Thursday, February 12, 2009

Bij de kapper....

In Nederland was ik al geen frequent bezoekster van de kapsalon, ik hou niet van dat lange zitten (15 minuten is al te lang bij mij) en hier was ik dus nog helemaal niet bij de kapper geweest. Maar na 2 jaar zon en wind en af en toe zelf de schaar maar eens erin gezet besloot is 1.5 week geleden dat het er maar eens van moest gaan komen: een knipbeurt, in het verven van mijn grijze (OK inmiddels witte) haren heb ik zelf al jaren ervaring dus daarvoor hoef ik niet naar de kapper.
Bij de 1e kapsalon in het naburige dorp liep ik binnen in een grote lege ruimte waar een paar flesjes met haarverzorgingsspul stonden en een oudere vrouw iemand met een tondeuze aan het bewerken was. Ik had er bepaald geen goed gevoel bij en zeker niet toen haar erg dikke man bijna tegen me aan kwam staan, mijn paardenstaart vastpakte en met een vette grijns "grapte": "mijn meissie mot eerst lunchpauze houwen dus zal ik maar vast beginnen he he he" ik heb nog gemompeld dat ik daar niet op kon wachten en nog wel zou bellen voor een afspraak, not dus.
Van een andere kapsalon had ik wel goede berichten gehoord en daar ben ik dus vanmiddag maar naar binnen gestapt, erg klein maar zag er zowaar modern uit, de kapsters ook dus daar had ik wel vertrouwen in.
Ze hebben netjes mijn haar in laagjes geknipt dus er is heel wat "lange sliert" verdwenen en toen hebben ze er een soort lange uitvoering van Nanci Pelosi's kapsel van gemaakt ! Mijn haar werd volledig gladgetrokken in een scheiding en als iets me HELEMAAL NIET staat is dat het wel maar ik wilde al lang naar huis dus heb snel de $ 20,-- afgerekend en ben naar huis gegaan, heel hard hopend dat ik geen bekende tegen zou komen en dat Hans nog niet terug zou zijn van een auto halen want die zou nu nog op zijn rug gelegen hebben van het lachen. Net zoals vroeger heb ik direct mijn hoofd onder de kraan gedaan en met een handdoek de boel gedroogd en gewoon aan de lucht op laten drogen. Pfff ik herken mezelf weer tenminste ;-)
Over 2 jaar ga ik heel misschien weer een keer...

14 comments:

oneduts said...

goh dat klinkt me zo bekend. hahaha

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hahaha Ik lig dubbel van het lachen. Ik heb ook een vreselijke hekel aan de kapper. Ik houd niet van het gefrunnik aan mijn haren. Maar met kort haar meot je af en toe. Hier hebben we "crazy pam". gelukkig redelijk modern en je wordt er gratis op de hoogte gebracht van alle nieuwtjes in het dorp. Pam weet namelijk alles.

Kosten $10 voor een volwassene. Koopje dus..

gr petra

Kristel Holsbeek said...

geweldig ben je;-)
zo iemand kende ik nog niet, nu dus wel...;-)))
Volgende keer enkel laten knippen en zo naar buiten. Hier kan dat...bij jullie zeker en vast ook.

Anonymous said...

foto's foto's;-D ??? xT

Anonymous said...

Ha, ik heb al zeker 13 jaar dezelfde thuiskapper. Officieel bedrijfje hoor: Home Service!

Hij knipt ons voor 7 euro p.p. en ik ben er best tevreden mee. OK, soms ga ik op vakantie een keer naar een andere kapper (dat vind ik dan ook nog wel leuk :-) ) en dan zit het wel wat moderner. Maar ik kan Jan niet missen hoor, goedkoop, snel en thuis!

Anonymous said...

Ik ken het gevoel volledig 'lol' .
Ik ontwijk die plaats ook met plezier ofwel te kort ofwel ligt het niet zoals het moet .
De prijzen zijn daar echt wel zeer laag .

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Klinkt wel goed ;)

Anonymous said...

Oh wat komt dat me bekend voor zeg! Het eerste wat ik altijd doe als ik van de kapper kom is mijn hoofd onder de kraan houden.
Ik houd van een lekker los rommelig kapsel.Maar hoe vaak ik ook uitleg dat ik het niet zo "hoog" geföhnd wil hebben elke keer maken ze er weer een truttig bejaardenkapsel van.

Anonymous said...

Tja wil je met de tijd mee gaan, met je haar om het toch een beetje in vorming te houden. Moet je er toch ooit aan geloven om naar de kapper te gaan.Ookal is wachten tot je klaar bent wel vervelend maarja als dat alles is.

Petra said...

Wha ha ha, je lijkt mij wel!
Ben precies eender. Kop onder de kraan en zelf weer over nieuw doen.
Heb er ook een poos over gedaan om naar de kapper te gaan hier. Heb nu een goede gevonden en mijn gegevens staan in de kaarten bak daar. Maar goed ook, want elke keer als ik ga is de kapster die ik had weer vertrokken..... Moet je mijn gezicht dan zien, als ik dat verneem ;-(

Petra said...

En waar zijn de foto's? Ik heb er ook een hekel aan, al helpt een glaasje wijn tijdens de "behandeling" wel, ha ha! Mijn kapster weet inmiddels, dat ik geen gek gefoehn wil hebben. Ik zie er dus heel "natuurlijk" uit na een beurt.

Dizzymisslizzy said...

Zoiets vraagt om een foto natuurlijk! Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik hou ook niet van de kapper en zeker niet hier. Ik ben voor het eerst naar een echte kapsalon/spa geweest net voor ons trouwen, omdat ik vond dat mijn haar toch een beetje in model moest zitten. Nou, dat grapje kostte me $130, dus voorlopig ben ik weer even genezen.

TOG said...

En ik maar denken dat ik de enige was die een hekel aan kapsters heb. Bij mij is het vooral dat ze altijd zeuren over hoe korter haar me beter zal staan en willen ze er een beetje krul in doen. Meestal punt César het voor en eens in de zoveel jaar dan ga ik naar een echte. Zo blij dat je dit schreef Bianca en zoveel die hetzelfde voelen: made my day!