Wednesday, February 25, 2009

Happy !



Gisteren en vandaag het laatste stukje van de porch in de beits gezet en het is mooi geworden ! Ik heb er zelfs nog een stukje aangebouwd want we hadden naast nogal wat hout over ook nog een stukje tuin formaat grote zandbank (zo zag het er ook uit) tussen de porch en het trapje naar de voordeur die we nooit gebruikten omdat je dan dus door de zandtuin moest lopen.
Het nieuwe stukje ligt niet waterpas (dacht dat ik het op het oog wel redelijk waterpas had gedaan maar ze hebben die dingen natuurlijk niet voor niets uitgevonden, ik wist alleen niet waar die gelaten had ;-) en nog niet eigenlijk.
Omdat het aangebouwde stukje (is niet overdekt) in de zon/ halfschaduw ligt wil ik daarop kruiden in potten kweken en andere groentetjes die het in het hete zand straks niet naar hun zin gaan hebben. Vandaag dus aarbeienplanten gekocht en 1 tomatenplant en een klimroos gepoot die tegen een staander van de porch aan moet gaan groeien.
Vanmiddag zat ik even uit te puffen in 1 van de schommelstoelen op de nieuwe porch, mijn knieen voelen aan of ze de 70 gepasseerd zijn, en keek uit over ons licht heuvelachtige weiland waar de paarden tevreden wat jong gras stonden te kauwen en voelde me een ontzettend tevreden en happy peopletje. De porch moet nog wel verder aangekleed worden met een bank en stoelen die lekker zitten met kussens erin en een houten tafel maar dat komt wel weer een keer. Straks beginnen de yard sales weer dus is er voor bijna niets van alles te koop.
Er moeten ook nog hummingbirdfeeders opgehangen worden want met deze temperaturen buiten lijkt het erop dat de winter achter de rug is. De krekels fluiten sinds gisteren weer, de boomkikkers zitten weer te roepen en de paarden verliezen hun wintervacht al.... Maar....... het heeft hier in maart wel eens gesneeuwd dus je weet maar nooit.
De camping zat gisteren meer dan vol, we hebben 2 trailers moeten weigeren want geen plek meer en 1 met een klein hondje reizende mevrouw wilde toch blijven, ze had geen water en electriciteit nodig dus die kon er nog wel bij. Vandaag zitten we ook vol en hebben een aantal mensen nee moeten verkopen, dat is nog niet eerder gebeurd en we wilden nog wel rustig aan doen met de camping omdat we al zo druk zijn met de export.
Onze vaste gast D. die het douchegebouw al spik en span houdt en vuilnis naar de dump brengt hebben we maar min of meer benoemd tot chef camping, hij kreeg er een kleur van.
Rien en Trudi zijn vandaag lekker op pad gegaan richting Austin, San Antonio en Houston dus die zijn over een weekje ongeveer weer terug.
De familie de Koe (hoef er niet bij te zeggen dat het hollanders zijn denk ik ;-) is ook weer terug hier voor een paar dagen, met een klein hondje. We hebben een automonteur voor onbepaalde tijd (erg handig want er is veel te doen hier) met zijn vrouw en een klein hondje en we hebben een echtpaar die hier voor een week blijft met een klein hondje. Het lijken allemaal wel een soort terriers en ze hebben nog 1 ding gemeen: ze hebben een verschrikkelijke hekel aan Jason. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat hij ze al een paar keer in volle vaart omver gelopen heeft denk ik.....en dat nog wel een paar keer zal doen....

11 comments:

Chuck and Anneke's RV travels said...

Wat heerlijk die porch ( wie heeft zoiets in Nederland) en alle mogelijkheden. Als je in Florida woonde moest er een "screen" omheen. Valt het bij jullie wel mee met de insecten.

Groetjes,
Anneke

Annemiek said...

Het is mooi geworden! En het is ook snel gepiept. Bij kwamen ze er af en toe aan werken tussen hun andere karweitjes door, ook niet erg als het maar afkomt.
Ik zie jullie al zitten als tevreden mensjes op de schommelstoel met een drankje in de hand.
Toch fijn dat de camping het goed doet!

Annemiek said...

Ik ben vannacht bij je op bezoek geweest om de porch te bekijken (gisteren toen ik mijn reactie schreef dacht ik nog daar wil ik ook wel even zitten met een marguerita in mijn hand). Maar zoals dromen gaan, gaan ze in rare kronkels, ik zat even op je porch en toen dacht ik dat ik je ook maar eens even moest gaan zoeken :)
Toen we afscheid namen kwam er een pickup langs die al je latten van het douchegebouw gejat had en daar moesten we achteraan. Zo ging het nog even door.... hihi.

Anonymous said...

@ ha ha Annemiek, die latten hebben we zeker toch terug gekregen ? ;-)

Groetjes
Bianca

Anonymous said...

Dat is wel een schouder klopje waard, het ziet er prachtig er uit.En nu maar genieten er van.

Petra said...

Zo hey, je kan er al lekker van gaan genieten. Ziet er goed uit.
Veel porch plezier gewenst!
Duidelijk dat je al de juiste schommel stoelen hebt er voor. Lekker hoor!

Hier is die van ons ook met screen, anders wordt je zomers opgevreten. (ik althans, Ron stukken minder. Het leven is niet altijd even eerlijk )

Petra said...

Wat een leuke rustieke porch! Ik zit op het moment ook buiten op de screened in porch bij vriendin in Alabama. Zo gezellig!

Anonymous said...

Ziet er super uit! En voor Texaanse begrippen inderdaad snel gefixed hoor...

Gr petra

Anonymous said...

Je porch is echt mooi geworden! Leuk dat het toch zo druk is op de camping, ik ben benieuwd hoe dat straks tijdens onze reis overal is nu met die hele crisis.

Anonymous said...

hoi rien en trudi,
wat zien jullie er mooi uit!!!
de foto hebben we maar uitgeprint en in de wachtkamer opgehangen!! wat een mooie foto van een charmante cowboy!! ha ha!!
we hopen dat jullie het naar de zin hebben.....wij niet...!!! het is hier weer beregezellig en erg druk dus.... pfffffff...maar dit wil je natuurlijk helemaal niet weten. kom maar snel weer terug!!
gr silke, evelien en nicole
ps we hebben een lekker lunch besteld voor als je weer terug bent. doeiiiiii

praktijk said...

hallo,
wat een mooie foto's van jullie op de site!!
Rien, we hebben de foto van de cowboy maar uitgeprint en opgehangen in de wachtkamer...we vonden het wel wat!!!
We hopen dat jullie het naar jullie zin hebben!!! Wij niet...het is hier weer als vanouds.....druk druk druk... kom maar gauw weer terug!!!
We hebben voor je terugkomst alvast maar een lekker lunch besteld!!! Nog een fijne vakantie. veel groetjes van silke, evelien en nicole, ( en de rest vast wel)