Wednesday, October 22, 2008

Winterlaarzen



Zo lang ik me kan herinneren heb ik altijd een schoenentik gehad, sinds we hier wonen zijn mijn cowboylaarzen en ik onafscheidelijk. Niet omdat ze zo ontzettend mooi zijn (ik hou wel van cowboylaarzen daar niet van) maar vooral omdat ze zo ontzettend praktisch zijn. Er kan een paard op mijn tenen gaan staan zonder dat mijn tenen doormidden zijn, ik zak er niet mee in het zand weg, grass burrs (akelig stekelgras) blijven er niet aan hangen en best of all: mijn voeten en benen zijn veilig voor fire-ants en eventuele slangenbeten (maar die laatste zien we hier niet echt veel vanwege de fire-ants dus maar daarover al eens eerder geblogd).
Ik had sinds we hier wonen weinig last van mijn voormalige obsessie totdat er ineens veel dames uit Nederland winterlaarzen gaan bestellen hier in de US (en wij verzenden ze dus weer naar hen): en winterlaarzen waren mijn absolute favoriet in Nederland, vele paren had ik ervan in de kast, het waren er nooit genoeg in ieder geval. En laat ik nou net die winterlaarzen zo VERSCHRIKKELIJK LEUK vinden, Uggs en Mukluks mmmmmmm met (nep) bontranden, pompoenen, borduursels etc etc Bij elke bestelling denk ik........zal ik ook.....
Maar het was hier vandaag nog weer 27 graden, we hebben nu een koufront 1 dag ongeveer en van het weekend wordt het ook weer dik 26 graden Celsius dus veel te warm voor winterlaarzen hier. Onder een korte broek winterlaarzen wordt me net iets teveel redneck maar als er nog een paar van dit soort bestellingen volgen sluit ik het niet uit ;-)

9 comments:

Kristel Holsbeek said...

En wat kosten die dan zo ongeveer? Vind ze ook mooi maar hier is er gene winter;-(

Anonymous said...

Winterlaarzen die komen wel goed van pas in NL, nu dat we over 2 dagen naar de Winter tijd gaan.Jeej wat warm zeg 26 graden, maar geniet er maar van.En zo blijf je gewoon bezig.

Van geesje vanuit NL http://ibloghurt.wordpress.com

Anonymous said...

Ha ha ha, ik wou net zeggen, dat ze ze hier ook gewoon onder een korte broek dragen ;-)))
Geen gezicht inderdaad.

Groetjes Petra uit NC

Anonymous said...

Nou hier kan je wel een paar goeie winter boots gebruiken geloof mij maar. Hier zijn de eisen. Vooral water dicht en veel bont binnen in en warm. O ja en hoog want als ze te kort zijn heb je er nog steeds sneeuw in en nauw sluitend om dezelfde reden. Ik moet nog aan een paar nieuwe binnen kort.

gr petra

Petra said...

Saskia is enthousiast aan het sparen voor een paar Uggs. Ik kan ook wel nieuwe winterlaarzen gebruiken, ga toch eens kijken of ik leuke kan vinden.

Bianca said...

Ik heb toevallig gisteren een paar Uggs besteld voor mijn dochter. Hier kosten ze 185 euro en ik heb ze in de VS besteld voor $139. Kijk daar word ik nou heel blij van! ;)

Groetjes,
Bianca

Anonymous said...

Je zal in ieder geval geen koude voeten hebben 'lol' .
Je kan ook overwegen om wat Noordwaarts te reizen en dan komen ze ineens van pas .
Ze zijn wel mooi .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

ieeeeeeeeeeeeeeeeeeekkkkk, dan ben ik maar wat blij met onze zachte winters....;-P xT

oneduts said...

In CA lopen ze het gehele jaar door in mini skirt of shorts en UGGS. Zo redneck is dat ook weer niet, want de California girls dragen het ook. Ik krijg het er spaans benauwd van als ik dat zie rondlopen met 28 plus graden celsius.