Sunday, October 12, 2008

Kippenblogje




De "kuikenkamer" is klaar met warmtelamp die precies op de juiste hoogte hangt, het hok is roze met aardbeienrood geworden want het zijn tenslotte 25 hennetjes en 1 haan die deze week moeten gaan komen. Het is een hok wat de overbuurman een paar jaar geleden in elkaar heeft getimmerd en niet te tillen zo zwaar, Hans had al last van rug (dat ging wat beter) maar dat is inmiddels pittig verergerd, hij voelt zich dus niet kiplekker om het zo maar even uit te drukken.
Maar terug naar de kippen: Inmiddels vrees ik voor een kippenoverschot want de buurvrouw die er een aantal wilde hebben heeft zich bedacht en gisteren kwam liep er ineens een kip- waarvan ik dacht dat die sinds Ike verdwenen was- tevoorschijn met 8 kuikens in de schuur ! Geen idee waar ze heeft zitten broeden, ze had zich in ieder geval heel erg goed verstopt. Ze zijn ook dit keer weer superleuk en Sheila een vriendin van ons is aan het verhuizen, moet nog wat hokjes timmeren en wil graag kippen hebben dus dat komt goed uit. Want volgens mij mis ik nog een kip......

5 comments:

Anonymous said...

Lijkt wel een visus. Gj heeft het ook al in zijn rug.

Het lijkt bij jou zo langzamerhand wel een kippe farm...

Gr petra

Anonymous said...

Ze hoeven nog alleen de sleutel van het huis, en ze kunnen er kippend in.Maar druk ermee lijkt me wel een gezellige boel.

Annemiek said...

Wat grappig dat ze zo opeens tevoorschijn komt met haar kuikens! Nou je bent helemaal klaar voor de babies!

Petra said...

Lief,al die kuikentjes, maar ze groeien natuurlijk ook weer op. Krijg je nu ook lekker verse eieren van ze? Rick zou zo graag kippen willen, maar ik vind, dat we al genoeg dieren hebben om voor te zorgen!

Anonymous said...

Ze zijn wel mooi die kleintjes .
Leuk kippenhok en het zal zeker komende tijd goed dienst doen .Kan je ze mooi in 't oog houden en zijn ze toch beschermd tegen die slangen .
Heb je die daar nog rondhangen ?

Groetjes Nancy