.

8 comments:

Anonymous said...

Haahh wat flauw nou dat je niet wilt gaan handwerken...Is volgens mij echt iets voor jou...

Ook hier mega vele kerken, maar het valt mij op dat veel amerikanen erg gelovig zijn.

petra

blips said...

Mijn maxima zegt dat kerken je schuld aanpraten zodat je vooral gaat geloven. Als ik dan die spreuken moet geloven hebben wij een "dirty life" maar dat vinden we wel prima zo.
Hier is iedereen Luthers, wat dat dan ook moge zijn, het gaat onze deur voorbij. Er zijn genoeg kerken en richtingen om een keuze (of niet) te maken.

blips said...
This comment has been removed by the author.
blips said...
This comment has been removed by the author.
blips said...

Sorry mijn enter toets bleef even hangen, ik was echt niet aan het vloeken geslagen hoor.

Petra said...

Quilting? Ha ha ha! Ik zie je al zitten! Kunnen jullie ook een trading post openen.
Hier wel veel kerken, maar de mensen, die ik ken, zijn niet super religieus te noemen. Gelukkig ook helemaal geen gezeur aan ons hoofd om een keer mee te gaan. Ik vind een goede kerkdienst overigens op zijn tijd best interessant, maar het moet wel vrijblijvend zijn.

Anonymous said...

en nu maar hopen dat de judge geen vriendjes is met de witgoedhandelaar zodat jullie een week te laat komen en een default uitspraak aan de broek krijgen! :(

Dizzymisslizzy said...

gimme that dusty bible! ;-)

Kerken word ik hier ook niet goed van hoor. En dan al die teksten. Sommigen vind ik hard en dwingend, vooral als je in hun ogen een "sinner" bent.

Spannend met die rechtszaak. Maak je dat ook nog een keer mee. Balen!