Sunday, September 23, 2007

Natural Horsemanship



Dit weekend hebben Christa en ik ons geweid aan PAARDEN ! Zaterdagmiddag zijn we naar onze vriend Wes geweest en wat Hans en ik hadden toen wij daar voor het eerst kwamen en al die vrij rondrennende paarden zagen op zijn ranch had Christa dus ook: WOW !!!! Heel leuk om te zien want voor ons is het al bijna normaal geworden, zo verwend zijn we inmiddels. En nog veel leuker om te zien is iemand die op slag verliefd wordt............op een paard, Patches genaamd.
Patches heeft wat extra aandacht en voeding nodig en wij hebben Wes aangeboden dat hij eventuele "zorg"paarden bij ons kan neerzetten, ik ben tenslotte heel goed in het vetmesten van paarden....(gelukkig worden die hier in Texas niet gegeten).
Christa en ik zijn allebei dol op paarden en omdat westernrijden echt niet te vergelijken is met het engels rijden zoals wij allebei geleerd hebben zijn we ons aan het verdiepen in het trainen volgens het Natural Horsemanship, hierbij gaat het dus om een goede verstandhouding tussen jou en het paard, elkaar volledig vertrouwen zodat je op het moment dat je gaat paardrijden dat eigenlijk zonder zadel en bit (dus alleen een halster en een touw) kunt gaan doen. Het kost heel wat uren training maar is superleuk om te doen, bovendien is het met volop zon en dik boven de 30 graden Celsius nog steeds te warm om OP het paard te gaan zitten.

4 comments:

Anonymous said...

Hoe is het eigenlijk met moeder ezel? Gaat wij volgende week n beschuit met muisjes krijgen of wacht ze gewwon tot het wat afgekoeld is..

gr petra

Anonymous said...

@ Petra, vandaag bij Wes een paar aanstaande ezelmoeders gezien die nog VEEL dikker waren dan Thelma, denk dat het een winterkind gaat worden ha ha

Groetjes
Bianca

Annemiek said...

Wat leuk om tijd te kunnen geven aan de paarden. Dat zijn de leuke dingen.

Anonymous said...

Ja, ja, ZUCHT! Als je nog eens wat weet, Bianca... Nou.... Dan hou ik me aanbevolen!!!!