Sunday, February 08, 2009

De Porch


Het is al jarenlang een droom van ons een huis met een porch te hebben, het liefst nog een loghome maar je kunt niet alles hebben tenslotte (in 1 keer ;-)
Eddie, die een paar van onze rustic cederhouten tafels heeft gemaakt heeft weer een aantal bomen gezaagd en dus maar eens aan Eddie gevraagd of hij heel misschien ook een cederhouten porch voor ons kan bouwen. Hij komt van de week kijken, hij doet dit soort werk inderdaad en zaagt het hout allemaal zelf ook nog, en is bovendien helemaal niet duur, dat is ook prettig. We willen geen gepolijste nette porch maar een echt western/county porch, van cederhouten boomstammen zoals op bijgaande foto.
Zo'n porch waar je een paar schommelstoelen op kunt zetten, een paar oude wagenwielen tegenaan, laten begroeien met bougainville (als die het hier wil doen tenminste)en waar het op een warme zomeravond heerlijk zitten is. Maar zover zijn we dus nog niet....

Nu hadden de vorige eigenaren struiken tegen het huis geplant, precies bovenop de afvoerpijp naar de septictank, die staan er nu dus zo'n 10 jaar zeker en probeer die er maar eens uit te krijgen. Het zijn niet al te mooie struiken maar ze zijn erg duur om te kopen en bovendien: alles wat hier groeit moet je koesteren ook al is het niet erg mooi. Dus elk boompje en struikje wordt verpoot. Maar er zitten er hier toch 2 tussen die straks boven de grond (of liever zand) afgezaagd zullen moeten worden, ze zitten met dikke wortels om de rioolbuis heen gegroeid. Nu gaat mijn liefde voor plantjes ver, zeker sinds we hier wonen, maar niet zo ver dat ik het risico wil lopen dat ik de buis verniel om een plant te redden.
Vandaag dus lekker in de voortuin gewerkt, rotsblokken versjouwd, struiken verpoot enz. het was er uitstekend weer voor, volop wind, zo'n 20 graden en lekker bewolkt, anders ga je zo zweten ;-)

Zojuist even mijn perfect gelukte worteltjescake uit de oven gehaald (dat wil nog wel eens anders zijn) jammer dat jullie deze niet kunnen proeven, verrukkelijk gewoon ! Het leven is hier zo slecht nog niet ;-)

9 comments:

Kristel Holsbeek said...

Amai dat is nogal een 'porch'... en krijgen we fotos te zien van je tuin (tje)?

Anonymous said...

Wel dit is iets wat ik altijd aan mijn huis wilde hebben .Die schommelstoel had hier aanvankelijk ook gekomen als we niet beslist hadden het huis te verkopen maar eens je een porch gehad hebt ,wil je ze nooit meer missen .Je zal er veel plezier aan beleven .Mooi plaatje .

Anonymous said...

cool; is dat dan ook klaar als wij komen volgende week:-P.???..
kzie me al helemaal zitten in die schommelstoel ; speel je dan ook een moppie op de Ukelele Bianca;-))) ? xT

Petra said...

Hoop dat jullie genoeg hout hebben op de porch te maken. Ziet er zeker lekker uit!

Anonymous said...

Ah, ik denk dat wij in oktober 2010 op jullie porch een keer worteltjestaart komen eten hoor!!

Petra said...

Hartstikke leuk, zo'n porch! Echt de Wild West. Hm, carrot cake, jammer dat het internet niet met smaak en geur komt!

Annemiek said...

Dat een leuke voorbeeld-porch. Erg western achtig, en het zou goed daar passen!

Anonymous said...

Worteltjes cake...? Ik moet eenlijk bekennen dat ik die nog niet gemaakt heb. Dat weet ik ook even niet. Klinkt mij als pompoen cake in de oren. Maar als ik jou zo hoor moet ik het toch eens gaan proberen.

Zo'n porch is gaaf. Dat moeten we hier ook ooit nog eens zien te krijgen.

gr petra

Chuck and Anneke's RV travels said...

Worteltjestaart is bij ons altijd een favoriet. Heerlijk met cream cheese frosting. Werd zelfs als verjaardagstaart gebakken. Zo,n porch lijkt mij ook heerlijk.

Groetjes,
Anneke