Thursday, October 09, 2008

nog steeds writers block maar toch


Vandaag zag ik tot mijn grote verbazing een van onze kippen rennen, waggelend achtervolgd door 1 van de streepkippen (ze zijn een beetje lomp gebouwd vandaar)en wat had kip in haar snavel ??? jawel een MUIS ! Heb nog nooit een kip gezien met een muis in de bek, ik weet wel dat katten muizen horen te vangen (en die van ons dat dus zelden doen). Het is me gelukt er een foto van te maken toen streepkip de muis dan toch te pakken had gekregen van de andere kip gelukkig is een foto een stilstaand beeld dus de sch(r)okkende details zijn hier niet te zien ;-)

Susy's sarcoid wordt steed kleiner, het is me gelukt het gezwelletje (is nu nog maar zo groot als een knikker) 2 dagen achter elkaar in te smeren, daarna werd het me toch iets te gevaarlijk. Oefening baart kunst, zo ook voor ezels, dag 1 was het bokken en in het wilde weg trappen, dag 2 keek ze eerst waar mijn benen waren voordat ze ging trappen en dat kwam een stuk dichterbij, dag 3 hebben we dus maar niet meer geprobeerd.

Er is een stukje van een vulling in een kies afgebroken en in Nederland naar de tandarts vond ik al verschrikkelijk (ik ben EEEERG BANG voor de tandarts)maar hier zie ik er helemaal geen gat in. De tandartspraktijk niet ver hiervandaan weet ik na wat navragen dat die in ieder geval geen goede naam heeft, mevrouw postkantoor sloeg spontaan haar hand voor haar mond en schudde met grote verschrikte ogen "neen ga daar niet heen" Nu heb ik er niet veel voor nodig om niet naar een tandarts te gaan tenzij het echt pijn gaat doen. Bij de Dollar General verkopen ze noodvullingen, die zijn uiteraard temporary maar er hangen er meer dan 1 te koop, als ik het hele rekje koop kan ik een half jaar vooruit ;-) Een kennis van ons heeft een erg goede tandarts, 2 uur rijden hiervandaan, gepensioneerd en 72 jaar oud, de tandarts dus.....die valt ook af.
Nu schijnt er in 1 van de naburige dorpen een tandarts te zitten die je geen pijn doet, verdoving doen ze hier gelukkig ook gewoon met een injectie (geen lachgas dus wat ik dacht en me doodeng lijkt zo'n kap op mijn neus) dus dat is wel een beetje een geruststelling, Ik heb in ieder geval zijn telefoonnummer vast en als ik over een paar weken pijn eraan ga krijgen kan ik altijd nog bellen en met beetje geluk groeit die vulling vanzelf weer aan pffff

7 comments:

Anonymous said...

Jou kip een muis, onze hond een konijn...

Fijn zo'n kies en nog fijner die tandarts...

Gj heeft hetzelfde tand probleem... Maar ook hij maakt geen haast..

gr petra

Anonymous said...

hey das wel een goeie muizenvanger die jij daar hebt .'lol'
Ook nog nooit gehoord dat kippen muizen vangen maar je kan er maar goed mee zijn.

Ai ai ai tandproblemen ,toch wel een van de meest ergerlijke dingen in leven .Trouwens nog nooit van gehoord dat je noodvullingen kunt kopen.Lijkt mij een handige oplossing ,zeker als je de tandarts liever wil ontwijken .

Nu is mijn familie daar één van de grootste angsthazen op medisch gebied die er bestaan , voor een spuitje(bij de dokter zoals bloed trekken ) gaan ze al lopen maar naar de tandarts ginder gaan hoor ik niemand over klagen ,misschien valt het best wel mee.
Ik hoor het graag van jouw als je de ervaring hebt opgedaan .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Zou het toch maar even voor controle naar de tandarts gaan, in dit geval als je er bang voor bent is dat andere koek.

Tja als je honger hebt dan maakt het niet zoveel uit wat je dan als eten pakt(bij mij maakt het wel wat uit wat ik eet)och in ieder geval (de kip is niet van de honger gekomen).

Sterkte met je kies,en hopelijk dat het niet pijner word.

Anonymous said...

chicken;-)

ach zo'n spuitje en een beetje boren...........je bent toch een held weet je nog?xT

Annemiek said...

Ja, wishful thinking, een vulling die aangroeit :) Ik vindt een verdovind ook wel prettig hoor. Sterkte ermee!

Een kip die een muis vangt, dat hebben we hier nog niet gehad. Hebben ze die ook werkelijk opgegeten?
Leuk hoe die streepjeskippen rennen he. Doet me altijd aan Chicken Run denken, die kippen in die film hebben ook flinke heupen.

Petra said...

Sterkte met de tandarts, ik weet helemaal hoe je je voelt! Ik ga naar een tandarts voor angsthazen en nog vind ik dat vreselijk. Hi hi, die kip met muis, ongewoon gezicht!

marijke said...

Lachgas is de enige reden waarom ik in de VS wel naar de tandarts durfde gaan, en in Belgie niet. Zalig...