Wednesday, April 29, 2009

en nog meer baby's







Vorig weekend heb ik de keukenverlichting aangepast, we hadden te weinig licht in de keuken of we moesten de TL balk aandoen (we hebben nog geen goed vervangend alternatief voor dat ontzettend lelijke ding gevonden). Sinds we de porch voor het huis hebben is die aan de achterkant niet meer in gebruik en daar hing nog de kristallen kroonluchter die Hans ooit meegenomen heeft van een yard sale. Die lamp was ontzettend smerig geworden buiten van al het stof dus lamp schoongemaakt en aan de antieke ladder gehangen die boven ons "keukeneiland" hangt. De ladder heeft de vorige eigenaar hier gelaten en is ooit nog gemaakt door zijn overgrootvader, we vinden het een leuk ding om daar nog eens oude potten en pannen of een goudzoekerszeef aan te hangen.

Maar goed: ik had dus die lamp buiten vandaan gehaald, alle kristallen gewassen, opgepoetst etc. dus we hebben nu weer leuk licht in de keuken. Waar ik natuurlijk weer eens niet aan gedacht had is dat je ook wel eens wat "gasten" binnen kunt halen als je iets wat al een tijdje buiten hangt/staat naar binnen haalt. Vanmorgen zag ik de eerste "baby" wandelen op het keukeneiland: een praying mantis of bidsprinkhaan, nauwelijks 1 cm groot en heel dun. Dus beestje maar buiten gezet, vanmiddag liep er nog 1, dus ook buiten gezet en nu zijn er 3 baby's rondjes aan het rennen op een oude fruitschaal. Bijgaand nog een foto van internet hoe ze eruit zien als ze volwassen zijn. Al met al een heel gedoe om ze op de foto te krijgen als je niet weet hoe je fototoestel werkt + die beestjes vermaken zich kostelijk met rondjes rennen over de rand van de schaal en ze zijn erg snel. Maar.... het is een beetje gelukt, als ze er morgenochtend nog zitten (ik hoop niet dat het er dan 100 zijn ;-) mogen ze ook lekker buiten gaan spelen......

7 comments:

sisely said...

Suc6 er mee dan.(sorry als ik kort af ben, er is te veel gaande) wil je er meer over weten kijk dan even op mijn blog.

Sisely said...

Ben er even weer, om te zeggen dat ik weer bereikbaar ben op mijn wordpress blog.

http://imbloggoing.wordpress.com

MissFluffy said...

Ik vind het wel een prachtig idee die oude ladder zo te gebruiken in de keuken als rack.Oogt ook mooi !

Groetjes Nancy

Petra said...

Oh, dat zijn zulke mooie insekten, die bidsprinkhanen! Zeker voor een macrofotografe, zoals ik ;). Hopelijk heb je niet een hele creche!

Bibi said...

Wat een mooie insekten zijn dat toch, echt intrigerend hoe ze eruit zien. Leuk idee van die ladder, erg rustiek :-)

Cisca said...

Wat gaaf, die ladder. Daar moet je inderdaad van die koperen pannen en potten aan hangen!

Annemiek said...

Dat zijn leuke babies :)
Hier zie je ze hoogst zelden!